Wij hebben een eclectische oven, en laatst met pizza bakken, Brande het aan, alleen aan de onderkant... Ik dacht misschien is de boven warmte kapot? Maar als ik hem op de grilstand Zet word dat element in de oven wel roodgloeiend, dan zal het toch nog wel werken?
Volgens mij heeft dat grill element niks te maken met je bovenwarmte.. Dus dan zal je grill het wel doen maar dat betekent dan volgens mij niet dat je bovenwarmte nog goed is.. Als ik de oven zover grill gebruik gaat dat element niet gloeien
Nee niet de grill stand gebruiken. Waarschijnlijk zet je hem nu op een stand waarop alleen de onderkant verwarmd.. Mijn mama heeft zo een oven met nog meer dan 4 standen! Freestanding 60cm multi-function double oven with induction cooktop hier staan plaatjes bij en dan moet je dus zoeken die het meest op conventional oven lijkt.. Dat is dus oven stand.. Met een grill stand moet je de oven ook niet dicht doen.. Iig wij niet want dat gaat stinken..
Sommige ovens hebben een sterkere boven- of onderwarmte. Bij mijn oven is de onderwarmte ook wat sterker dan de bovenwarmte, bij m'n vorige oven was het juist andersom. Gelukkig heeft mijn oven een optie om alleen de boven- of onderwarmte te gebruiken naast de gewone en heteluchtfunctie, zodat het niet verbrandt. En anders eventueel wat hoger zetten.
Ik heb dat ook bij mijn oven. Ik zet dan de bakplaat gewoon wat hoger zodat het toch gelijkmatig gaar wordt..