Hallo, Onze zoon van 4,5 mnd heeft tot nu toe altijd op zijn zij geslapen, vond dit prettiger. Nu hij ouder en dus sterker word, merken we dat hij steeds vaker terug rolt op zijn rug. Ondanks het rolletje wat we achter zijn rug leggen, zodat het omrollen wat moeilijker word. Niet zo'n probleem zou je denken, maar als hij op zijn rug gelegd word, begint hij meteen hard te huilen en huilt hij zich helemaal overstuur. Mijn vraag; zijn er ouders met dezelfde ervaring of hebben jullie tips om dit te vergemakkelijken of hoe hem geleidelijk aan de rugligging te laten wennen? Want hoe ouder die word, des te sterker dus uiteindelijk blijft hij dan toch niet meer op zijn zij liggen. Ik hoop op tips! groetjes natascha
Zijligkussens heb je bij prenatal. Mijn zoontje slaapt t liefst op zijn buik, rug vindt hij ook niet heel fijn.
we hebben dus zo'n zijligkussen maar hij is nu zo sterk dat die ondanks dat kussen ook op de rugligging terecht komt.
Zijslaper word vanaf 4 mnd afgeraden ivm draaien en het hoedje van de zijslaper is soort geplastificeerd aan de binnenkant. Bij ons gaf Sam zelf aan dat hij klaar was met de zijslaper
Mijn zoontje sliep ook tot een maand of 4 op zn zij. Daarna op zn buik anders sliep hij niet. Nu slaapt hij nog alleen op zn buik.