hallo, ik ben erg onzeker, over het voedingsschema van onze dochter, ons schema ziet er namelijk als volgt uit : tussen 7 en half 8 ... 210 water / 7 schepjes friso comfort. rond 10 uur ... beetje drinken + een koekje. 12 uur ... 2 stukjes brood tussen 3 en 4 ... fruit + drinken. rond 5 uur half 6 ... warm eten. om 7 uur ... fles 210 / 7 schepjes friso comfort + 2xbambix soms krijgt ze smiddags 1 stukje brood met daarna nog een beetje flesvoeding, als melkproduct. sinds wij op deze manier over gestapt zijn, wordt onze dochter smorgens om half 6 al wakker, kan dit komen omdat ze honger heeft, of heeft ze dan gewoon de slaap uit, ze gaat na de laatste fles op bed. verder slaapt ze smorgens nog een uurtje en tussen de middag. zou het fijn vinden om van anderen te horen hoe hun voedingsschema erui ziet, liefs mama anita
lijkt me wel ok hoor. Ik heb Bas ook geen nutrix gegeven bij het ontbijt. Gaf hem een broodje. Sam lust geen Nutrix dus die krijgt ook alleen melk. Hij is wel ff jonger maar ik verwacht het niet anders straks. Hij vindt de vlokjes vies
Ik zou niet weten of ze misschien vroeg wakker wordt van de honger... Wel heb ik zelf ervaren dat Joey wel vroeger wakker wordt als hij minder gegeten heeft de dag ervoor. Hij is 's morgens erg hongerig, maar hij is ook al vanaf zijn geboorte een hongerige baby en kreeg daardoor Friso Extra. Inmiddels krijgt hij door alles wat hij aan vast voedsel eet geen Friso extra meer, maar gewone, dat gaat goed. Joey is wel iets jonger dan jouw dochter, maar ik zal zijn schema omschrijven wie weet heb je er wat aan: Ochtend: 210/7 Friso met 5 eetlepels BAMBIX (geen nutrix meer sinds hij 7 maanden is geweest) Tussendoor: Fruit (een heel potje of bijv. een hele banaan) Tussen de middag: 1 hele boterham met korstjes en beleg en 100cc Friso (90/3) Tussendoor: Koek (liga, nijntje koekjes of kapitein koek, soms een banaan in plaats van koek) Avondeten: een half potje olvarit met een beetje yoghurt met diksap toe of een danoontje Voor het slapen: 200cc Friso (dus 180/6) Pas sinds 1,5 week slaapt hij nu door zonder om 23:00 nog een fles van 200cc te krijgen. Hij is 's morgens tussen 70:00 en 08:00 wakker Wat bedoel je met 2 stukjes brood? Twee sneetjes? Hoop dat je er wat aan hebt... Gr. nog een mama Anita
hey, andere mama anita, ik heb zekers wat aan het schema, jildou krijgt idd 2 sneetjes brood smiddags zonder korstjes , maar dan krijgt ze geen fles voeding na. maar als ik haar later op bed doe, zoals gisteren lag ze pas om 10 uur, werd ze weer om 7 uur wakker, net alsof ze doorheeft, dat we er door de weeks om 7 uur ook af gaan. verder eet jildou savonds gewoon met ons mee, behalve als we iets anders eten wat ze nog niet echt hebben kan, krijgt ze een iets meer als een half potje groente met toetje na. maar ik ben een onzeker iemand wat haar voedinsschema betreft, ik durf niet gauw een fles te laten vervallen, we zitten hier ook nog een beetje met haar slkaapritme, want als ze smorgens wakker is, is ze na een uurtje al weer moe, dan slaapt ze een uurtje, en dan is ze wakker tot rond de klok van 12 en krijgt ze brood, (maar als ze erg moe is krijgt ze een volle fles) na het middag eten gaat ze op bed en wordt ze rond 2 uur/3 uur weer wakker. meestal blijft ze dan wakker tot 7 uur, en dan weer op bed tot de volgende morgen, maar als ze smiddags vroeg wakker is gaat ze meestal nog een uurtje op bed. misschein slaapt ze ook wel te veel overdag, ik denk het niet want als ze moe is is ze gewoon moe, en moet ze (ook al is het een half uurtje) slapen. hoe zit dat bij jullie ? liefs mama anita
Volgens mij gaat het wel goed bij je hoor. Je hebt in grote lijnen een schema en die pas je aan aan de behoefte van je kindje.....