Hallo allemaal, Mijn man en ik hebben deze week een intake bij Uz gent dr De Roo. Na bijna 2 jaar zelf een proberen, hebben we ons met lood in de schoenen aangemeld bij het Uz gent. Door het meelezen van forums en mij leeftijd 37, hebben we er voor gekozen om direct naar België te gaan. Echter heb ik geen idee wat ik kan verwachten, welke vragen ik moet stellen. Ook wilde ik vragen naar ervaringen van het gebruik van utrogestan op eigen houtje (de maanden dat ik toch moet wachten) ik heb namelijk last van spottingen en het gebruik van Asaflow. ik hoop dat er iemand is die mij een beetje gerust kan stellen en haar ervaringen met dit ziekenhuis en wellicht dezelfde arts te kunnen delen.
De arts ken ik niet, het ziekenhuis wel Ga ruim op tijd heen, je moet eerst in een apart gebouw heen om alle papieren in orde te maken omdat je uit buitenland komt. Neem verwijzing mee die had ik thuis laten liggen, dat was niet zo handig. Verder sprak het wel voor zich, al waren wij ook al gewend aan dit soort zorg in NL dat maakt het wel makkelijker. Uiteindelijk zijn we niet verder gegaan in Gent tot op heden dus veel meer kan ik je er niet over vertellen. Denk dat je eerst moet afwachten wat ze gaan onderzoeken voor je weet welke vragen...je kan altijd vragen wat je kunt verwachten natuurlijk. Spannend allemaal, succes alvast.
Geen ervaring met de arts, maar Gent is echt super lief! Ze leggen alles uit en alles spreekt eigenlijk voor zich. Je moet je inderdaad eerst aanmelden bij centraal onthaal oftewel de “rode” containers. Daar worden papieren in orde gemaakt en de verzekering gecheckt. Je krijgt dan een “ticket” mee welke route je moet lopen. Kan eigenlijk niet mis gaan. Ik begrijp dat er nog niks onderzocht is in Nederland? Ze zullen denk ik beginnen met bloed onderzoek en zaad onderzoek. Het is echt een super kundig ziekenhuis dus als je nu even geen vragen hebt is dat zo. Je kan ze altijd later nog mailen. Geen ervaring met utrogestan, maar ik ben wel van team: baat het niet dat schaadt het niet. Ohja parkeren kan een drama zijn, dus reken genoeg parkeer tijd