Ciao! Ik ben ook dol op Italiaanse namen. De tweede naam van mijn zoontje is Dante. De naam Matteo vind ik ook geweldig. De naam Gianni vind ik leuk en aangezien dat -ino een verkleining is (zeg maar Gianni'tje, kleine Gianni) zou ik dan kiezen voor Gianni als officiële naam en hem desgewenst Giannino noemen zolang hij nog klein is. Massimo vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi, ook al weet ik niet waarom (Massimo is dus hetzelfde als Maximus, Max). Hier volgen nog Italiaanse namen die ik zelf heel mooi vind, misschien zijn dat nog opties (?): Dante Evandro Fausto [FONT="]Francesco[/FONT] [FONT="]Alessandro[/FONT] [FONT="]Giuliano[/FONT] [FONT="]Alessio[/FONT] Livio Danilo [FONT="]Giordano[/FONT] [FONT="]Giorgio[/FONT] Luca Gianluca Renzo Camillo Maurizio Vittorio Iseo Orfeo Antonino (Antonio) Aurelio Arturo Benso Biagio Celso Gaetano Dario Donatello / Donato Mirco Elio Fabrizio Flavio Vito Ferrante Fiorenzo Gianfranco Giona Lisandro Sandro Lanfranco Moreno Eliseo Nunzio Domenico Vincenzo Valerio Enzo [FONT="]Lorenzo[/FONT] Leonardo Edoardo Tullio (spreek uit als Toel-ljo) Salvatore (Totò) Paolo Indro Otello Orlando [FONT="]Tommaso[/FONT] En wat Italiaanse namensites: ELENCO NOMI MASCHIETTO Nomi Italiani Maschili e Femminili - Lettera A (links onder nomi maschili) [FONT="] http://www.nostrofiglio.it/gravidanza/nomi-per-bambini/i-50-nomi-per-bambini-maschi-piu-popolari-del-web [/FONT]
Dit vind ik ook. Ik vind massimo te veel lijken op Matteo eigenlijk. Maar Giannino vind ik erg lang en overdreven, eigenlijk twee namen in 1. Ik bedenk altijd dat ik mijn kinderen roep voor het eten en dan vind ik Matteo heel normaal, maar Dan Giannino niet, sorry. Ik zou dus inderdaad voor Gianni of Nino gaan of misschien Valerio ofzo?
Massimo doet mij een beetje denken aan tassimo, van de koffiereclame... Ik ben niet zo thuis in Italiaanse namen, maar ik vind ze alletwee niet zo leuk sorry
Matteo vind ik een erg leuke italiaanse naam! De namen: Massimo en Giannino vind ik echt niet leuk. Vooral Giannino. Doet me denken aan Giovanni. En Massimo doet me denken aan een robot of huishoudapparaat. Al genoemd in dit forum maar vind de namen: Dante en Dario leuk. Past mooi bij Matteo.
Mattheo vind ik een leuke naam maar je andere opties vind ik niet mooi. Massimo lijkt teveel op Mattheo en Giannino is gewoon too much! Nino vind ik wel leuk maar ik zou niet weer iets kiezen dat eindigt op een O. Misschien Dante, Luca of Senna?
Ik heb 15 jaar in Italië gewoond en Giannino is niet echt een naam voor als het kindje volwassen is, het is een naam die voor baby's wordt gebruikt tot een jaar of 5 die eigenlijk Gianni heten. Vind je Gianni of Giovanni niet mooi?