Help! Uitzetlijst 2e kindje..

Discussion in 'De babyuitzet' started by AtraVim, Apr 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Ha meiden,

Ik ben ondertussen 17 wke zwanger van ons 2e kindje, maar ik zou werkelijk niet weten wat ik allemaal extra moet bij halen.

Dus als jullie me willen helpen met wat dingen te noemen, heel graag :)

Had zelf al:
    - Extra Hydro luiers
    - Extra Spuugdoeken/slabbers
    - Extra aankleedkussen hoes (heb er nu 2, maar gebruik ook veel hydro's daar voor dus twijfel een beetje)
    - 2 Nieuwe kruiken
    - Nieuwe flessen incl. spenen
    -
    En verder kom ik eigenlijk niet.

Rompers heb ik erg veel in de kleine maten, en zijn allemaal wit, dus kan voor zowel jongen als meisje (weten over 3 weken het geslacht)
    Sokjes, mutsjes, en de zachte babypakjes heb ik ook al veel in kleine maatjes en unisex kleur..

En verder weet ik dus nie goed wat ik nog extra moet :(

Liefs!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

niets eigenlijk,

ik heb alleen wat extra meisje dingen gekocht omdat nummer 1 een jongen we maar verder had ik echt niets nodig.

3. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Hm, oke.. dat kan ook nog haha.

Ja ik weet het dus ook niet, extra hydro's vind ik sowieso wel handig, want die gebruik ik mega veel, net als de slabbers.. (en zoonlief is tegen die tijd ook nog geen 1,5)
    En haal sowieso andere flessen incl. spenen, maar verder weet ik dus echt nie wat nou echt extra nodig is.

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    een babykamer?:D duowagen of draagdoek

5. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Tja gewoon ff kijken wat je nog mist. Wij hebben voor onze zoon een nieuwe kamer gekocht, babykamer blijft zoals het is. Omdat mij zoon commode nog nodig heeft, en er dus een nieuwe in zijn kamer komt, koop ik wel;

nieuw matras voor babybed
    aankleedkussen
    flessen en nog wat kleine dingen

6. Marise

Marise Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,588
    1
    0
    ik heb een aantal dingen nieuw gekocht. Sommigen omdat ik nu wat anders wilde hebben en sommige omdat ik het nodig vind.

Enige wat bij mij nodig is:

- extra beddengoed (zeiltje/molton/laken/deken), omdat de oudste nog geen dekbed mag.
    - extra waskussen + hoes
    - ledikant en commode (via marktplaats en commode heeft vriend zelf gemaakt)

Wat ik nieuw gekocht heb, maar niet per se nodig is.
    - Baby's eerste pakje
    - nieuw lakensetje voor de wieg

Ik ga verder alles gewoon gebruiken van de oudste. Ook de kruiken, mag aannemen dat die na een jaar nog gewoon bruikbaar zijn.
    Ik zit had voor de eerste alles ruim gekocht (veel hydro's/spuugdoeken etc) dus heb daar wel genoeg van. Denk dat je niet veel nieuwe dingen nodig hebt.

7. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Duowagen is idd wel een idee ja, want zoonlief kan straks echt nog geen einde lopen.. :)
    Draagdoek heb ik, maar gebruik ik bijna nie, ivm rugklachten.
    En babykamer, hoeft ook nie nieuw, zoonlief komt bij ons op kamer, dus baby kan in zijn kamertje.

8. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Extra beddengoed hoeft hier in princinpe niet denk, zoonlief verhuisd naar een peuterbedje, dus het beddengoed voor het ledikantje was ik nu heb, kan ik gewoon gebruiken voor de baby.

We houden het ook bij 1 commode, dus heb denk geen extra kussen nodig.. (babyslaapkamer is benede, waar dus ook commode staat, en slaapt baby dan kan zoonlief wel even op bank verschoont evt)
    Heb nu ook maar 2 hoezen en gebruik die al weinig, dus denk dat extra niet nodig is.

Ledikant hoeft ook niet nieuw, aangezien zoon dus in peuterbedje komt.. (krijgen we van me ouders, heeft me zusje tot voor kort nog in geslapen, dus die heeft ook beddengoed er bij)

Lakenset voor wieg hoeft ook nie, heb geen wieg,
    en eerste pakje koop ik sowieso wel, gewoon voor de leuk :)

Kruiken wil ik puur extra zodat ik en voor baby heb en voor zoon.

Hm, nu ik dit zo typ denk ik inderdaad dat ik nie veel nodig heb.. ;)

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hallo

Ik heb:
    - nieuwe hydrofiel luiers
    - een nieuw setje beddengoed (dekentje, lakentje, hoeslakentje)
    - 3 setjes nieuwe kleding maatje 50(krijgen nu een jongetje)
    - nieuw waskussen + 2 nieuwe hoezen. (vorig kussen was een beetje stuk)
    Babykamer opnieuw behangen en geschilderd.

10. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Oh, deken is wel een goeie ja.. zoonlief kan straks nog niet onder dekbed, dus dan is nieuwe deken wel handig.. thanx!
    Kleding weet ik over 3 weken pas ;) dus das nog even wachten, maar mocht het dan meisje zijn, dan inderdaad wat meisjes kleding.
    En babykamer is al voor jongen en meisje, (oranje wit)
    alleen wat accesoires voor als het straks een meisje is, is ook wel een idee.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Babykamer hier kon ook heel goed voor een jongetje, maar ik wilde iets anders; hormonen zullen we maar zeggen;):)

12. gemma87

gemma87 Actief lid

Mar 14, 2011
    371
    2
    18
    ben nu 16 weken van nr 2 ik heb een dochter die tegen die tijd 15 mnd zalzijn.
    dit word een jongen dus koop wel wat spullen opnieuw.
    heb een tas nog staan net uitgezocht met jasjes en rompers enzo in unisex scheelt weer.
    mijn dochter krijgt een nieuw kamertje beeb gatnaar de babykamer.
    heb een 2de hands duowagen van mp gescoord voor 115 euro..
    verder haal ik
    -hydrofiele luiers
    -extra kruik
    -flessen
    -waskussen plus hoezen
    -kleertjes
    -babyfoon
    -nieuwe aankleding voor t kamertje mijn dochtertje heeft een pooh kamer die spulletjes verhuizen mee.
    -draagdoek wil ik ook aanschaffen..

wij zijn overginds de eerste in de familie met kids rest is jonger maar willen mttertijd zeker kids dus alles zal ws wel weer gebruikt worden.
    verder koop ik ook vaak wat via mp e verkoop wel weer eens wat...

zal nog wat vergeten zijn maar kan nu niks meer verzinnen...

groetjes gemma

13. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje is van begin sept en deze zal van eind mei zijn....ik heb alle warme truien of dikke vesten weg gegeven..ook veel warme truien in maat 62 weg gegeven...heb alsnog veel over, heb van elke maat genoeg...wel paar nieuwe boxpakjes wil ik en broekjes ofzo..

heb hydrofielen allemaal nieuw gekocht (was er niet zuinig op afgelopen 18mnd alles is lelij, verwassen, vlekkerig of niet meer lekker zacht) en monddoekjes ook nieuwe wieg matrashoezen en nieuwe lakentjes, extra aankleedkussen ( ik verschoon zoon in de badkame rop de wasmachine, maar heb dus een nieuw kussne voor op de commode die nu in de vbabykamer staat)

ik dnek wel dat ik dingen koop zodra de kleine er is...leuke zomersetjes ofzo...maar dat heeft geen haast...

ook heb ik een ssc ( buikdrager) gekocht en een draagdoek moet ik nog bestellen...en duowagen gehaald

ohja en nieuwe accesoires voor de kamer...

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter zal 20 maanden zijn als we haar broer verwachten. We hebben een nieuwe babykamer gekocht ( of eigenlijk... een babykamer, dochter slaapt nl nog op onze kamer ) een verschoonkussen voor op de babykamer ( andere ligt beneden want ik verschoon op de eettafel of op bed ) een buggy voor dochterlief. Verder koop ik tzt nog een paar nieuwe spenen voor de flessen, maar pas als blijkt of de borstvoeding nu wel of niet goed gaat lukken. Als de baby ruim een half jaar is, en niet meer in de wieg past, dan zal onze dochter een peuterledikant of 1 persoons bed krijgen.

We hebben eigenlijk heel weinig echt nodig, ik heb zelfs heel veel unisex newborn kleertjes/rompertjes wel een verhuisdoos vol! We kopen straks nog een 2e babydrager, DL dragen we namelijk elke dag in de manduca dus als we straks met beide kinderen weg willen is het fijn 2 dragers te hebben. Tot die tijd gebruik ik straks de draagdoek.

15. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Is het verstandig om nu al flesjes te kopen? Straks wil je "nieuwe kindje" dat merk niet, zit je er wel aan vast! Zou eerst proberen met de flessen die je al hebt, dan weet je het zeker! Ik ga trouwens ook geen nieuwe flessen halen hoor, spenen vind ik meer dan genoeg, mocht de bv weer niet lukken.

Verder hebben we geloof ik alleen een duowagen extra gekocht, en uiteraard een bedje met matras en wat extra beddegoed en wil ik nog wat hydrofielen bij, maar die vraag ik kado, zo ook een extra kinderstoel (al duurt dat nog even!)

Fijne zwangerschap gewenst!

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,134
    8,867
    113
    Wat ik nieuw (of tweedehands, in het geval van de fietskar) heb gekocht:
    - duobuggy (goedkope, voor die paar keer dat we hem gebruiken) met babynestje
    - fietskar
    - extra hydrofielluiers
    - extra aankleedkussen + hoes
    - twee nieuwe kruikdoppen (kruiken zelf zijn nog prima, maar doppen vervangen wordt aangeraden ivm de rubbers)
    - nieuwe flesspenen en -ventielen (alleen bleek de tweede niet fijn te drinken uit Difraxflessen, dus nu helemaal over op Avent)
    - wat nieuwe kleertjes (eerste setje, maar ook gewoon, vind ik toch wel zo leuk)
    - dikkere omslagdoek en dikker vestje, omdat ik dit keer eind februari was uitgerekend

17. fafje

fafje Niet meer actief

ohja goede van de kruikdoppen ( al vraag ik me af of ik die uberhaupt zal gebruiken, maar kruik is nooit weg, kan tegen de tijd van de kou weer van pas komen)
    ik heb idd ook een nieuwe kruikhoes gekocht want de oude was kapot!

18. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier een zoontje van ruim 2 en nu 33 weken zwanger van de tweede, ook een jongen.

Ik heb idd ook een flinke stapel nieuwe hydrofielen gekocht, die van mn oudste gebruik ik nog wel (voornamelijk als doekje om mee te knuffelen als ie slaapt of als ie ziek is ofzo :)) maar ze zijn behoorlijk verwassen en nemen niet meer zo goed vocht op. En ik wil niet dat mn oudste jaloers wordt omdat 'zijn' doekjes nu opeens voor de baby zijn.

En verder een duowagen, babyfoon en magnetronsterilisator (had ik eerder niet), flesjes, speentjes, paar nieuwe kleertjes, 2 nieuwe aankleedkussenhoezen en wat nieuwe hydrofiel washandjes (oude zijn niet helemaal mooi meer) en een nieuw dekentje voor de wieg.

Mn oudste zoontje is al over naar een juniorbed dus de baby kan gewoon in het ledikantje. En de kruikendoppen lekken hier niet, dus die heb ik niet nieuw gekocht.

Al met al heb ik nu dus erg weinig hoeven kopen.
    De seizoenen zijn wel compleet tegengesteld (zoontje is van januari, nu uitgerekend in mei) dus waarschijnlijk zullen we door de jaren heen wel wat extra kleertjes en slaapzakken enzo kopen.

19. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hier ook de twijfels hoor, of ik niet veel meer nodig heb dan dat ik tot nu gekocht heb... Afgelopen weekend bij de Prenatal geweest, er waren Mamamazzeldagen. Vorige keer bij mijn dochter kocht ik de halve Prenatal leeg, nu moest ik echt zoeken naar wat ik nog meer kon gebruiken...

Ik heb aangeschaft:
    - nieuw aankleedkussen + hoezen
    - extra luieremmer (allebei de kindjes zitten nog in de luiers straks)
    - nieuwe flesspenen (flessen kook ik uit en gebruik ik opnieuw)
    - hangertjes voor in de kledingkast van m'n oudste
    - een mutsje voor de nieuwe baby
    - nieuwe 'eigen' knuffeltjes voor de baby
    - paar kleertjes

We krijgen weer een meid, dus het meeste van kleding kan ik gewoon hergebruiken. Alleen is dit een zomerkindje en is mijn oudste van november, dus sommige dingen zullen precies verkeerd uitvallen qua warmte/seizoen.

Ik zou het verder echt niet weten....

20. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grote extra wat wij gekocht hebben naast een bedje en kast is een extra kinderstoel , tripp trap met de new Born set. Kan direct vanaf de geboorte gebruikt worden. Kan ze gezellig bij ons aan tafel 'mee eten'.

Share This Page