oorontsteking...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mukkie11, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    er zijn vast heel veel vragen geweest over dit onderwerp maar ik wil toch het e.a, weten....

ons zoontje was verkouden en het ging niet over. wij zijn niet meteen van naar de arts gaan en ik dacht dat het wel over zou gaan. hij had geen koorts en was gewoon zoals altijd vrolijk, spelen enz. (hij is ruim 21 mnd) nu had hij vandaag na het middagslaapje ineens koorts (39.5) de kinderarts kwam langs (wij wonen in griekenland) en constateerde een fikse oorontsteking aan beide oortjes! meteen antibioticum voorgeschreven...

nu weet ik dat hier in griekenland veelvuldig ge- en misbruik van antibiotica wordt gemaakt...en wij zijn zelf niet zo voor medicijnen en lossen het liever op met homeopathie wat tot nu toe goed heeft geholpen (zoontje is nauwelijks ziek, nu pas echt). ik ben n beetje bang dat antibioticum het immuunsysteem aantast en dat hij straks steeds meer van dat spul nodig heeft...(ik ben wel begonnen met ce kuur van 10 dgn)

misschien wat overbezorgd maar antibioticum staat ook ter discussie nu ivm resistentie enz...hebben jullie ervaring hiermee? hoe lossen jullie een ooronsteking op?

alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Tja lastig,..
    Een dubbele oorontsteking kan zeer pijnlijk zijn en je wilt dat het niet manifisteert in de omliggende gebieden. Een ab kuur kan dan goed helpen.
    Ik denk dat als dit zijn eerste kuur is, dat je daar niet resistent voor wordt. Dat is bij veelvuldig gebruik.
    Ik weet niet hoe goed homeopathische geneesmiddelen dit kunnen genezen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Na één keer zal het wel meevallen met de resistentie. Bij mijn dochter sloeg de laatste kuur amoxicciline niet meer aan maar ze heeft die dan ook 6 keer gehad in de afgelopen 8 maanden.

Wel een tip tijdens ab-kuur geven wij altijd probiotica. Dan raakt de darmflora minder van slag ;)

4. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    De werking van ab bij oorontsteking staat sowieso ter discussie. Zeker bij kindjes onder de 3. Ten eerste omdat het maar de vraag is of het een bacterie is en geen virus (ab werkt alleen bij een bacterie) en ten tweede omdat het ook net zo vaak vanzelf overgaat. Maar goed, daar heb je nu niks meer aan! Als je met een kuur bent begonnen, moet je hem afmaken! Mijn dochtertje van toen 5 maanden kreeg op vrijdag van de huisarts ab omdat ze longontsteking vermoedde. Op zondag toch naar het ziekenhuis gegaan, omdat ze zo benauwd was: bleek ze het RS-virus te hebben! En dus zei ik: "dan heeft ab ook geen zin, dus kunnen we net zo goed stoppen". Maar dat kon niet, omdat de ab de boel afbreekt, dus is hij veel te vatbaar.

Maar van een kuurtje wordt hij echt niet immuun hoor. Dat kan pas als hij er min. 3 in een jaar heeft.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja ik weet dat het ter discussie staat vandaar mijn twijfels...ik heb het nu dus al gegeven maar ben er toch niet blij mee. ga het dus wel afmaken om reden dat het moet...maar wil naar de homeopathisch arts voor een kuurtje zodat het niet terugkomt. dat hoor ik nl ook heel vaak! hm ook niet fijn het rs virus! is dat goed gekomen met jullie kleine?

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje heeft veelvuldig last van oorontstekingen. Krijgen vaak druppels van de huisarts. 1 week mag ze neusspray met xylometazoline gebruiken. Daarna altijd neusspray met zoutoplossing. Nog nooit antibiotica gehad tot nu toe. Huisarts zei dat antibiotica alleen geindiceerd is bij dubbel oorontsteking (dus links en rechts tegelijkertijd) en koorts. Dan geven ze het in Nederland ook. Tja.. daar voldoet jouw kleine wel aan. Zou me voor 1x niet zo veel zorgen maken.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    dank ook voor jullie reacties!

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Idd bij een dubbele oorontsteking met koorts, geven ze hier ook AB. Sterkte met je zoontje.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    jeetje wat vervelend zeg! ik kreeg ook t advies om neusdruppels te blijven gebruiken (spray van physiomer) en tja dubbele oorontsteking dus! na ja, we zien wel hoe het afloopt. wij hebben goede ervaring met homeopathie (klassieke homeopathie dus onder begeleiding van ene arts) en ga na deze kuur weer even langs onze eigen arts (ik zit nu niet bij ons thuis vandaar). misschien dat dit dan ook meteen de laatste keer was! schijnt veel voor te komen bij kleine kinderen en later weer over te gaan...laten we het hopen vooral voor de kindjes!;)

10. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Mijn zoontje is nu al 5 maanden verkouden/keelontsteking en infecties had 6 dagen koorts werd duf dronk slecht woe. niks te zien vrijdag oorontsteking ben echt niet van ab maar ben nu blij dat ik hem heb hij knap nu al na 2 dagen op en lijkt zelfs zijn verkoudheid eindelijk te overwinnen. Ik denk dus dat idd in eerste instantie zelf laten vechten maar als het niet meer lukt zoals bij mijn ventje en dus echt ziek word is het wel een oplossing en zou een kuur geen kwaat kunnen.

Mijn dochter heeft ook 1x ab gehad voor bronchites daarna nooit meer ziek geweest daar voor ook bijna contiu verkouden.

Deel Deze Pagina