Lekker onderwerp...

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oke.. haha daar gaattie ;)

Mn hondje heeft een ontstoken anaalklier :( De afspraak bij de da staat al voor vanmiddag. Maar hij heeft er toch behoorlijk last van en zit er continu aan, wil niet bij me liggen omdat t lijkt alsof hij bang is dat hij het stoot ofzo..

Is er iemand die weet hoe ik het hem dragelijk kan maken tot we naar de dierenarts gaan?

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Zou anders even een tissue pakken en dan voorzichtig drukken. Beetje moeilijk uit te leggen, je legt de tissue eroverheen en doet je vingers dan achter de anus en dan voorzichtig naar voren duwen. Als je het niet durft/kan proberen of je anders niet eerder naar de dierenarts kan.

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Warm compres erop misschien?!

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als hij echt pijn heeft moet je even kijken of hij niet eerder kan , voor de da is het een simpel klusje!
    ons hondje had ook altijd verstopte anaalklieren , maar sinds we andere broken hebben gaat het eigelijk wel goed , dus mischien even naar je voer kijken !

5. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik zal het eens zelf proberen.. En t probleem is we kunnen niet eerder. Ik heb BI en afhankelijk van mn man die aan het werk is, en tussen 2 en 4 komt ook nog eens een loodgieter..

Aan het voer ligt het hopelijk niet, we hebben al speciaal voer voor de darmen, waardoor de ontlasting ook een stuk beter gaat gelukkig!

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Er is nu niet veel aan te doen tenzij je ze zelf uit durft te drukken maar dat verwacht ik niet aangezien je al een afpsraak hebt staan.

Het belangrijkste is om je hond nu niet extreem zielig te gaan vinden want daar maak je het alleen maar erger voor hem.
    Even lekker een stukje gaan lopen met hem... En hopen dat hij poept dan legen de anaalklieren weer een beetje.

Het kan inderdaad aan je voer liggen dat je m geeft. Zijn ontlasting hoort normaal gesproken zijn anaalklieren leeg te drukken.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Niet zelf rommelen hoor als je niet weet hoe het moet, kan je hond alleen maar meer last van krijgen.

8. Bops

Bops Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Inderdaad, niet rommelen als je het niet weet, daar doe je hem alleen maar meer pijn mee.

Laat hem lekker liggen totdat jullie naar de DA gaan, meer zit er niet op als ik het zo lees.

9. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oke, heb nog niks gedaan gelukkig. ach nog een paar uurtjes, hij ligt nu lekker op de koude vloer en lijkt dat lekkerder te vinden dus laat hem maar.

Deel Deze Pagina