Wanneer voor het eerst zwemmen met baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lentekriebel, Jan 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Man en ik kijken al vanaf de zwangerschap uit naar de eerste keer dat we onze kleine man kunnen gaan zwemmen, alleen weet ik niet zeker vanaf wanneer dat 'verstandig' is.

Vanaf wanneer zijn jullie voor het eerst gaan zwemmen met jullie kleintje? En wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden? (Mee moet nemen?)

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Wij zijn met 8 weken voor het eerst wezen zwemmen. Houd er wel rekening mee dat die kleintjes het niet lang volhouden. De eerste keer was 10-15 minuten genoeg
    We hadden mee:
    Zwemband voor babys
    Twee handdoeken
    Zwemluiers
    Maxi cosi/wipstoel

En de overige benodige spullen, flesje, kleertjes e.d.

3. Imrw

Imrw Bekend lid

Jul 1, 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Na de 1e prikjes!

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Inderdaad na de eerste prikjes mag je zwemmen met je kleintje.

Verder heb ik geen ervaring ermee, maar zwemluiertje, een handdoek en een omslagdoek, maxi cosi en de andere dingen die je meeneemt als je weggaat.

Een zwemband vin dik echt een sneu gezicht die kleintjes in zo'n band, je kan ze ook lekker in je armen houden, daar zou ik voor kiezen, maar dat is persoonlijk.
    Heb elf het idee dat zo'n zwemband niet echt een gezonde houding is voor een baby van 8 weken.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Hier na de eerste prikken wezen zwemmen.
    Liv heeft toch weldik drie kwartier in het water gelegen, niet in een band gewoon lekker in m'n armen. Band vind ik 3x niks zo klein,

Ik neem mee kleding luiers zwemluier crème en een fles. Handdoeken ed lijkt mij logisch

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Spannend hè? wij gaan deze maand voor het eerst met de baby zwemmen in onze minivakantie Centerparcs. Zo'n zin in!! Jenthe is bijna 5 maandjes.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    zorg dat je voldoende wikkeldoeken bij hebt en hydrofiele doeken... en als je uit het water komt de kleine ff flesje of bv geven ook al is t nog niet tijd volgens schema. dan worden ze vanuit binnen weer warm namelijk. water temp is altijd veel lager als je eigenlijke temp.
    en idd hier was eerste keer ook 2 x 15 minuten en daarna hele middag slapen:D
    en gewoon lekker in je armen, ze verzuipen in de band joh...

8. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    wij gingen met 8 weken voor het eerst zwemmen, een half uurtje in het water ongeveer!
    Bij onze zwembaden in de buurt is een babyzwembad verplicht! en qua natuurlijke houding ligt het eraan welke band je hebt er zijn er genoeg! wat vooral lekker is, is inderdaad wat warms te drinken na het zwemmen. Ook bodylotion en wasgel. Mijn wassen we dan daar onder de douche en lekker dik in de lotion ivm droog huidje!

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Wij zijn laatst voor de 1e keer gaan zwemmen....

Ze was een week of 10.... Maar 15 minuutjes ofzo.
    Water vond ik ook echt te koud!

Wij hadden ze een zwemluier aangegeven. Maxi-cosi mee, omslagdoek en hydrofiele luiers!

Share This Page