Ik had spugertjes, en om die reden overal aerosleeps op. Op het matrasje in de kinderwagen, in mn cosleeper, in de ledikant. Spuug loopt er in weg, dus ligt het kindje niet de hele tijd in een drijfnatte vlek. Matrasje is ook gelijk beschermd, want waterdicht. Maar wel veilig. Al deed ik er tijdens de slaapje overdag ook nog wel een hydrofieldoek onder het hoofdje hoor (echt je blijft wassen ) . En dan de baby een beetje opzij leggen als die weer in een natte vlek lag.. Andere tip is echt een co sleeper. Had het bij mn eerste niet, bij de tweede wel. Vond het zó ontzettend fijn. Al was het maar om even een hand bij de baby te kunnen leggen (of te luisteren oftie nog ademt ) Áls ik echt ging slapen deed ik het hekje wel dicht ivm het idee dat mijn dekens in de cosleeper konden komen, vond dat een eng idee . Maar als ik wakker werd dan deed ik hem zo open en kon ik gelijk mn dingetje doen waar ik behoefte aan had.
Hele gekke vraag hoor… Maar waar loopt dat spuug dan naartoe als het wegloopt door het matras? Blijft het ergens in het matras zitten? Hier ook een spuger en ben oprecht benieuwd hahaha! Ik leg overigens ook een hydrofieldoek en een soort matje onder haar hoofd. Ze slaapt gewoon op haar rug en mocht ze omrollen (ze kan beide kanten oprollen) is ze sterk genoeg om haar hoofdje goed te draaien. Spuug loopt meestal gewoon door de doek heen, vandaar het matje.
Geeft niets. Het spuug loopt niet in het matras, maar in de aerosleep topper. En waar het dan heen loopt, ja, het verspreid gewoon wat meer denk. Een aerosleeps topper zit echt een paar mm lucht in door de honingraat structuur. Het is dus niet zo dat je hem daarom minder hoeft te wassen, maar zorgt wel voor een minder natte vlek.
[QUOTE="Spannend12, post - matrasje: simpel matrasje van de ikea in het wiegje en in het ledikant hadden wij 2e hands aerosleep. Was op zoek naar hoeslakens en toen kwam er een advertentie voorbij met matrasje erbij. Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt met een gewoon matrasje. Want de aerosleep topper gaat er ook nog overheen - kruiken, welk merk of soort? Van de prenatal /babypark. Van die zilverachtige. 2 stuks. En dan ook 2 hoesjes eromheen - babybad: ook de meest simpele. Ipv op de babykamer hadden wij deze in de badkamer staan. Kon het water er gelijk uitlopen boven de afvoer van de douche. - spenen: In die baby cadeau boxxen die je gratis kan ophalen tijdens je zwangerschap zit altijd wel 1 of 2 speentjes. Zelfs niks aangeschaft. Dochter heeft 2 weken soms het speentje nodig gehad. Daarna pakte haar duimpje. - flesje (tegen krampjes) Advent. - neutrale badgel/shampoo etc zonder enige toevoeging: Niet, hier mega zwitsal fan. Haha. Dochter reageerde er gelukkig ook niet op. Anders is Naïf ook fijn heb ik gehoord. - kinderwagen (liefst makkelijk te vervoeren in de auto): bugaboo Buffalo. Is niet zo heel klein op te vouwen in de auto. Maar zo'n fijn ding en loopt zo lekker. - maxi cosi: maxi cosi cabrio fix. Nieuw gekocht. Nu voor de 2e gaan we die straks weer gebruiken.
Het meeste is al gezegd, maar wij gebruiken bijv bij alle baby’s de tummy tub aan het begin. Maar als ze wat ouder worden is een stokke badje ideaal. Wij hebben geen bad dus ik moest sowieso een badje hebben. En deze klap je in dus kan je zo opbergen in je badkamer en je neemt hem heel gemakkelijk mee op vakantie. Weegt niks en neemt geen ruimte in, ideaal! Dus ipv van een hard kunststoffen badje zou ik je deze willen aanraden.
Zo heb ik het ook gedaan. Die aerosleep is wat dat betreft ideaal. Je hebt die dingen (was ander merk volgens mij) dus ook voor peuter bedden. Heb ik speciaal daarom gekocht. Zoon heeft niet vaak in bed geplast moet ik zeggen, maar daardoor hoefde ik niet per se waterdichte hoes te gebruiken (want kan erg zweterig worden) en was het matras goed beschermd. Matras is nu nog als nieuw nu hij over is naar groter bed. Ik vind die dingen alleen daarom al ideaal