Goedemiddag dames, ik heb even een vraagje.. Ik ben momenteel in verwachting en ga over een paar weken met verlof. Echter is mij al verteld dat als ik terug kom van verlof , er bijna geen uren meer voor mij zullen zijn. Omdat ik in aanmerking kom voor een vast contract ben ik bang dat ik met niets of anders weinig uren genoegen moet gaan nemen.. wat kan ik hiermee doen? Het liefst zou ik naar iets anders zoeken maar helaas vanwege de zwangerschap wordt ik nu nergens aangenomen. Hebben jullie enig idee wat ik hiermee kan doen? Hierdoor is voor mijn idee de werksfeer ook niet fantastisch, terwijl ik nu juist moet genieten!
Hoeveel werk je nu en hoeveel uren zou je dan nog overhouden? Is dat al aan je verteld? En per wanneer zou je dan een vaste aanstelling moeten krijgen? Waarom zou je niet nu al kunnen solliciteren? Je kunt toch gewoon tijdens de procedure aangeven dat je vanwege bevallingsverlof vanaf datum X beschikbaar kunt zijn voor je nieuwe functie. Normaal gesproken begin je ook niet direct morgen in een nieuwe functie toch (doorlopen sollicitatieprocedure, opzegtermijn etc)
Als je wordt gekort op je uren zou je voor de rest ww kunnen aanvragen. Verder zou ik dan toch gaan solliciteren als je de uren nodig hebt nadat je weet dat deze zijn verminderd (vooral als je ze financieel gezien echt nodig hebt). Je kunt toch aangeven wanneer je dan ongeveer kan beginnen. Bij voorbaat zeggen dat je toch niet wordt aangenomen omdat je zwanger bent is koffiedik kijken... ik ben ook gewoon aangenomen en ben door mijn proefperiode heen hoewel ik zwanger ben. En dan moet ik nog met verlof. Toch geven ze mij nu al allemaal cursussen die duidelijk laten merken dat ik na mijn verlof gewoon terug mag komen (terwijl mijn contract in mijn verlof verloopt).
Probeer vaste afspraken te maken over de uren als je terug komt. Zijn dat niet voldoende uren? Gewoon solliciteren en vermelden per wanneer je beschikbaar bent. Ik verwacht niet dat jouw zwangerschap een probleem zal zijn met solliciteren.