Scheurtje in anus door harde ontlasting...AUW!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by mijnhumpie, Dec 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

Jul 12, 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Naast mijn uit de hand gelopen schimmelinfectie, heb ik ook nog eens last van harde ontlasting waardoor ik nu denk dat ik een scheurtje in mijn anus heb. Ik durf bijna niet meer te poepen, het doet zo'n pijn en gaat telkens weer bloeden. Sorry voor het vieze verhaal, maar ik vroeg me af of meerdere zwangeren hier last van hebben (gehad)? Iemand misschien nog tips? Ik ga morgen naar de huisarts (voor iets anders) maar dan kaart ik het wel even aan, want van wat ik op Google heb gelezen over dit onderwerp, is het geen leuk vooruitzicht..!! :(

Ik zit sinds gisteren aan de lactulose siroop, hoop dat dat gauw aanslaat en ik weer zachte ontlasting krijg... wat een ellende is dit zeg!

2. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    De huisarts kan je idd wat voorschrijven dat het wat gemakkelijker gaat.. succes!

3. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Mijn zoontje heeft dit gehad, heeft toen Lactulose en een pijnstillende zalf gekregen. Het is nu over, maar heeft wel een hele tijd geduurd. Sterkte!

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik herken het helaas :( kreeg van de dokter een zalfje dat helend en pijnstillend werkt. Tip: schaf bij het kruidvat oid een doos rubberen handschoentjes aan (die ze in ziekenhuis ook hebben) dat scheelt een hoop gedoe bij het aanbrengen van de zalf ;)
    Sterkte!

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    het komt helaas best vaak voor in ze zwangerschap, hier ook harde poep en lactulose. jij zult er vast ook aambeien bij hebben, die kunnen ook inwendig zitten en inderdaad flink veel pijn doen en gaan bloeden.
    helaas geen goed advies voor je, bij veel pijn kan koelen met ijs/ijspack ook erg helpen.
    oh en schrik niet van de jeuk, dat zal het straks ook vast gaan doen. sterkte!

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

In bad gaan met groene badendas en insmeren erna met tea tree oil..
    Zo geneest het snel en heb je ook snel minder last ervan.
    Tube Curanol in huis kan ook geen kwaad als je zwanger bent. :)

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik ben normaliter al snel verstopt, maar nu tijdens de zwangerschap is het bij tijd en wijlen echt gewoon rampzalig. Een beetje hetzelfde verhaal als bij jou denk ik... Ontlasting die gewoon eigenlijk te hard is om überhaupt nog naar buiten te krijgen. Vreselijk is het!

Ik had het een paar weken terug en het leek wel een bevalling... Uiteindelijk heb ik een uur onder de douche gezeten, dat warme water deed goed... toen kwam er een beetje ontlasting en heb ik voor het slapengaan twee dulcolax-tabletten genomen ( die gebruik ik als ik helemaal verstopt zit )... De volgende ochtend kwam gelukkig de rest. Sindsdien dagelijks zo'n flesje pro-bioticum en 3 kleine glazen roosvicee Laxo. Volkoren dingen eten, fruit, vezels... Nu gaat het wel weer, maar poe.... Je kan je echt radeloos voelen!

Mijn yoga-docente kwam trouwens ook met een goede, vrijwel onbekende tip. Ik moet het nog halen, maar het schijnt als een dolle te werken! Chia-zaad, verkrijgbaar bij natuurwinkels. Je moet het geloof ik oplossen in water, dan wordt het een soort stroopje, dit doe je dan vervolgens door yoghurt, een drankje of een saus en neemt het tot je. Het is iets uit zuid-amerika, de inca's gebruikten het al. Het zijn grove vezels met heel veel voedingsstoffen, dus naast dat het je darmen aan de praat houdt, krijg je er ook energie van.

Succes zeg!

8. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    gestoofde pruimen maken en elke dag op je nuchtere maag een stuk of 3 gestoofde pruimen eten en een goed glas lauw water!

9. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    roosvicee laxo. flinke scheut door de vanillevla. 2 keer per dag. werkt bij mij t best! beter dan lactulose!

10. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    Veel vezels, lactulose, maar zeker ook veel drinken... En niet ophouden...

11. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    Ja me too! helaas.. het voelt echt alsof je uitscheurt, *sorry dames! Maar doet idd echt verschrikkelijk veel zeer.
    Moet zeggen dat t nu bij mij sinds 2 weken weer redelijk gaat..
    Bij mij helpt t om flink fruit te eten en tuti fruti.. da's echt poepvoer hahaha! een uurtje daarna kan je gewoon "prettig" naar t toilet.

12. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb dat ook eens gehad (was toen niet zwanger) en wat doet dat vreselijk veel pijn zeg! Probeer inderdaad je ontlasting normaal te houden (roosvicee Laxo helpt bij mij goed) en ik deed er meerdere keren per dag sudocreme op. Had ook een zalfje van de huisarts gekregen, maar weet niet of je dat mag tijdens de zwangerschap.

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Elke avond voor het slapen gaan een magnesium pilletje nemen. Zo slaap je niet alleen goed je ontlasting blijft ook zacht.

14. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

Jul 12, 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo, wat een reacties! Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben (niet leuk voor jullie natuurlijk!).

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en ze heeft gekeken en zei dat er inderdaad een scheurtje zit :(. Maar gelukkig geen aambeien!!! Pfoeh... da's een opluchting!
    Ze heeft niks voorgeschreven, want de meeste zalfjes mogen niet als je zwanger bent. Alleen lidocaine :)?), soort verdovend zalfje geloof ik. Maar ze wil eerst kijken hoe het gaat met de lactulose en veel drinken, vezelrijk eten, etc. Ik gebruik die lactulose nu 2 dagen en merk nog niet echt verbetering, hopelijk komt dat gauw!

Het is echt een ellende zeg! En iedereen bedankt voor de tips, heeeeeeeel fijn! Ik ga even uitvogelen wat voor mij het beste werkt.

Bedankt en veel sterkte voor degenen die er ook mee kampen... :(

15. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Had het een hele tijd geleden... ben toen lijnzaad gaan eten dat goed hielp. Blijf echter lang volhouden, want ik zit er al een jaar mee. Om de zoveel tijd weer eens harde ontlasting en het scheurt weer :( Eergister ook weer gebeurd.

Meteen naar het toilet gaan bij aandrang en niet hard persen, maar ontspannen op de uitademing. Goede oefening voor de bevallig trouwens ;)

16. touwtje

touwtje Actief lid

Apr 14, 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wat vervelend zeg! Ik heb vanaf baby af aan al last van harde ontlasting en ik gebruik movicolon zakjes, mag ook tijdens de zwangerschap! En dat werkt echt perfect! En je moet gewoon elke dag een paar keer wat purol aan de poepert ;) smeren!

Liefs

17. babs84

babs84 Lid

Jun 30, 2011
    16
    0
    0
    NULL
    amsterdam
    Gebroken lijnzaad van Zonnatura werkt hier perfect

18. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben helemaal voor zaken als lijnzaad, chia zaad e.d., tegenstander van chemische hulpmiddelen omdat daar je darmen alleen maar luier van worden.

En ja purol... werkt goed voor alles qua wondjes, schrijnende plekken e.d. ;)
    Vroeg mij eigenlijk af of de weleda perineum olie er ook goed voor zou zijn? Dat de huid rekbaarder wordt? Of de zwangerschapsolie wellicht?

19. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Hier ook.. en het werd na de bevalling nog erger :x het blijft bloeden inderdaad en als de ontlastig wat harder is ga je echt door de grond.. Ik kreeg Forlax om de ontlasting zacht te houden (maar was pas na de bevalling, weet niet of het mag als je zwanger bent), en een zalfje. Hielp allebei helemaal niks en ik zit er nu nog mee. Probeer veel fruit en vezels te eten, maar het blijft drama. Ik zal binnenkort maar terug naar de HA...
    Beetje een ranzige tip misschien, maar het helpt wel een beetje bij mij.. als je ontlasting krijgt, een beetje "tegendruk" geven met je vingers op de plek waar het scheurtje zit (rubberhandschoenen aan:D) maakt het een stukje minder pijnlijk.. het scheurt dan niet verder open zeg maar. niet lekker, maar het scheelt.

Share This Page