rare vlekken en bultjes - 18 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocoholic, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Bekijk bijlage 484638

Iemand een idee?
    mijn dochter (18 mnd) is niet ziek. Eet wel een paar dagen wat minder en gedraagd zich zoals normaal. Vrolijk spelend etc.
    Sinds vorige week heeft ze in dr liezen en op haar billen wat bultjes met pus erin, ook 1 op dr oor en 1 op dr neus. Welke allemaal wegtrekken gedurende de dagen. Ze zit er ook niet aan.

Vanochtend kwam ik deze vlekken over haar lijfje tegen. Nog steeds gedraagd ze zich normaal, eet mindet maar geen koorts oid.

Herkenbaat voor iemand? Zolang ze zich niet ziek gedraagd maak ik me niet zo'n zorgen. Maar om nu meteen de ha te bellen?

2. Marloess

Marloess Lid

9 aug 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heeft mijn zoontje nu ook last van.
    Maar hij slaapt goed, en eet en drinkt goed dus zou je vooral geen zorgen maken.
    HA lijkt mij niet nodig zolang ze er weinig last van heeft. Het gaat vanzelf wel weer over.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik zou zelf toch wel even langs de huisarts gaan. Als het iets van een schimmeltje is, blijft ze zichzelf besmetten. Terwijl het dan met een zalfje zo weg is en blijft :)

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Op advies van ml en de gastouder toch maar even naar ha gegaan.
    hij kon er geen etiketje opplakken zoals ik al verwachtte. Waarschijnlijk een virusje, allergische reactie of iets van galbultjes. Huidje insmeren en verder even afwachten. Hij kon een algemeen zalfje meegeven maar ik vind dat onzin als je niet weet waarvoor je smeert..
    to be continued..

5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Je weet nu in ieder geval dat het niks ernstigs of besmettelijks is :) En een zalfje smeren op iets, waarvan je niet eens weet wat het is, is inderdaad een beetje onzin.

6. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ziet eruit als een allergische reactie. Ik kreeg toen een antihistamine drankje.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn oudste ontwikkelde bij bijna alle virusjes, die zij tussen de 10 en 18 maanden heeft gehad bijna altijd bultjes/vlekjes. Mn HA wist vaak ook niet goed wat het was, maar het ging altijd weer weg. Na 18 mnd heeft ze nooit meer van die vlekjes gehad.

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Bekijk bijlage 484722
    zo is het nu. Nog altijd geen jeuk of koorts. Haar billen en liezen zitten ook onder. Gelukkig is ze nog steeda haar vrolijke zelf en wachten we het gewoon even af.

9. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Het lijkt Erythema multiforme , een reactie van het lichaam op een virusje, ontsteking. Herkenbaar aan het symmetrische beeld, dus aan allebei de kanten van het lichaam.

Onze dochter heeft dat gehad na een ontsteking aan de teen met een antibiotica kuur.
    Ze zat van top tot teen onder de vlekken, later werden ze paars.

10. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
  11. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ze is wel verkouden maar niets groots zeg maar. Kan dus idd een virusje zijn? Het lijkt nu weer weg te trekken.. snap er niets van.
    Maar zolang ze niet ziek is he..

Deel Deze Pagina