Help!!! Twee kinderen, dezelfde voorletters....

Discussie in 'Babynamen' gestart door JosieJ, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier ook twee kids waarbij de roepnaam begint met dezelfde letter
    alleen wel andere initialen , omdat ze alletwee een tweede naam hebben met een andere letter
    ik heb daar niet eens bij stil gestaan methet kiezen van een naam...

miss dan toch een tweede naam erbij?

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Onze beide namen beginnen met een M. Ondanks dat ik een hele leuke jongensnaam in mijn hoofd had (Mats, leuk, stoer en ook nog een vernoeming) hebben we besloten dat het bij een jongen toch een andere naam wordt... En ook voor een meisje was een naam met een M geen optie voor ons. Zowel VL als zijn zus beginnen ook met een M en met post was dat vroeger dus altijd vervelend. Ik had hetzelfde met mijn moeder... ook beide met een M en in onze andere voorletters maar 1 verschil, waar dus ook vaak een vergissing in gemaakt werd. Ik zou het persoonlijk dus niet doen...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist in het digitale tijdperk is maar een dezelfee voorletter bij dezelfde achternaam vragen om verwarring en problemen.
    Ik zou echt ofwel andere naam kiezen (en dan je DE naam als roepnaam) ofwel extra naam erbij, en die dan bij voorkeur VOOR de naam met dezeflde letter zetten.
    Dus als je dochter Jannie heet en DE naam voor je zoon is Jan, dan noem je hem Arjan, roepnaam Jan of Gerrit Jan, initialen G.J., roepnaam Jan.

4. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    nr 3 krijgt dezelfde voorletter als nr.1 (mijn stiefkind) In eerste instantie wilde ik dit niet. Maar het is inderdaad 'DE' naam.
    Nu krijgt baby ook een 2e naam (wil ik sowieso). Nr 1 heeft maar 1 naam(was hun keuze destijds). Hopelijk zorgt dit ervoor dat er minder verwarring is. De 2e naam wordt een vernoeming. (net als bij nr2)
    Ik vind er wel goeie suggesties bij staan.

5. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wij hebben er bewust voor gekozen om onze kids allemaal een naam met een andere voorletter te geven, ook omdat ze allemaal maar 1 naam hebben. Vind ik toch het meest duidelijk en er zijn genoeg namen die ik leuk vind.
    Maar... Als dit echt de naam voor jullie is, zou ik het toch doen, desnoods met een tweede naam erbij. Succes!

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Mijn man en zijn broer hebben ook dezelfde voorletter en geen tweede naam, was niet handig met post zeiden ze haha

7. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Mijn moeder, mijn broer en ik hebben allemaal dezelfde voorletter. Allemaal ook een 2e naam (op papier) dus 2 voorletters.
    Nooit problemen gehad met post o.i.d. Gewoon opletten of jouw voorletters er staan of die van een ander. Moet je ook doen als je niet dezelfde voorletters hebt toch?

Snap niet dat er zo moelijk over gedaan wordt.

8. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Het ding is dat hun eerste kind geen tweede naam heeft en dus maar 1 voorletter, namelijk een L. Nu hebben ze een naam bedacht voor hun tweede kind en die begint met dezelfde letter, ook een L. Als er dus post binnen komt voor L. Jansen weet je niet voor wie het is.

Dus of je kunt voor een andere naam gaan voor het tweede kind of je besluit om je tweede kind wel een tweede naam te geven, ondanks het feit dat het eerste kind dit niet heeft.

9. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Mijn zus en ik zijn beide gewoon D. Ik vond het niet prettig met de post. En al helemaal niet meer als je beide 18+ bent en alles van de belastingdienst 2x binnen komt. Toppunt bij ons was toen ik 18 werd en mijn zus d'r zorgverzekering op mijn rekeningnummer werd gezet ;). En verder gewoon vaak elkaars post open moeten maken. Bij pakketten of privé post vroeg ik vaak of ze de volledige voornaam wilden neerzetten ipv alleen de voorletter.

Ik zou dus voor een tweede naam gaan! Scheelt later veel problemen.
    En heel gek is het niet, mijn baas heeft twee dochters. De tweede hebben ze na de geboorte nog een tweede naam gegeven. Ik had toen even verteld day dezelfde voorletters (l+l) niet heel handig zijn. Dis nu hebben ze L. + L.S.

10. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik en mijn zusje hebben ook dezelfde voorletter, geen probleem hoor. Bij bijvoorbeeld de bank kun je vragen of ze de naam voluit op het afschrift willen zetten, zodat de juiste persoon de envelop kan openen. Voor ons nooit een probleem geweest. Ik zou in ieder geval niet om die reden een andere naam kiezen.

Succes!

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Voor alleen de post ga je het toch niet laten??

12. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Dit dus.

13. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hmmm nou de naam staat op zich wel vast. Maar ik twijfel nu toch heel erg over een tweede voornaam... Probleem is alleen dat we al 36 weken over de eerste naam hebben gedaan :) waarom kun je je kindje niet gewoon een tweede initiaal geven i.p.v. Naam :D dat zou een stuk makkelijker zijn;)

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Bij ons thuis 3 met dezelfde letter.
    Maar heel zelden dat we de verkeerde post open hebben gemaakt.
    Ik zou het er zeker niet om laten of er maar een naam voor bij verzinnen.
    En mocht het wel problemen geven, dan idd gewoon vragen of ze de volledige namen willen gebruiken.

Deel Deze Pagina