Sterilisator prenatal

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Speklapje, 23 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb een magnetron Sterilisator van prenatal. Hij is ruim 3 jaar oud. Nu komt de 2e er binnen 3 weken aan en ik wil de flesjes en spenen alvast steriliseren.
    Maar... hoeveel water moet erin? En hoelang in de magnetron? Mijn magnetron is max 600 watt.

En ik heb dr. Brown flessen want die bevielen mij erg goed bij de eerste maar die passen dus niet rechtop in de Sterilisator! Ik kan me herinneren dat dat toen wel kon.... en kan/mag ik ze neerleggen om te steriliseren?

Ik hoor het graag!

2. Zwartje

Zwartje Lid

19 sep 2016
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, ik heb namelijk ook geen idee meer hoe het werkt :D

Maar denk dat de flessen wel gewoon mogen liggen hoor. Bij die van mij past het ook niet staand en ik propte hem altijd best wel vol. En mocht je er niet zeker van zijn kan je altijd nog extra uitkoken in een pan met water.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Er staat me iets bij van 200 ml water en dan 6 minuten in de magnetron. De mijne Is 700 watt, dus voor jou dan 7 minuten of zo?
    De flessen schuin zetten kan, helemaal plat niet want dan komt de stoom niet op alle plekken.

4. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ok bedankt voor de reactie!
    Heb prenatal gebeld maar die hebben inmiddels een ander soort....

5. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Wist helemaal niet dat de flessen rechtop moesten. Heb 2 sterilisators gehad en de flessen konden daar helemaal niet rechtop ingezet worden. Vind ik wel slecht dan.. Ook dat de kraamzorg hier niks van gezegd heeft.

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik doe in die van mij (avent) 200ml water en dan 4 min op 900 watt. Ik denk dan die van jou 6 min op 700 watt?

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb ook een sterilisator van prenatal. Maar ik heb in het rekje op de bodem inhammen zitten waarin ik de flessen vast kan zetten. Dan staan ze schuin maar komt het stoom wel overal.
    En had er gewoon dr brown flessen in.
    Is het trouwens niet beter om de eerste keer de flessen gewoon uit te koken?

Deel Deze Pagina