Ohnee ik heb perongeluk 1 pistolet met tonijn salade gegeten .. Wat nu?! 😱😱 Het is niet meer on te draaien en maar 1x gebeurd maartoch .. Maak me wel beetje zorgen ..
Meestal zit er in tonijnsalade tonijn uit blik. Dat kan volgens mij geen kwaad om daar een broodje van te eten. Eet zelf ook wel eens een broodje tonijnsalade.
Ik weet niet of het wel of niet mag, maar ook al mag het niet, het 'kwaad' is nu toch al geschied. Don't worry. Als het niet mag, moet je het gewoon voortaan niet meer nemen.
Tonijn uit blik mag je gewoon eten... Relax 😉 ik heb het regelmatig gegeten. Is juist gezond om 2x per week vette vis te eten. Dus leef je uit!
Ik eet ook gewoon tonijnsalade hoor. Zoals al is gezegd is dit bijna altijd tonijn uit blik. Je kan ook op voedingswijzer kijken als je zorgen maakt. Ik heb een app op mijn telefoon daarvan, als ik twijfel kan ik het zo snel checken.
Maak je niet druk. Toen wij een miskraam hadden (van onze tweeling waarschijnlijk) zijn we lekker een paar keer gaan uiteten, heb alles gegeten wat voorheen niet mocht want tja was toch niet meer zwanger. Bief, carpaccio en rauwe vis. Ook alcohol gehad *paar glaasjes per week. Toen we op controle kwamen om te kijken of de baarmoeder schoon was, zagen ze een babytje zitten! Was nog gewoon zwanger. Huilen van geluk maar ik schrok en riep ja maar heb heel veel dingen gegeten en gedronken die niet mochten. Gyni zei dat dat niet zo erg was. Het is beter van niet... maar ik zou me zeker niet druk maken om 1x tonijn (wat meestal gewoon mag!). Hier een gezond babytje hoor hihi
Oh thank god .. Ik dacht dat dat ook niet mocht (oeps .. Hoezo beschamend 😳 Gelukkig zijn jullie allemaal slimme damens met veel ervaring!
Kan geen kwaad, heb mij het laatst ook een bakje tonijnsla gekocht omdat ik er zo zin in had Ook al 2x gerookte zalm gegeten en met oudjaar zelfs perongeluk alcoholarme cava ipv alcoholvrije cava gedronken Voelde mij toen wel schuldig, maar uiteindelijk kan het amper kwaad! Vroeger letten ze hier ook allemaal niet op he!
Ik zou niet stressen, 1x kan vast niet heel kwaad ( als het al niet mag? ) ik heb een zwangerapp en uit blik mag wel & vers niet.. Maar na 1x lijkt het me niet heel ernstig.. Ik ken je gevoel want ik stress ook snel..
Vermijd het eten van roofvissen, zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem.
Wat is het probleem? Heerlijk, lekker eten, mag je gewoon hebben. En ezlfs, als was het geen tonijn uit blik maar een tonijn moot, er zit meer kwik in oudere tonijn. Die in blik is jonge tonijn, met dus minder kwik. Maar dan nog, een keer te veel kwik kan echt niet kwaad. en daar hoe je je dus geen zorgen over te maken in dit geval. MEnsen relax...
Onmiddellijk een ambulance bellen zodat in het ziekenhuis je maag leeggepompt kan worden!!! (Sorry ik verveel me door dat ik al dagen ziek ben ) Volgens mij mag je het gewoon eten. En mocht je eens wat hebben gegeten wat je beter had kunnen laten staan... Dan is het enige wat je kunt doen is de volgende keer er beter op letten Ik let zelf goed op of kazen wel of niet van gepasteuriseerde melk gemaakt is. Tenminste normaal gesproken. Nu heb ik echter naw zondag kaas van omgepasteuriseerde melk gegeten en het restje in een bakje gedaan voor maandag. Pas maandag dacht ik er aan dat ik het niet gecheckt had (en het zakje zat al in de plastic container bij de supermarkt). Toen ik dus al de kaas over m'n risotto had gestrooid. Heb het vervolgens gewoon opgegeten omdat ik er toch niets meer aan kon veranderen en had het zondag al opgegeten en toen die maandag ook al een half bord. Dat ik nu ziek ben heeft daar trouwens niets mee te maken hahaha In het vervolg let ik gewoon nog beter op dan dat ik normaal al doe. Maar wat ik bedoel te zeggen: keep calm, komt vast goed.