Wil een andere baan ,maar durf niet...

Discussie in 'De lounge' gestart door Deb26, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik zit alweer ruim 8 jaar in de kinderopvang en hoe leuk ik de kinderen ook vind, ik ben het werk zooooo zat. De kinderen zijn geweldig maar in combi met mijn eigen kind is het gewoon niet meer leuk, eer dat ik thuis ben met haar kan ze meteen naar bed. Mis zo toch 3 dagen met haar.
    Ik wil zo graag wat anders doen, maar heb er niet de papieren voor. Heb mijn mavo diploma en dan de opleiding om in kindercentra te kunnen werken (mbo)
    Het liefst zou ik iets met adminstratie gaan doen, maar heb dus geen papieren.
    Nu zag ik laatst een vacature staan waarbij geen specifieke ervaring werd gevraagd, was in ieder geval geen pre. Eigenlijk perfect dus om op te reageren.
    Maar dan durf ik dus niet meer. Ik ben wat dat betreft zo'n schijterd, ik ben zo verlegen rond mensen die ik nog niet/goed ken. Na een tijdje kom ik los, maar daar heb ik op zo'n 1e gesprek dus niks aan.
    Plus dat ik nu dus een vaste baan heb , en ik dus bij een eventuele andere baan weer in de proeftijd kom ,met tijdelijke contracten etc. Heb toch een kind te onderhouden, op het salaris van mijn vriend alleen komen we niet rond.

Iemand hier die ook de stap heeft genomen om totaal iets anders te doen?
    Tips en ervaringen zijn van harte welkom..

Groetjes Debby

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Kunnen we niet ruilen? Jij hier de administratie voor 3 dagen en ik in het kinderdagverblijf?
    Wil ook graag weleens wat anders en hier ook wel een opleiding voor doen, maar elke keer is er wel een excuus. Opleiding te duur, baan verder weg dan dat ik nu heb, de zekerheid die ik nu heb, tijdelijk contract bij een andere werkgever etc.
    Eigenlijk zou je het gewoon moeten doen, maar ja best moeilijk .......

3. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hoi,

Zit in de zelfde situatie als jou. Ik werk in de gehandicapten zorg en ben veelal s'avonds en smiddags van huis,zie daardoor mijn man en kindje niet veel. Ook werk ik de weekenden, weinig sociaal leven dus wil ook wat anders.

Heb inmiddels mijn eerste gesprek er op zitten :D nu afwachten.

Tip: Maak alvast een cv & standaard brief ( die je kunt aanpassen aan de fuctie waarop je solliciteerd. ) Dan is de stap al minder groot.

Als je op gesprek bent geweest kun je altijd nog weer nee zeggen,je huidige baas hoeft toch nergens van te weten?

SUcces!

Deel Deze Pagina