Wat zijn jullie ervaringen, wordt de menstruatie echt zoveel heftiger van een koperspiraal? Ik heb nl altijd al lang en veel bloedverlies, dus dat houdt me een beetje tegen.
Dan zou ik het niet doen meid. Ik heb sinds 2 maanden een koperspiraal en heb net mijn eerste "menstruatie" gehad. Alleen dit was een foute innesteling volgens mn gyn dus een echte menstruatie was het niet. Maar wel erg hevig! Heel mn cyclus is nu in de war.. ik zou voor mirena gaan als ik jou was
Ik heb een koperspiraal gehad, zowel voor als na de geboorte van mijn zoontje. Mijn menstruaties zijn altijd vrij hevig geweest met spiraal (zonder spiraal weet ik niet meer). Na mijn zoontje zijn ze echt heftig geworden, dit komt omdat de baarmoeder meer uitgerekt is dus er wordt ook meer slijmvlies opgebouwd. Op een zware dag moet ik elk uur verschonen (gebruik dan maxi tampons) dus een dagje pretpark bijvoorbeeld zit er dan niet in. Daarom zou ik voor een mirena kiezen.
Hmm, ja, maar ik wil dus juist iets zonder hormonen, ivm libidoverlies. Bij de mirena schijnt dit juist vaak voor te komen. Getver, moeten het toch gewoon condooms gaan worden of zo. Bedankt voor jullie reacties.
Hoi Ik zat/zit met exact hetzelfde dilemma wil ook geen hormonen. Condooms vinden we beide echt de grootste moodkiller ever dus dat word hem ook niet. Mijn menstruatie was altijd behoorlijk heftig. Toch laat ik donderdag een koperspiraal plaatsen. Ik wil het proberen mocht het echt heel erg zijn laat ik een mirena plaatsen maar liever niet wil dit eerst een kans geven.
Gewoon proberen TS, en even een jaar aankijken. mijn eerste menstruaties waren erg heftig, maar nu is het een stuk minder. Per menstruatie verschilt het wel, maar het is goed te doen. Het is echt heel verschillend per persoon hoe je op het spiraaltje reageert. Ik mag en wil geen hormonen meer binnen krijgen (longembolien gehad) dus dit is voor mij nu ook de beste oplossing.
De eerste paar keer waren echt heftiger. Ik heb hem nu een jaar en het is nu weer normaal geworden. Ik zou niks anders meer willen. Maar kan me je zorgen wel voorstellen. Je weet het pas als je het probeert helaas.
Nou vanmiddag is hij geplaatst. Ontsmetten deed.echt erg zeer Maar het spiraaltje zelf zetten voelde ik weinig. Omdat ik volledige bv weet ik niet wanneer ik een menstruatie krijg. Ik zal iig proberen tzt nog te reageren