Hoe ziet jullie dagindeling eruit? :)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi hoi!

    hoe Ziet jullie dag eruit?
    Ik voel me namelijk best een luie moeder.... :/ haha

    half 7 mogen de oudste (3,5) en middelste (2) naar beneden.
    Dan gaan we ontbijten aan tafel en soms voor de tv.

    2 ochtenden in de week kwart over 8 van huis om oudste en straks middelste naar psz te brengen.

    onze dagen bestaan vooral uit zelf spelen binnen, en bij mooi weer buiten.
    En geregeld mogen ze filmpje kijken.

    a2 x in de week gaan we eind wandelen naar bos of stukje fietsen.

    we zijn half jaar geleden verhuisd naar buitengebied en hebben dus grote tuin...

    overdags ben ik eigenlijk alleen maar bezig met kinderen verzorgen en dan de beestenboel buiten verzorgen onderhoud en huishouden. En af en toe eens wat ondernemen met kids, niet vaak dus.
    Na het eten spelen ze vaak ook weer zelf of kijken we filmpje...

    Op bed gezellig verhaaltje en dan lekker slapen.

    ondertussen dus ook nog de zorg voor onze jongste van 5 maand :)

    ze Zijn niet ongelukkig maar ik begin me serieus een “luie” moeder te vinden.... :(

    Veel geld om er geregeld op uit te trekken is er niet... zijn maar eenverdieners ;)

    houden jullie je aan een planning?
    Spelen ze veel zelf of doen jullie veel samen? ( met name jonge kids)
    Gaan jullie er veel op uit?
    Hoe rond etenstijd en daarna?
    Etc etc

    hoe doen jullie het? ik ben benieuwd!!
     
  2. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    De enige routine in de dagindeling is bij ons:

    6.45-7.15 opstaan
    8.10 naar school
    Ik werken
    Rond 16.15-16.30 koken op ma, di, wo en vr. Do schuift dit een uur op.
    Rond 17.00-17.30 eten.
    18.00 kinderen nog even spelen, evt. dictee oefenen met de oudste. Ik opruimen. Vaak samen nog even tekenen. Of memorie ofzo.
    18.45 douchen. Klaar maken voor bed.
    Rond 19.15 jongste voorlezen naar bed.
    19.30 oudste naar bed, die leest nog een kwartier en dan slapen.

    Verder heeft de oudste op dinsdagmiddag tennis. En de jongste op wo, vr en za zwemles. Tussendoor veel speelafspraakjes. Ik hoef ze nog weinig te vermaken. Toen ze kleiner waren gingen we samen kleien, lezen, Duplo bouwen, kleuren ect. Al konden ze zich al snel ook goed zelf vermaken.

    Straks met de baby erbij zie ik we weer verder.
     
    roever vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook veel thuis, ik doe wel op ochtend als op middag een activiteit met zoontje.
    Na het fruit eten even samen een half uurtje/uurtje spelen, of even lekker naar buiten een wandeling maken.
    Op middag doen we iets rustig, kleien of knutselen.

    Tussendoor doe ik huishouden en speelt ie zelf. 2 ochtenden per wk gaat ie naar de peuters en als ik moet werken zit ie of op de peuters of is bij de gastouder.


    In de zomer gaan we af en toe naar de kinderboerderij. In het weekend dat ik niet hoef te werken gaan we op bezoek bij opa en oma of we gaan naar het bos op middag.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Twee kinderen, van 7 en van 3 jaar, en twee voltijds werkende ouders. Dus hier:
    • 7u opstaan / aankleden / ontbijten / spelen
    • 8u20 naar school/werk vertrekken
    • 15u40 school uit, dus kinderen ofwel naar huis, ofwel naar de grootouders
    • Indien bij de grootouders: thuis rond 18u
    • Eten tussen 17u30 en 18u30
    • Daarna: samen spelen of samen tv kijken
    • Jongste gaat tussen zeven en half acht slapen, oudste tussen half acht en acht.
    • Daarna: keuken + huis opruimen, voorbereiden voor morgen.
    • Vanaf 21u ongeveer: actieve dag zit erop.
    In het weekend: geen planning.
    • Opstaan rond 7u
    • Ontbijt rond 9u
    • Lunch rond 13u
    • Avondeten rond 18u
    Maar hangt er maar vanaf wat we gaan doen die dag. Als we tijd zijn, wisselen we af tussen alleen spelen en samen. Maar meestal gaan we er in het weekend op uit, zeker op zaterdag. Meestal bos of dierentuin.
     
    roever vindt dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Doordeweek:

    7.00 uur opstaan
    8.10 naar school
    12.15 (woensdag)/15.15 uit school
    Huiswerk maken of spelen
    17.30 eten
    18.45 gaat de jongste slapen, om 20.00 uur de oudste.
    Ik ben s avonds altijd wel in de weer, vind ik prettig, maar op zich begint rond 19/19.30 onze avond.


    Op maandag, woensdag en vrijdag hockey. Woensdag ook nog speltherapie en zwemles.
     
    roever vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Hier ziet een doordeweekse dag er ongeveer zo uit:

    6.45/7.00 opstaan, aankleden, ontbijten enz..
    8.10 naar school toe, op maandag gaat de jongste 's morgens naar de psz, zit in schoolgebouw van de oudste
    Als ik vrij ben dan doe ik meestal wat in het huishouden, zeker op de maandagochtend, dan ga ik er even flink tegenaan om de week een beetje opgeruimd te beginnen. Jongste en ik gaan ook regelmatig even naar de winkels o.i.d.
    Rond 11.30/12.00 lunchen, op maandag kan ik de jongste pas om 12.00 uit de psz halen, op woensdag en vrijdag om 12.00 de oudste uit school halen.
    12.00/12.30 gaat de jongste naar bed. Op woensdag en vrijdag zorg ik vaak dat ze al gegeten heeft voor we naar school gaan.
    Begin van de middag is vaak rust moment voor mij. De ene keer kijk iets op tv, de andere keer zit ik hier op 't forum of ik kook alvast het avondeten ofzo.
    14.15 gaan we op de lange dagen richting school om de oudste te halen
    14.40 zijn we dan vaak weer thuis, dan eten en drinken we wat en mogen ze meestal allebei even een half uurtje op de tablet.
    16.45/17.00 ga ik eten koken en 17.30 zitten we aan tafel
    18.30 naar boven als ze moeten douchen en anders is het 18.45/19.00 afhankelijk van hoe moe ze zijn en dan liggen ze rond 19.15 allebei in bed, jongste soms wat eerder. En als ik 's middags gewoon thuis ben en het is bijv. slecht weer doe ik de kinderen al heel vaak voor het eten in de douche.

    Kinderen kunnen hier niet echt goed zelf spelen en dat vind ik best heel lastig. Ik doe er voor m'n gevoel heel veel aan om ze daarin te sturen, maar met name de oudste heeft er heel veel moeite mee. Meestal spreek ik met hem af dat we na schooltijd 1 ding samen doen en verder moet hij zichzelf vermaken. Wel help ik hem vrijwel altijd om iets te bedenken wat hij kan gaan doen.
    Ook de jongste heeft niet echt talent om zelf te spelen. Hangt het liefst bij mama op schoot of aan mama's benen, maar zo af en toe kan ze wel opeens heel zoet zijn in d'r keukentje of met d'r poppen.
    Hoeveel ik met haar samen speel wisselt, als we echt een hele ochtend thuis zijn is dat meer dan wanneer we op stap zijn. We zijn dus ook best met regelmaat op stap, gewoon even rondje action of een vergeten boodschap halen, omdat ze toch niet heel blij wordt van zelf thuis spelen.
    Breng d'r bij de gastouder en ze is de hele ochtend zoet, maar thuis alleen lukt het d'r gewoon niet.:rolleyes:

    Oh en hier gaat de oudste op vrijdagmiddag nog naar zwemles. Dan zorg ik dat het eten al klaar staat. Ik plof met de jongste lekker neer in het restaurant en wacht tot de oudste klaar is met zwemmen. Man is vaak eerder thuis dan wij, kan het eten opwarmen en als ik met 2 vermoeide kids thuis kom uit het zwembad kunnen we zo aan tafel.
     
    roever vindt dit leuk.
  7. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    6:45 opstaan en aankleden (maandag beddengoed afhalen)
    7:00 kinderen wakker maken en ontbijten
    8:15 kinderen naar school
    8:30/45 naar het werk (4/5 dagen)
    maandag 11:15 thuis en verder met de was
    donderdag 10:45 na werktijd gelijk weekboodschappen
    12:00 kinderen komen zelf thuis samen lunchen
    woensdag 12:15 naar school kinderen ophalen i.v.m. evt. speelafspraken
    13:00 kinderen naar school
    maandag/donderdag 13:00-15:15 werken
    15:15 kinderen komen uit school samen drinken
    17:00 warm eten
    19:45 jongste naar bed.
    Samen met man en oudste drinken
    20:15 oudste naar bed
    22:00 naar bed

    Oudste 1x per week 17:00-18:00 sport
    Jongste 2x per week sport 18:00-19:15 en 16:00-17:00
     
    roever vindt dit leuk.
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik neem ze mee naar kinderverjaardagen, die we vrij veel hebben, boodschappen doen, eendjes voeren etc. maar ook veel zelf spelen hoor. En dat kunnen ze ook allebei heel erg goed met Duplo/Lego bijvoorbeeld.
    Ik denk dat niet iets spectaculairs ondernemen niet meteen betekent dat je een luie moeder bent. Als je gewoon gezellig thuis aanrommelt en ze krijgen liefde en wat aandacht in de vorm van even helpen met kleien/knutselen o.i.d. en complimentjes als ze lief spelen/iets moois maken, komen ze niks tekort volgens mij. Tenminste mijn zoontje vroeg vanmorgen toevallig nog na een feestje wanneer we nou eindelijk weer lekker rustig naar huis gingen om te spelen:roflmao:
    Als ik merk dat ze energie teveel hebben, probeer ik wel meteen iets van wandelen of fietsen ofzo in te lassen. Dan kan ik heel graag thuis nog een klusje af willen maken maar daar wordt dan niemand meer gelukkig van:rolleyes:
    Ze zijn 3,5 en bijna 2 overigens.
    Scheelt hier ook als de oudste bijv. ‘s morgens peuterspeelzaal heeft gehad, dan vindt hij het al helemaal niet erg om ‘s middags niks bijzonders te doen. Op dagen zonder verplichtingen plan ik meestal het boodschappen doen of wandelen.
    En bijv boodschappen doen maak ik dan leuk door hen er heel erg bij te betrekken en mee te laten helpen. En dan mogen ze allebei een lekker broodje uitzoeken voor als we thuis zijn bijv.
     
    roever vindt dit leuk.
  9. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Schooldagen 6.45 opstaan aankleden ontbijten en om 7.30 klaar voor de taxi op vrije dagen vaak rond 8.00 ontbijt. Vaak in de ochtend even eruit met de jongste als ik thuis ben. Vroeg lunchen en hij zijn bed in. Vrijdagmiddag werk ik als hij slaapt woensdagmiddag is oudste thuis en doen we vaak spelletje of knutselen als jongste slaapt. Verder veel zelf spelen stimuleren maar oudste kan dat beter dan de jongste
     
    roever vindt dit leuk.
  10. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik ben op vrijdag vrij met mijn dochter van 2,5 jaar. We starten de ochtend rustig bij mama in bed. mag ze even tv kijken, kan ik even rustig wakker worden. Daarna gaan we aankleden en naar beneden ontbijten aan tafel. Daarna even spelen en dan op de fiets naar dansles. na de dansles gaan we soms even naar de hema, babyccino drinken. soms eten we daar een broodje. soms nog even langs opa en oma. Na de lunch kijken we een filmpje op de bank onder een dekentje. Ze slaapt sinds kort niet meer tussen de middag maar merk dat ze toch even moet opladen. soms duurt het een kwartier, soms een halfuur. In de middag spreek ik vaak af met m'n zusje. Of zij komt hier of wij gaan daarheen. Dan speelt ze met haar nichtje. of we gaan naar de speeltuin. Maar soms ook gewoon thuis en zelf spelen.
     
    roever vindt dit leuk.
  11. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik werk 4 dagen. dochter gaat 3 dagen naar KDV man haalt en brengt.
    maandag en woensdag heb ik late dienst dus staan man en ik om 6.45 uur op om te douchen.
    Ik haal dochter uit bed en kleed haar aan. dan ontbijten. Ik ga om 7.45 de deur uit. man en dochter een halfuur later. 's avonds eten we tussen 18.00-19.00 uur. Daarna mag dochter nog 5 minuutjes spelen en dan gaan we naar boven. douchen, verhaaltje, knuffelen. ligt er een beetje aan hoe lang het allemaal duurt maar ze ligt vaak tussen 19.30-20.15 uur in bed.

    Op mijn vrije dag is het rustig wakker worden, nog even tv kijken in het grote bed. (in het weekend, ontbijt op bed) dan douchen, aankleden, ontbijten/naar beneden. Op vrijdag gaan we naar dansles. De middag is meestal lekker spelen, soms met nichtje, soms naar opa en oma.
    eten dan vaak rond 18.00 uur en daarna nog even spelen.

    In het weekend spelen we in de ochtend vaak samen, drinken we samen koffie. Af en toe even zelf spelen en dan weer een spelletje of knutselen. of we gaan op stap. dierentuin, stad in, kindeboederij, bieb. eten doen we rond 18.00 uur, daarna nog even spelen en dan naar bed.
     
    roever vindt dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    7.15 uur opstaan
    8.10 naar school
    12.00 uur thuis broodje eten (ma/di/do)
    12.30 uur vrij (wo/vrij)
    15.15 uur vrij
    19.30 uur bedtijd jongste 2
    21.00 uur bedtijd oudste
    Trainen op ma/di/wo/vrij
    Wedstrijd op za/zo
     
    roever vindt dit leuk.
  13. roever

    roever Niet meer actief


    Dankje voor je woorden :)
    Heeft me meer goeds gedaan dan ik dacht haha

    Zelf ben ik 24/7 thuis en dus echt knetterdruk om alles hier draaiende te houden binnen en buiten.

    mom me heen zie ik veelal werkende ouders die er 9/10 keer op hun vrije dag op uit gaan met hun kids...
    Vandaar mijn gedachtegang over “lui”.

    Misschien moet ik maar gewoon eens accepteren dat het nu eenmaal zo is zoals het gaat bij ons, en zoals het gaat bij werkende ouders... :)


    Fijn jullie feedback!
    Ik wil gaan proberen om toch er wat meer op uitbreiding gaan tussen alle drukte en slaapjes door haha

    het is voor mij altijd zo’n denkbeeldige drempel die ik over moet... 3 kindjes onder 3,5 in de kleren heisen etc en inpakken en weer uitladen etc haha
    Middelste (2) luisterd ook voor geen meter dus dat werkt ook niet mee .

    hihi

    hoe dan ook thanks!!
     
  14. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Onze dagindeling door de weeks:

    06.00 wordt de jongste wakker voor een fles. Terwijl hij de fles drinkt dan ga ik alvast werken.
    06.30 aankleden en de jongste gaat nog even terug in bed.
    07.00 tassen klaar maken, ontbijt klaarzetten etc.. en nog even wat werken.
    07.15/07.30 kinderen wakker maken en ontbijten.
    08.00 brengen we de jongste naar de gastouder.
    08.30 zet ik de oudste af op school
    09.00 ben ik op kantoor en ga ik werken tot 14.00
    15.00 de oudste ophalen en dan alvast eten koken. Mijn man begint vaak om half 6 met werken, dus dan eten we optijd. Mijn man haalt de jongste rond 12.00 al op bij de gastouder.

    Tussendoor ligt de jongste nog op bed en doe ik nog wat huishouden.
    18.00 warme hap voor de jongste
    18.45 naar boven, pyjama aan, fles en op bed.
    Daarna even quality met de oudste.
    20.00 oudste op bed en dan doe ik nog even een rondje door het huis, afwas etc..
    21.00 ga ik zelf ook naar boven.

    Mijn man werkt tot 02.30 's nachts, dus die zie ik de volgende dag weer.


    In het weekend werken we ook allebei, maar ik werk dan vanuit thuis.
     
    roever vindt dit leuk.
  15. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik snap je hoor, aantal kinderen en de leeftijd scheelt ook. Alleen met mijn oudste ondernam ik ook veel meer dan na de geboorte van de tweede. En die tweede van ook bijna 2 jaar is ook echt een pittige tante met te pas en te onpas driftbuien etc. dus dat maakt het ook minder aantrekkelijk. En zeker als je dan nog een baby erbij hebt, zou ik ook niet aan weggaan toekomen denk ik:roflmao:
    Wat ik zelf wel heel leuk vind, is om in het weekend bijvoorbeeld eens even met alleen de oudste iets te gaan doen, al is het maar nieuwe schoenen kopen ofzo. Daar bloeien ze hier ook echt wel van op merk ik:)
    En misschien iets als Monkeytown waar je zelf rustig kunt koffiedrinken met de baby bij je en de andere 2(?) even uit laat razen?:D
     
    roever vindt dit leuk.
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Nee joh! Wij gaan ook zelden de deur uit. Af en toe even naar mijn schoonouders, maar verder weinig. Ik heb helemaal geen energie om wekelijks van alles te ondernemen, zeker niet nu de jongste nog veel slaapjes heeft. En hij alleen in bed wil slapen. Ik ben elke dag hartstikke druk en die ene vrije dag wil ik ook even "niets" doen.
     
    roever vindt dit leuk.
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.927
    113
    4 kinderen van verschillende leeftijden en allen op een andere school met andere schooltijden. Vooral de twee oudsten gaan daarin hun eigen gang.
    Mijn dag start rond 7 uur. Dan wordt jongste dochter wakker gemaakt en zoon wordt meestal wel wakker van alle geluiden die er zijn bv van de douche, e.d.

    om 8.30 zitten de twee jongste op school/psz en kom ik ofwel terug in een leeg huis ofwel er ligt nog een puber te slapen. Ik ga dan aan de slag in huis (keuken, was, boodschappen en allerlei andere taken). Rond 11 uur zorg ik dat ik daarmee klaar ben en ga ik een uur ‘chillen’.

    12.15 zoon ophalen, dan lunchen en hij speelt daarna zelfstandig. Ik ga weer rommelen in huis en start ook al met koken.
    14.15 is jongste dochter uit. Ze gaat meestal met een vriendinnetje spelen (uit of thuis).
    17.30 uur eten
    19.00 ligt zoon in bed
    20.00 ligt jongste dochter in bed
    Dan meestal tv kijken met de oudste meiden. Hoewel die ook weleens op hun kamer blijven.
    Ik ga rond 22.30 uur naar bed. Meestal tegelijk met middelste dochter. Oudste gaat naar bed als ik al slaap :roflmao:

    Sommige dagen moet ik ook naar sporten rijden.
     
    roever vindt dit leuk.
  18. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Opstaan tussen 7 en half 8. Zoon gaat naar school. Dochter 2 dagen kdv, zoon 1 middag bso. De andere middagen speelafspraken of thuis spelen.
    Vrijdag doe ik muziek op schoot met dochter. Op zaterdag heeft zoon zwemles.

    Verder ga ik op donderdagochtend vaak shoppen met dochter of even naar de kinderboerderij/ stukje fietsen. Soms binnenspeeltuin. In het weekend spreken we af met vrienden, hebben we verjaardagen en gaan we graag naar musea/pretpark of zwemmen als gezin.
     
    roever vindt dit leuk.
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    6.30 sta ik op en maak mezelf vast klaar. Ook zet ik het ontbijt voor kinderen klaar en maak ik de broodtrommels.
    7.00 Ik maak de kinderen wakker. De jongste krijgt bij papa in bed nog een fles om rustig wakker te worden.
    7.30 ontbijten
    7.45 ik poets mijn tanden en pak de tassen in
    8.00 tanden poetsen van kinderen
    8.10 naar school lopen

    De oudste twee hebben school tot 15.00
    1x in de week heeft de oudste ballet les van 16.00 tot 17.00. 1x in de week heeft ze fysiotherapie.
    Met de jongste ga ik dinsdag ochtend babyzwemmen. Daarna gaan we vaak nog gezellig samen lunchen.
    Verder doe ik thuis het huishouden, ga met de jongste naar de kinderboerderij, speeltuin, monkey town af en toe.
    Ik werk 2 à 3 avonden in de week, plus nog een dag in het weekend. Elke zondag ochtend gaat mijn vriend met de oudste twee zwemmen.
     
    roever vindt dit leuk.
  20. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Hier staan we om 7u op. Dan aankleden, eten, wat chillen.
    8.30u vertrekken we naar school.
    15.10u of 12.40u is de school gedaan.
    19.30u naar bed.

    Op maandag heeft hij muay thai van 16.30 tot 17.30u.
    Op woensdag zwemles van 15.30 tot 16.30u. A diploma heeft hij bijna maar we gaan daarna door voor het B diploma. Daarna mag hij als hij wil 2 dagen muay thai gaan doen.

    Verder zijn we redelijk veel thuis. In de lente en zomer gaan we vaak terrasjes doen na school.
     
    roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina