Help, vage klachten, wat moet ik ermee...?

Discussion in 'Zwangerschap' started by femmie, Jun 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. femmie

femmie Nieuw lid

Jun 25, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help, sinds 2 dagen heb ik last van allerlei vage klachten, en wil eigenlijk niet gelijk de verloskundige lastig vallen.
    Ik ben nu ruim 36 weken zwanger en heb sinds 2 dagen regelmatig wat menstruatieachtige krampen, soms met wat uitstraling naar mijn flank, verder ben ik ineens misselijk en krijg ik geen hap door mijn keel. Ik heb steeds het gevoel dat ik moet poepen, maar hoef vervolgens niet, mijn armen en benen tintelen continu en mijn voeten doen onwijs zeer (zijn door het warme weer ook erg opgezwollen) Het gekke is dus dat dit in twee dagen ineens allemaal aan het rommelen is en ik daarvoor bijna nergens last van had. Wel slaap ik al een week of 2 maar een paar uurtjes per nacht.
    Heeft iemand hier ervaring mee en/of nuttige tips???

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Nou ja, het is voor iedereen anders denk ik.

Rond week 34,35 had ik ook veel krampen en was ik af en toe weer wat misselijk.

Maar...

Als je armen en benen tintelen zou ik toch wel even bellen met de VK. Je valt ze echt niet lastig. Het is hun werk.

En het is jou leven en dat van je kindje.

Dus lijkt me duidelijk dat je nooit te vaak kunt bellen.

Dus even doen voor de zekerheid.

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

gewoon ff je verlos bellen...
    lijk me wel zo verstandig die weten het ook altijd beter als ons en je belt nooit onnodig hebben ze tegen me gezeg ik heb ook al de verlos op bezoek gehad en er was gelukkig nog niks aan de hand...
    maar die zei ook je kan beter bellen dan niet bellen...

4. Alita

Alita Niet meer actief

Ik denk dat je voorweeën hebt meid....in principe wel normaal...
    Ook zal je kindje behoorlijk aan het duwen zijn nu omdat deze mischien ingedaald is?
    Maar mischien is je bevalling al op komst?

Bel je vk daar zijn ze toch voor?.....lastig vallen? Kom op nou gaat om je kindje!!

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Ik zit nu op bijna 34 weken en heb dit ook hoor! Vooral die menstruatieachtige pijnen (die had ik ook in de eerste 16 weken van de zwangerschap had!!) Volgens m'n VK en gyn zijn dit oefeningen vd baarmoeder en het zachter worden vd bm mond!

6. Canna

Canna Actief lid

Apr 20, 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik zou met spoed contact opnemen met de VK of Gyn. Die tintelingen in je armen en benen kunnen wijzen op zwangerschapsvergiftiging, vooral in combinatie met harde buiken.

7. Emmely

Emmely Niet meer actief

Ik zou idd wel contact op gaan nemen!! Alles voor jou en je kindje. Je weet niet wat het is.. Laat je even horen hoe het is afgelopen?

8. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Klopt, en ook in combinatie met die misselijkheid en vocht vasthouden!
    Bellen dus! En ook al is er helemaal niets aan de hand (achteraf), dat risico moet je niet lopen!

9. Alita

Alita Niet meer actief

10. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik heb het idee dat je bevalling langzaamaan in zicht aan het komen is ;)
    Ik zou de verloskundige even bellen, en kijken.....het kan ineens heeel snel gaan.
    Mijn schoonzus had ook het idee dat ze moest poepen, maar die ging later dus bevallen :D
    En die krampen...dat kunnen inderdaad weeen zijn ;)

Heel veel succes en laat even weten hoe het is afgelopen? ;)

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik ben het met Canna eens, meteen even bellen, maakt echt niet uit.
    Je zwangerschap kan op gang aan het komen zijn, maar sommige van de dingen die je opnoemt passen ook bij zwangerschapsvergiftiging.

Ik loop daarvoor onder controle en bij tintelingen moest ik meteen bellen, dus gewoon doen hoor.

12. Wvd

Wvd Lid

Sep 4, 2009
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    JE VALT GEEN VK LASTIG, HET IS HUN WERK !!!!

GEWOON BELLEN !!! Niet zelf voor dokter spelen, jij vind het verdacht dus gewoon bellen, als ik iets heb geleerd in mijn zwangerschap is luiteren naar je lichaam.

13. misa

misa Niet meer actief

Dat vind ik ook: bellen! Ken het gevoel van niet lastig willen vallen, maar dat doe je niet! Het is hun werk! Bovendien gaat het om je kindje: bij twijfel altijd bellen!
    Succes!

Share This Page