Soms denk ik echt dat mijn lichaam doet alsof het zwanger is omdat ik er zo erg mee bezig ben. Ik heb elke maand alle symptomen die kunnen wijzen op een zwangerschap. Misselijk, pijnlijke borsten, verkleuring van tepels, hoofdpijn, steken in de buik, diarree en om het af te maken begint mijn ongesteldheid altijd met 1 dag een paar drupjes bloed wat dus lijkt op een innesteling. Wie van jullie herkent dit?
Het gemene van je lichaam is dat ongesteldheidssymptomen zoveel lijken op zwangerschapssymptomen:x Ik herken veel van je ongesteldheidssymptomen, vooral de pijnlijke borsten, steken in de buik, diarree. En ook ik heb last van "aankondigend bloed". Vaak heb ik een week voor mijn ongi al last van bruine of roze afscheiding. Een paar dagen voordat mijn ongi losbarst is het alleen maar roze of zelfs een beetje rood (soms een beetje, soms best wel wat). Er is eigenlijk nooit echt een pijl op te trekken wanneer deze afscheiding begint en het is zelfs niet eens een garantie dat hij komt, want soms heb ik ook gewoon cyclussen zonder zulke aankondigende afscheiding. Daarnaast ben ik, een paar maanden terug, een keer écht schijnzwanger geweest. Dat was al helemáál verwarrend Vrouwenlichamen zijn maar raar...
Ik heb begin dit jaar een miskraam gehad en sindsdien ben ik er iedere maand heilig van overtuigd dat ik zwanger ben; alles ruikt veel sterker, ben duizelig, krampjes in buik, en zelfs misselijk met vlagen en veel slapen omdat ik moe ben. Heel verwarrend dus. Maar deze maand, 5 dagen na mijn eisprong voel ik nog helemaal niets, noppes, nada!!! Ik snap t allemaal niet meer....
heel herkenbaar! Hele pijnlijke borsten, opgezette buik, vooral smorgens misselijk, afgelopen maandag de hele dag misselijk. Ontzettend moe ook weer vooral afgelopen maandag, ben zelfs nog terug in bed gekropen. Ook steeds weer een raar gevoel in mijn (onder)buik. aangezien de cyclus niet gelijk is kan ik testen tussen aankomende vrijdag en volgende week woensdag dus we wachten nog maar even af. En ook dat is erg lastig Succes allemaal
Zo echt hè! Word er soms gewoon een beetje gek van. Wil dan niet hopen dat ik zwanger ben maar het spookt wel elke dag meerdere keren door m'n hoofd. Twee maanden terug was ik 5(!) dagen overtijd testen negatief en na de vijfde dag alsnog ongesteld. Was gewoon beetje van slag Nu voel ik weer precies zelfde dingen: gevoelige borsten en vreemd gevoel in onderbuik alsof ik ongesteld moet worden. Nog weekje wachten dan mag ik testen. Wat zijn die symptomen dan steeds als je niet zwanger blijkt te zijn hè? Vervelend allemaal
Flauw he ik heb het ook elke maand. Wat mij wel echt helpt is dat ik nu een app heb gedownload (P Tracker) waarin je elke dag je symptomen kan bijhouden. Zo ben ik er achter gekomen dat ik elke cyclus dezelfde fases doormaak. De afgelopen dagen had ik bijv pijn aan mijn liezen (ben nu ongesteld geworden) en ging bij de vorige periode kijken en toen had ik precies hetzelfde de dagen voor mijn ongesteldheid. Het helpt mij echt om rustig te blijven!
Inderdaad een goede tip! Dit is een heel herkenbaar verhaal, bij mij ook elke maand hetzelfde liedje. En dan ben ik ook steeds een aantal dagen tot twee weken overtijd. Uiteindelijk toch ongesteld :x Niet leuk!
Ook ik vraag me af of ik misschien schijnzwanger ben. Testen zijn negatief, maar heb wel steeds last van pijnlijke borsten en buikpijn. Daarnaast maar 1 dag ongi geweest, voor zover je het zo kunt noemen. (hier heb ik ook een topic over geopend) Het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Ik heb me in elk geval voorgenomen om nog een maand af te wachten. Heb ik dan nog steeds geen normale ongi, dan ga ik naar de huisarts.