posi ovutest=zekerheid dat je eitje springt?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Anais, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi

ik heb enkele keren posi ovutesten gehad maar nooit zwanger.
    aangezien ik niet zo nauw word gevolgd door de gyn(enkel pilletjes nemen en dan maar afwachten) weet ik niet zeker of ik ook echt een eitje heb die springt...

wel posi test,geen zwangerschap(na nu zo'n 4 keer clomid 100 en ALTIJD sowieso de dag van posi test sex hebben) zou het kunnen dus dat je eitje niet springt?toch vreemd dat je een piek hebt dan?

ik ga dit met de gyn bespreken en ga voor volgende keer goed laten opvolgen en pregnyl spuit zetten zelf indien nodig(en zien wat gyn zegt) ook ga ik bloedtest doen om te zien of ik een eisprong had

groetjes!

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hoeveel dagen test je? Is je test nadien ook weer negatief? Dan heb je de zekerheid dat je ei is gesprongen.

Ookal vind je iedere maand je ei, en heb je in je vruchtbare dagen gemeenschap, heeft dat geen enkele garantie dat je zwanger wordt. Ieder stel (zonder medicatie) heeft 15 procent kans per maand om zwanger te raken.
    Suc6!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, een positieve test geeft geen garantie op een (goede) eisprong, maar normaal gesproken is dat wel het geval.
    Ik zou het zeker bespreken!

4. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    Ik begin deze maand ook met ovutesten.............
    ben benieuwd.......of ik uberhaupt een eisprong heb.............
    dit word al me 16e ronde.............
    Ik heb gehoord dat ik van me korste cyclus moest uitgaan en dan gelijk tetsen met die ovutesten klopt dit???

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Merah heeft gelijk.

Helaas geeft een positieve ovulatietest geen garantie dat je eitje daadwerkelijk springt...Het geeft hooguit een LH-piek aan.

Wil je zeker weten dat je een eisprong hebt gehad, dan kun je beter een hele cyclus gaan temperaturen. Het nadeel daarvan is dat je pas achteraf weet of je een eitje hebt of niet.

En groot gelijk: je kunt beter je cyclus nauwkeurig laten volgen door de gynaecoloog door middel van echo's. Ook dan weet je beter of je daadwerkelijk een eisprong hebt of niet.

Deel Deze Pagina