buikje 5,5 week zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laura1989, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames.

het is mijn eerste zwangerschap en wou het graag met jullie delen.

ik heb net eens door Me vriend een foto laten maken van mijn buikje.

ik vind toch dat die een stukje dikker is als normaal. Want voelt ook links en rechts wat harder.

kan dit al een zwangerschaps buikje zijn.

ik zou volgens berekening vandaag rond de 5,5 week zitten. Mijn laatste menstruatie was namelijk 25 nov

hoor graag wat jullie ervan vinden.

ben maar een mager iemand normaal.
    ben tot nu toe ook al 3 kg aan gekomen.
    is dat normaal?

Bijgevoegde bestanden:

2. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Gefeliciteerd!

En verder durf ik geen antwoord te geven op je vraag, ik ben (nog) niet zwanger! Maar ik ben best slank van me zelf maar 's avonds na het avond eten staat mijn buik ook altijd zo:D

Wij grappen altijd dat ik een voedselbaby in m'n buik heb. 's Morgens is mijn buik weer plat haha

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ja je darmen kunnen wat opgezet zijn van de hormonen en van groeien van je baarmoeder. Ik heb wel dikkere buikjes gezien hoor, met dat termijn :D

4. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind dit toch al best wel dikker.

normaal heb ik geen dikkere buik na het avond eten.
    is ook al weer een paar uur geleden.

maar kan dus geen beginnende zwangerschaps buik zijn?
    of juist wel?

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is een darmenbuikje, je baarmoeder zit nog steeds achter je schaambot dus een echte babybuik is het zeker nog niet.
    Je hormonen zorgen ervoor dat je darmen opgeblazen zijn en zich gaan verschuiven, daardoor krijg je een klein buikje.

6. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    en is 3kg aankomen in korte tijd ook normaal tijdens een beginnnende zwangerschap?

7. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    okay en blijft dat ook aanhouden?
    vanaf hoeveel weken begint een zwangerschaps buik ongeveer?

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Vocht vasthouden?

9. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe bedoel je?

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    je zegt 3 kilo aangekomen te zijn. Kan het zijn dat je momenteel vocht vasthoudt waardoor deze kilo's erbij zijn?

11. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb geen idee, is me eerste zwangerschap en totaal geen ervaring ermee.

denk eerder dat ik door de hormonen nu meer het eten ben ik daardoor ook ben aangekomen

12. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ja vocht vasthouden kan voor een kilo of twee extra zorgen, maar ook de darmen. Als ze zo opgezet zijn werken ze vaak niet helemaal meer naar behoren (wordt wel weer beter hoor). Dan blijf je de voedingsstoffen langer vasthouden in je lichaam. En dat weegt wat meer.

13. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

vanaf wanneer begin je een zwangerschaps buik te krijgen?
    zijn er dingen waar je op moet letten?

14. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Heb je al een afspraak gemaakt bij een verloskundige?
    Dat kan namelijk meteen na een positieve test en die kan je ook van veel informatie voorzien.

Verder is er niet echt iets waar je op kunt letten. Bij iedereen loopt een zwangerschap anders. Dit is voor mij ook de eerste zwangerschap die verder is gekomen dan 8 weken.
    De ene krijgt een echte zwangerschapsbuik met 12 weken, de ander pas met 20. Je darmen kunnen nog wel meer opzetten, maar het kan ook weer minder worden. Je gaat het vanzelf zien!
    Veel geluk!

15. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Zwangerschapsbuikje komt vaak pas na de eerste 12 weken. Daarvoor zijn het meestal nog je darmen. Na de 18 weken gaat het echt snel. ;)

16. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb gelijk de verloskundige gebeld heb op 15 januari vroeg in de avond het eerste gesprek, dan ben ik 7 a 8weken dus denk dat ik dan ook wel een test krijg.
    zodat we het hartje zien kloppen.

Nu merk ik veel aparte dingen, veel honger en dorst, sneller moe, buikpijn/opgeblazen gevoel, last van me onderrug. En stemmingswisselingen

Maar het is een super ervaring,ben ook het stoppen met roken voor de kleine, en me vriend mag niet meer binnen roken, hoog uit onder de afzuiging

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik kreeg met 6 weken al geen normale broeken meer dicht zo'n last had ik van een darmenbuikje en met 8 weken moest ik al positiejeans gaan dragen, ik kwam de eerste weken ook wat bij.

Inderdaad van het vocht wat in je darmen vastgehouden wordt en ook omdat je darmen gaan opzwellen, dat is helemaal zo vreemd dus niet.

Je baarmoeder komt vanaf 12 weken achter je schaambot uit en dan kan je echt een zwangerschapsbuikje krijgen maar het kan ook pas later ontstaan, dat is bij iedereen anders en je moet gewoon geduldig zijn ;)

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Stoppen met roken is ook ontzettend belangrijk, gewoon niks meer roken!
    Ik ben van circa 40 vaste peuken per dag naar 0 gegaan gewoon in 1 keer, zeker niet gemakkelijk maar je kindje is het belangrijkste.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wanneer je een buik krijgt is verschillend per persoon. Bij mij zag je met 21 weken pas een buik.

20. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Zoals hierboven gezegd word is dat inderdaad verschillend, ik heb nu al een zichtbaar beschaafd bolletje. :)

Deel Deze Pagina