Hier vanaf een maand of 9 a 10... Maar hier wel echt een broodliefhebster! (at op de 2e dag van aanbieden meteen een hele boterham weg!) Van tosti kan de korst wel redelijk hard zijn, maar dan kun je er voor kiezen om alleen het binnenste te geven. Wentelteefje is heel zacht en kan echt al weg. Krentenbol gaf ik gewoon in de hand (vaak zo'n kleintje van bakkerij bart) en die at ze dan zelf op. Croissantje kreeg ze hier volgens mij vanaf 1 jaar wel eens...
Bedankt voor je antwoord. Ga binnenkort dan eens een gewoon broodje in zn hand geven. Ben benieuwd wat er van binnen komt dat zal vast ook wennen zijn. Was dat bij jou niet wennen voor ze al die dingen zo at?
Ik gaf het ook vaak gewoon in de hand en dan liet ik haar haar gang gaan... Of soms had ze al iets geproefd van mij als ik bijv een krentenbol had of zo! Maar eigenlijk ging het toen vaker goed met proeven dan op dit moment Nu is alles 'niet lekker' of 'dat lust ik niet'. Blijf dat knap vinden als je dat al weet zonder iets te proeven
Sommige dingen gaan een stuk beter, peertje hapt ze nu ook in.. Gewoon partje, doe ik het in stukjes wil ze er niks van weten. Banaan komt ze echt om bedelen als ik banaan eet, blij!! Gister tijdens de bbq een stukje kruidenstokbrood, vond ze superlekker!!
Goed zeg! Gewoon lekker zo doorgaan dus! Hier ook steeds beter! Fruit nog niet geweldig, maar avondeten gaat echt goed.
Het is echt een kwestie van volhouden en ik kan het weten. Mijn zoon van nu 4,5 jaar oud eet zijn hele leven al heel slecht. Gepureerd tot 11 maanden ging het redelijk goed maar toen wij zijn overgegaan op stukken eten ging zijn mond op slot om voor het warme eten bijna nooit meer open te gaan, zelfs niet voor patat en pannenkoeken. Ik heb na het gepureerde niks anders dan stukken eten aangeboden en heb volgehouden maar oh, wat vond ik het soms moeilijk om met een dreumes/peuter aan tafel te zitten die niet wil eten. Hij heeft letterlijk 2 jaar lang geen groente gegeten en nu eet hij boontjes, wortel, courgette, tomaat en komkommer. Nu is hij 4,5 jaar en nog is hij een slechte eter. Brood en fruit gaat nu heel goed maar de rest is nog steeds lastig. Als hij iets echt niet lust dan hoeft hij het niet te eten maar als hij lastig doet dan moet hij van ons 4 hapjes eten, hij is 4 jaar dus horen daarbij 4 hapjes eten. Dat snapt hij en dat gaat goed en meestal gaan er dan nog een paar hapjes extra in. Mijn jongste is 13 maanden en hij lust alles, vooral warm eten is hij dol op. Zijn spierspanning in zijn lichaam is niet helemaal goed dus ook de kauwbeweging leert hij wat langzamer maar stukjes eten gaat hier redelijk. Hij doet er lang over maar het lukt wel en dan nemen we er maar de tijd voor. Het is zo'n verademing om ook een kindje te hebben dat alles lust, alles wil proberen en lekker vind ook al doet hij lang over zijn eten.
even een update tis net hoe dwars en hoeveel zin ze heeft. trots wederom een stukje pasta "penne" met saus opgegeten ( al kwamen er wel weer gekauwde stukjes uitgekwijlt maar ze stopte het zelf in de mond.. ook gister een stukje verse croissant ( danarol) zonder problemen opgepeuzeld.. ook kruidenboter vanmiddag op brood, even gekeken wat is dit en hap.. ze wordt momenteel erg gefrustreerd in ik wil alles zelf doen en het niet lukt, maar mondjesmaat zit er hier en daar verbetering in..
Hmmm en oorzaak zal deels toch echt ook met tandjes heben te maken.. Er komen momenteel 2 kiezen en 2 hoektanden tegelijk door arm guppie 13 maanden en dus 8 tandjes, 2 hoektanden onderweg 2 kiezen en ook 2 onderweg bijna door...