Hoi meiden, Op mijn werk is een interne vacature opengesteld. Lijkt me een leuke functie, stukje hogerop en heel erg dicht bij huis. Nu weet ik net een paar dagen dat ik zwanger ben. Ik heb een leuke baan, maar iets anders lijkt me ook leuk. Solliciteren vanuit een luxe positie zeg maar. Nu twijfel ik wel of ik mee moet doen. Stel dat ik aangenomen word, lig ik er na een paar maanden alweer uit. Ergens vind ik dat niet eerlijk. Ik hoef natuurlijk niks te zeggen. Wat zouden jullie doen?
Ik zou er gewoon voor gaan hoor! Tijdje stil houden en zodra je het gaat zien gewoon vertellen. Ze lopen toch altijd de kans dat iemand zwanger raakt? En je komt daarna toch gewoon weer terug? Ik zou die baan niet aan je voorbij laten gaan hiervoor. En minder reistijd is altijd fijn met een kleintje.
Lekker solliciteren. Ontzettend je best doen als je aangenomen bent. En niet te lang wachten met vertellen. Dan hebben zij ruim de tijd om vervanging voor je te regelen voor jouw verlof, dat wordt betaald door het UWV. Je hebt al een kindje, dus zij weten ook dat de mogelijkheid aanwezig is dat er een tweede kindje komt.
Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad.... Ik ben een jonge vrouw met een kindje van 2 jaar. Je hebt echt een plank voor je kop als je verrast bent als ik zwanger blijk te zijn 😉 Ik ga morgen mijn brief schrijven!
Ik zou gewoon intern solliciteren. Kiezen ze je niet, hoef je ook voorlopig niets te vertellen. Kiezen ze je wel, zou ik op een gegeven moment wel eerlijk zijn. Dat stelt je werkgever wel op prijs vermoed ik.
Ik zou gewoon solliciteren. Stel je begint daar als je 12 weken zwanger bent, dan kan je er nog 5 maanden werken voordat je 4 maanden verlof hebt
Bedankt voor jullie advies meiden! Even een update! Na de vacature nog eens te heb een doorgelezen en een aantal gesprekken met collega's (die uiteraard niet weten dat ik zwanger ben) heb ik besloten om niet mee te doen. De functie is op dit moment te zwaar. Met een en straks twee kindjes zie ik het even niet zitten. Er komen nog meer nieuwe jobs en alsdaar wat bij zit ga ik wel mee doen! Maar dan een iets minder zware baan 😀