ik ben afgelopen donderdag bij de verloskundige geweest, en de baby was nog niet ingedaald.. de verloskundige zei dat ik over een week terug moest komen om te kijken hoe het er dan voor stond.. als de baby dan nog niet was ingedaald dan zou ik doorverwezen worden naar een gyn voor een liggings echo om te kijken waarom het niet gebeurde.. (ze vertelde wel dat er wel vaker kindjes niet indaalden, maar dat omdat het mijn eerste kindje was ze toch wel even wild weten waarom dit niet gebeurde) hebben meer mensen dit mee gemaakt?
Ja ik heb het ook, vorige week naar ziekenhuis geweest voor echo en er was gelukkig niks op te zien. Het kindje zit gewoon nog lekker, en de gyn zei ook dat het van de een op de andere dag kon zakken. Moet morgen weer naar vk kijken hoe het dan is.. Succes ermee en maak je niet te druk, je beeb vind het gewoon lekker in je buik....
Hoi, niet teveel zorgen maken hoor: dat indalen kan nog gebeuren enkele minuten voor de bevalling, komt meestal wel goed. Ook hier nog niet ingedaald, maar ik heb nog ff ietsje langer, De kleine meid heeft al wel ingedaald gezeten, maar is weer omhoog gekropen, vond de ruimte blijkbaar te krap... Bij mij is het nog even spannend of het kan, omdat er een klein puntje van de placenta bij m'nn baarmoedermond schijnt te liggen, dus als het binnenkort niet gebeurt, zal ook ik weer een echo krijgen om te zien of het echt in de weg ligt. Zoja, dan wordt het dus een KS... zit ik niet zo op te wachten, maar vooralsnog zou het op de normale manier moeten kunnen... Ik ga me er wel zorgen over maken als die kleine er daadwerkelijk niet vanzelf uit wil/kan...
Hier is ze ingedaald tijdends de bevalling. Enig nadeel was dat ik moest wachten met persen omdat ze nog in moest dalen voordeel was toen ze kwamen kijken of ze was ingedaald zagen ze haar haren al.
Hier ook.. Ik heb met 39,5 week een echo gehad, en toen lag de kleine ook nog steeds met zijn hoofdje niet ingedaald. Daar bleek wel dat het hoofdje redelijk groot was, maar nog binnen de normen, dus niks om zorgen over te hebben. De laatste donderdag (41wk) lag hij ook nog vast boven mijn bekken, en de dag erna had ik om half 1 mijn kleintje in mijn armen. Dus waarschijnlijk ingedaald tijdens de bevalling. Je moet alleen wel gaan liggen als je vliezen breken. Je mag nog wel van de supermarkt naar huis, maar dan wel direct de VK bellen. Die moet dan even controleren of de baby wel goed is ingedaald.
ik loop altijd bij een gyneacoloog (is normaal in belgie) en mijn gyn zegt dat het normaal is. zeker bij een eerste kindje. deze dalen pas echt de laatste weken in!
Die van ons was met 36 weken en een beetje ook nog helemaal niet ingedaald. Was geen punt zei de vk. Zoals ook hierboven is beschreven, kan zelfs nog tijdens de bevalling indalen. Zou mij er geen zorgen over maken! Ik moet morgen weer naar de vk en ben uiteraard benieuwd of hij inmiddels wel is ingedaald, zo niet, zou ze mij volgens mij toch niet naar een gyn doorsturen omdat het volgens mijn vk praktijk dus vrij normaal kan zijn en geen reden voor een ziekenhuiscontrole is. Veel succes. Hopelijk daalt hij snel in!
Hi, Mijn zoontje was helemaal niet ingedaald... Mijn vk vond het (vreemd genoeg) toen niet nodig om extra na te kijken waarom dit niet gebeurde.... Ze was van de "oude stempel" en was van mening dat ze tzt wel zou zien of hij pastte.... Ze vertelde trouwens dat tussen het NIET indalen en WEL indalen maar 1-1,5 cm verschil zit.... (?!)... Zoontje is trouwens "normaal" geboren.. wel met vacuum.. maar geen keizersnede ofzo nodig gehad..
ik had al hele visioenen dat ik in de supermarkt op de grond moest gaan liggen met een plas vruchtwater om me heen haha maar je kan dus eerst nog gewoon naar huis toe lopen/fietsen.. ik hoor het dan donderdag wel bij de VK en anders zien we het op de echo, ben benieuwd! bedankt voor jullie reacties!
Hoi, mijn dochtertje was ook niet ingedaald, dat deed ze pas vlak voor ik mocht persen. Komt vast allemaal goed.