Gedverderrie wat een nare situatie zeg! Bij mijn man is ook een semenonderzoek gedaan en daaruit kwam dat hij 0% snelle zaadcellen en 40% trage zaadcellen heeft. Van de minimaal 20 miljoen zaadcellen die aanwezig moeten zijn, heeft hij er 4 miljoen. Ook niet helemaal optimaal dus.. Maar in de tijd dat we moesten wachten op de uitslag werd ik spontaan zwanger. Het is dus wel mogelijk bij een mindere kwaliteit een hoeveelheid zaadcellen Ook was ik al vrij snel zwanger. Dor onregelmatige cyclussen van mijn kant was het timen ook altijd erg lastig. Nu met ovulatietesten in de weer geweest en toen was het de derde keer al raak! Helaas is mijn zwangerschap uitgelopen op een miskraam, dus in januari moet mijn man voor een tweede keer zijn "kwakje" (hihi) inleveren. Volgens de gyneacoloog kan er dan een heel andere uitslag uit komen. Dat kan natuurlijk beide kanten opgaan, maar we hopen dan maar op een positieve verandering. Het vorige semenonderzoek was in eind september/begin oktober, dus ook daar zit 3 maand tussen. Voor ons in deze tijd wat gemakkelijker te overbruggen geweest, omdat ik een aantal weken daarvan zwanger was en dus niet hoefde te wachten op een nieuw onderzoek. Want wachten duurt lang, i know! Ik hoop dat je wat aan mijn eigen ervaring hebt. Ik heb ook nog even een linkje voor je met de uitleg van een semenonderzoek. Vond ikzelf wel erg handig Uitslag van het sperma-onderzoek - Fertiliteit.info xx
Lieve sterretjexx, Wat een rot situatie voor jullie. Ik duim dat het spontaan lukt en dat je de kracht gaat vinden om stappen te zetten tegen het vaginisme, hoe moeilijk dat ook is. Ik wilde je nog even op je hart drukken dat je je niet laat beïnvloeden door de toon of uitspraken van je huisarts. Jullie weten volgens mij heel goed wat jullie willen, die huisarts moet kunnen omgaan met mondige patiënten. Heel flauw van hem dat hij met zuchten etc je probeert af te schrikken. Probeer het niet te laten binnen komen. Bedenk voor een bezoek of telefoontje wat je wilt bereiken en laat je niet voor minder wegsturen! Sterkte! X Anne
Dames bedankt voor jullie reacties, ik heb zeker wat aan jullie tips.. Wij wachten nu eigenlijk op de 2e vruchtbaarheids onderzoek die volgende maand alweer is.. Voor die tijd heb ik doormijn huisarts geen contact kunnen hebben met een gyn. Wij moeten van hem toch het onderzoek afwachten. Ook ben ik in de tijd bezig geweest met zelfinseminatie, wat nog steeds geen resultaat heeft opgeleverd, dus niet met blije nieuws het nieuwe jaar ingegaan... Ik vind het wachten ook maar niets.. Al weet ik dat we een lange periode inmoeten.. Je raakt er psygisch van overspannen. Nadat we de uitslag van de 2e test hebben, ga ik proberen voor mij zelf op te komen, want zoals jullie zeggen ik weet wat ik wil en welke kant ik op wil. Alleen wanneer je dan op het bankje bij de huisarts zit lijkt het net alsof je op een schoolbank zit en moet gehoorzamen.. Terwijl we allemaal volwassen mensen zijn met een eigen mening en zelfbepalende levensroute. Nog maals bedankt voor jullie tips en reacties ! Liefs sterretjexx
Hè meid, wat een rotsituatie.... Hier de ballen verstand ervan qua zaad e.d., maar ik hoop dat ik je iets mag vragen? Hoe zou het zijn als je nu wel zwanger wordt? Stel dat je een inwendige echo moet krijgen? Met een beetje 'geluk' hoeven ze pas naar binnen ten tijde dat je zo'n beetje moet bevallen, maar naar binnen moeten ze vroeg of laat wel. Wat dan? Ga je dat trekken? Ik wil je absoluut niet veroordelen, dit is iets dat ik me oprecht afvraag als ik je verhaal lees, ga je er niet enorm stress van krijgen mocht het zover zijn dat je zwanger bent en hier tegenop gaat zien? Voor nu hoop ik dat het jullie snel mag duidelijk mag worden hoe jullie het beste verder kunnen gaan!
Het klopt inderdaad dat wij binnenkort een tweede onderzoek hebben.. Aan de hand van die uitslag krijgen wij te horen wat voor behandeling we zouden kunnen krijgen, als het weer slecht is..