Hoi dames, Kan iemand mij helpen aan een moderne afgeleide van Clazina? We hebben al Claasje / Klaasje, maar vinden dat niet zo mooi... We kunnen echt niks leuks bedenken... Bedankt alvast voor het meedenken!
-Carina -Clarissa -Carlin/Carlina -Lina -Clarice -Clarine -Melina Clazina komt van Nicolaas...namen die nog meer van Nicolaas afstammen: -Colien -Klaske/Claske -Colet/Coletta -Colijn -Nicolet/Nicolette/Nicolle/Nicoline -Nika -Nikki -Nikita -Nikee Als je de letters uit Clazina wilt gebruiken is zoals eerder genoemd Zina best een leuke naam.
Zoals mutsie79 voorstelt zou ik kijken waar het vandaan komt en van de opties die ze noemt vind ik Nikki het leukst. Verder Zina ook wel, als je een letterlijke afgeleide zou willen. Of je maakt er Zinzi van...
Wow, bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn een stuk creatiever dan ik Het is bedoeld als tweede naam, vernoemd naar oma. Die volgens ons dus echt een lelijke naam heeft en dat maakt het zo lastig. We willen nog wel dat oma ook direct kan zien dat we naar haar vernoemen. Zina is dan een goede optie. Clarijn vind ik ook wel mooi, maar ik denk mijn man niet. Nikee vind ik zelf ook wel leuk. Blijft lastig!
Als je graag wilt dat je oma het direct kan zien dat ze vernoemd is, zou ik proberen de eerste letter te behouden, en het liefst zelfs Cla-. Ja, ik vind Clarijn ook mooi, heeft zelfs op ons lijstje gestaan. Clarina en Claire vind ik ook mooie opties. Zina klinkt mij te hip, haha, beetje New Age / Zen achtig...hmm nee. Gewoon 'Clara' vind ik ook wel leuk.