"Amerikaanse" kerstversiering

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 7 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    In Amerika zie je altijd die extreem versierde huizen met kerst.
    Bij SBS hadden ze voorheen ook zo'n uitzending dat ze door zo'n wijk gingen rijden.

Wie weet of dit nog ergens in Nederland is?

DQueen vindt dit leuk.
  2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn buurman van 10 deuren verder. Staat er al sinds begin november. Het hele huis en tuin staat van met lichtjes. Twinkel en kleur. Zo veel dat het niet meer mooi is.

Haha dat is vast niet wat je bedoeld.
    Waar hele wijken dat doen geen idee.

3. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    In Brooklyn, NYC

Bijgevoegde bestanden:

Indire en Brinsa vinden dit leuk.
  4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Oef, dat doet gewoon pijn aan mn ogen :roflmao:

5. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

De overbuurman hier heeft het ook zo bont gemaakt. Alle lampjes knipperen de hele dag en nacht door. Echt extreem.

Of er hier ook zo'n wijk is weet ik niet. Maar leuk om hier die fotos te delen?

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij doen elk jaar de lichtjesroute langs Landsmeer. Beginnen bij afslag Purmerend (geloof ik) en gaan dan langs alle huizen die extreem verlicht en versierd zijn. Weet niet waar je woont, maar er zijn door het hele land zulke routes. Is vast met Google te vinden!

bosi333 vindt dit leuk.
  7. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik had vorig jaar op google gezocht, daaruit begreep ik dat die route bij Den Ilp en Purmerend enz. niet veel (bijna niets) meer was.
    We wonen in het zuiden van het land.

Maar willen er best voor rijden. Maken er een dagje weg van. Vandaar hier de vraag voor tips / routes.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    @CoffeeJunkie zijn daar nog veel lichtjes?

Ik heb er van gehoord maar nog nooit gedaan.

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    In Leeuwarden de Wielepolle.
    Een ons kent ons wijkje met heey ju ipv hallo hoe gaat het.
    In de kerst periode is dat wel de uitgelichte buurt....letterlijk en figuurlijk
    ook na kerst trouwens.

maar de sfeer is daar dan wel weer uitbundig.

Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik woon al 10 jaar niet meer in Schiedam. Maar toen in de wijk de Gorzen (zuid) was het altijd goed versierd. De oudjes vh bejaardentehuis werden in een busje rondgereden door de wijk.
    Maar in die 10 jaar is er veel veranderd.

11. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wellicht is het de afgelopen jaren minder geworden, maar vind het nog steeds de moeite waard om de route te doen!
    Zou er alleen niet zo ver voor rijden als je in het zuiden woont. Ik woon op 15 minuten rijden van de afslag Purmerend, dan is het leuk, maar met zo'n lange rit kan het een teleurstelling zijn. Sommige huizen zijn namelijk echt overdreven verlicht, maar er zitten ook gaten tussen van huizen die niet meedoen of letterlijke gaten omdat het voor een deel platteland is.

In Amsterdam was vorige week geloof ik nog een lichtjes avond in het centrum georganiseerd. Misschien dat andere steden (dichterbij voor jou) dit ook doen?

DQueen en bosi333 vinden dit leuk.
  12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Vroeger had je in Kerkrade 'opa Lempke'. Die versierde ook zoveel dat het niet meer mooi was. Helaas is hij overleden.
    Verder zou ik het hier in t zuiden niet weten waar extreem versierd word.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij wonen niet heel dichtbij maar we hoeven alleen maar de aflsuitdijk over. Sowieso een leuk ritje. Zal 45 minuten zijn. Onderweg ook veel moois te zien.
    Dan gaan we dit jaar daar toch kijken. Leuk

CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  14. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ja hier in omgeving van Amsterdam ligt een dorp Den Ilp, dat is eigenlijk 1 lange weg. Daar pakt iedereen buiten op zijn Amerkiaans de kerstversiering aan elk jaar. Hele bustouren gaan er door dat dorp heen voor de kerst. Sinds zoon geboren is rijden wij het weekend voor kerst er ook doorheen om lichtjes te kijken en dat is dan echt file rijden. Al moet ik bekennen dat het de laatste jaren wel steeds minder uitbundig word.

15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Zie nu dat ik spuit 11 ben en dat jij deze al had genoemt.

CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  16. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    De lichtjesroute in Den Ilp inderdaad. Ik doe de route fietsend. Op dit moment valt het erg tegen en is het allang niet meer zo als wat het geweest is. Mochten er toch nog mensen gaan: let op het inrijverbod tussen 16.00 en 19.00. Tussen deze tijden kun er niet in tenzij je een vergunning hebt.

17. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    In eindhoven in de wijk blixembosch ligt een "amerikaans" gedeelte dat ook elke kerst zo uitbundig versierd wordt.

Deel Deze Pagina