Ik heb al eerder een topic geopend maar kreeg toen weinig reacties.. Nu mijn zwangerschap op het eind loopt moeten we toch een naam hebben . Onze dochter heeft 1 naam en dus 1 voorletter. Ik wilde voor onze baby in spe dus geen naam met diezelfde voorletters. Helaas na 36 weken zwangerschap is de enige naam die we leuk vinden toch een naam met dezelfde voorletter. Onlangs heb ik me hier maar gewoon bij neergelegd en dacht ik, ach bij een jongen en een meisje is het misschien niet eens zo heel onhandig... Vandaag kreeg ik echter een afschrift van de Rabobank binnen en hier staat alleen de voorletter en achternaam op. Geen geboortedatum of geslacht.... Wie heeft hier soortgelijke ervaring met post? Hoe weet ik straks nou welk afschrift bv. Van wie is zonder dat er geslacht/geboortedatum bij staat?
wij krijgen straks ook 2 kids met dezelfde voorletter, het verschil is alleen dat onze kids ook een tweede naam hebben en daardoor ook een tweede voorletter. misschien is dat een optie voor je? dan krijg je ook geen verwarring met post.
Ja heb ik ook al aan gedacht maar ik vind het raar om de ene 1 naam te geven en de andere 2. Daarnaast hebben we al zooooo veel moeite met überhaupt een naam dat een tweede naam bedenken al helemaal onmogelijk is
Geen ervaring, maar als ik je verhaal en voorbeeld zo lees zou ik er denk ik toch voor kiezen om een andere naam te kiezen. Op de meeste post staan namelijk geen geslacht/geboortedatum, dus lijkt me erg verwarrend, vooral als ze wat ouder worden. Kun je de naam die jullie nu hebben niet 'vervormen' (bijv. Isa/Liza)?
ik zou het zeker niet veranderen. hoe zouden die mensen in Amerika dat dan hebben met hun 19 kinderen die een naam beginnend met een J hebben en incl. paps 20 mensen! vrienden van ons hebben ook 3 kinderen met alle drie dezelfde voorletter. dit was heel bewust omdat ze dit juist leuk vonden. ik zou er wel voor kiezen een 2e naam te kiezen anders is het misschien wel verwarrend voor later. en als jullie uiteindelijke pubers post hebben willen ze niet dat een ander er misschien steeds in kijkt.
Ach hoeveel jaar van de tijd dat je kind thuis woont krijgt het nou interessante post? Bankafschriften e.d. zijn toch niet zo prive als kind en je woont nog bij je ouders? Een optie om verwarring te voorkomen is Bijvoorbeeld het ene kind bij de abn amro en de andere bij de ing. Tja, dan moeten er niet nog meer banken omvallen, want dan heb je niet meer zoveel keuze hihi. Mij lijkt het niet zo'n probleem. Als je een naam graag wilt dan zou ik me hier niet door laten terughouden. Succes met beslissen!
Nou mijn mening weet je... Ik vind het grote onzin om de naamkeuze van een voorletter te laten afhangen, helemaal in deze digitale tijden.
Als je nog een nieuwe naamvraagronde wil doen hier is het misschien handig om de naam van jullie dochter even te noemen. (Ik las net je eerdere topic). Ik heb er zelf geen ervaring mee verder maar ik zou jullie zoon geen tweede naam geven. Omdat jullie dochter dat ook niet heeft.
Ik zou gewoon deze baby dan een tweede naam.er bij geven. Mijn zus heeft 3 namen, mijn broer en ik maar 1. Nog nooit moeilijk over gedaan. Er is wel een reden voor, mijn broer en ik zijn tweeling maar daar kwamen ze pas achter toen mijn broer geboren was en de ha zei dat er nog een kindje in mijn moeders buik zat tadaaaa daar hadden ze met de namen geen rekening mee gehouden dus er moesten nog even nieuwe namen bedacht worden. En toen waren twee namen al lastig genoeg
Alvast bedankt voor alle reacties, op zich staat de naam inmiddels gewoon vast, maar ik krijg nu toch weer stress door die post ik snap niet hoe andere mensen dit doen, hoe weet je nou voor wie de post is? Het is op zich niet zo privé maar bij openmaken zou ik het dan nog niet weten....
Hier 3x dezelfde voorletter never nooit problemen mee. Je ziet toch vrijwel direct voor wie de post is. Bovendien krijgen wij niet zoveel brieven meer. Bankafschriften kan je tegenwoordig digital ontvangen/er staat het rekeningnummer op als je toch twijfelt.
ja, ik ben met een strikje om mijn hoofd geboren Mijn broer zegt altijd voor de gein dat ik ongewenst was omdat hij als eerste is geboren, ik zeg dan dat hij ongewenst is want omdat hij er als eerste uit is gekomen moet ik er wel als eerste in gegaan zijn dus ben ik gewenst en hij niet lekker flauw.....
Ik denk eerlijk gezegd dat het weleens lastig kan worden met de post enzo. En later met zaken als BKR. Loop daar in mijn werk vaak tegenaan. Als oplossing zou ik dit volgende kindje 2 voorletters geven.
Hoi, Hier ervaring..mijn broer heeft dezelfde voorletter als ik en ook zelfde achternaam...dus ja post maakte ik wel eens verkeerd open..Ik heb dus geregeld dat ze mijn naam volledig doen in brieven..daar kan je namelijk om vragen
In ons gezin begonnen alle namen (waren met zijn 5en) met de letter R. Erg irritant! Je weet nooit welke post voor wie is. Later zijn ouders gescheiden en ging mijn zus samenwonen. Dus waren alleen mijn broer en ik er nog. En nog steeds was het heel verwarrend. Ik opende wel eens een brief van hem met bijv. een dikke rekening van tandarts oid en dan schrok ik me rot......En dan blijkt het achteraf voor je broer te zijn. Druk gemaakt om niks.
Mijn man, de kinderen en ik hebben allemaal dezelfde voorletter.. De kinderen zijn nu natuurlijk nog klein, maargoed maak me daar echt niet druk om. Komt vast wel goed. Als dit DE naam is voor jullie dan zou ik me daar niet door laten tegen houden.
Als het de enige naam is die jullie leuk vinden, zou ik het gewoon doen. Mijn man en zijn broer hebben dezelfde voorletter, en mijn man wil het absoluut niet bij onze kinderen. Hij heeft het als heel lastig ervaren, vooral toen ze ook nog bij de zelfde werkgever een bijbaantje kregen, zelfs daar ging het fout met salarissen en vrije dagen. Maar goed dat is een ervaring en ik weet hoe lastig namen verzinnen is, dus ik zou het gewoon doen, maar ik zou wel 2e naam overwegen, je kan toch ook gewoon uitleggen dat hij 2e naam heeft vanwege voorletter, vind ik vrij logisch.
Eerlijk? Als ik zie wat voor gehannes het al is als je dezelfde geboortedatum (tweeling) en totaal verschillende voorletters hebt, ziekenhuis, ib-groep, ziektekostenverzekering, alles wordt door elkaar gehaald!!! Ik zou dan zeker niet voor dezelfde voorletter(s) kiezen.