Hey allemaal, Ben nu bijna 20 weken zwanger en ik heb de laatste weken echt zo'n pijn aan mijn voeten en benen.. Is dit een bekende kwaal onder de zwangere??? Mijn man moet elke avond mijn voeten masseren omdat ik er gewoon ook niet van kan slapen (psst die massage is wel lekker hoor, alleen die pijn niet ) Liefs Ukje
Wschl houdt je wat vocht vast en daardoor krijg je dus vermoeide pijnlijks benen en voeten.Het zou ook kunnen wezen dat je spataderen aan het ontwikkelen ben.Ik weet er helaas alles van haha. heel herkenbaar dus.Ben nu 31 weken en doe vrnl alles per fiets omdat lopen echt pijnlijk wordt en vooral op slippers kom ik niet meer vooruit,
pfff heb sinds een paar dagen echt vermoeide voeten. Geen pijnlijke voeten maar echt vermoeide voeten..alsof ik 3 dagen gelopen heb...en trekt maar niet weg. Durf me vriend niet laten masseren omdat ze op een bepaalde plek onder je voeten niet mogen masseren ivm opwekken van weeen dus ja dan maar geen massage..maar man man man zou het wel errrrrrrg lekker vinden!!
het is bij mij echt alsof er naalden in me voeten worden gestoken... Dat gevoel zeg maar.... heel irritant!!! Verder heb ik navraag gedaan bij mijn verloskundige over voetmassages en ik ken iemand die geeft voetmassages en die zei ook de eerste 3 maanden moet je oppassen daarna kun je gewoon masseren.
Alles verweekt, dus is soepeler, je wordt zwaarder en moet wel dat extra gewicht dragen. Door de groter wordende buik veranderd je middelpunt vh evenwicht, dus krijg je soms meer last van je lijf. Ik heb sinds een week of 3 vreselijk zere benen en heupen en knieen. Maar goed ik ben een grote waterballon inmiddels.
Hoi ik zit met hetzelfde probleem, nu week 18 !!! en al enkele weken last van benen en voeten.. Ik werk lange dagen in de winkel en moet bijne continu staan, dus mijn bovenbenen staan al mooi afgetekend met spatadertjes. Ik probeer af en toe op een krukje te gaan zitten en 's avonds de beentjes iets hoger leggen, maar helpt niet echt veel. Misschien iemand die nog wat tips heeft?
Ik herken het ook wel. Als ik wat meer gelopen heb die dag dan heb ik savond rusteloze benen en weet ik niet waar ik ze neer moet leggen. En inderdaad ook pijn aan mn voeten. Zal het toenemende gewicht wel zijn....