Vanwege een eerdere vroeggeboorte sta ik onder controle in het ziekenhuis en wordt de baarmoedermond telkens gemeten. Met 18 weken was hij nog 4 cm, maar nog geen 3 weken later was het nog maar 2 cm. Nu heeft de gynaecoloog een pessarium ring geplaatst, maar is er al wel gezegd dat ik wel in mijn hoofd moet houden dat ons jochie eerder gaat komen dan verwacht. Zijn er mensen hier die dezelfde ervaring hebben, hoe is dat gelopen qua rustig aan doen en hoelang is het kindje blijven zitten? Ik maak me heel erg druk dat het toch weer mis gaat .
Is dit zoiets als een preventieve cerclage? Ik denk dat je je vraag beter in het prematuure deel van het baby deel van het forum stelt. Volgens mij zitten daar enkele vrouwen die er ervaring mee hebben. Veel succes en hopelijk blijft je kindje lekker lang en veilig in je buik!
Ik heb ook goede ervaringen. Bij mijn tweelingzwangerschap heb ik zo'n ring gekregen in het kader van wetenschappelijk onderzoek. De ring is met 36, 5 verwijderd en ben met 37, 3 bevallen. Ik had geen ervaring met een vroege bevalling, maar een tweelingzw.schap heb je verhoogd risico. Bij eenlingzw.schappen is de ring bewezen effectief, bij tweelingzw.schappen gingen ze dat uitzoeken. Hopelijk helpt het bij jou om de kleine langer binnen te houden! Sterkte