Zwart nijntje bij de dierenarts

Discussie in 'De lounge' gestart door michaela83, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michaela83

15 okt 2007
    68
    0
    0
    Hallo mensen,

Ik heb vanmorgen mijn zwart nijntje naar de dierenarts gebracht. Ze at helemaal niet meer en ze had blijkbaar ook een ondertemperatuur. Ze is daar nog steeds. Ze ligt onder een warmtelamp en ze hebben haar gedwangvoerd. Ze gingen vanmiddag kijken of ze al uit zichzelf deed eten. Zo niet, dan moest ze onder narcose en werd er naar haar gebit gekeken.
    Ik moet na 5 uur terugbellen.
    Duimen jullie mee dat alles goed gaat?

Moest dat ff van me afschrijven.
    Haar vriendje zit thuis, en die kijkt echt zo van: waar is mijn vriendje toch gebleven?
    Ik hoop echt dat er niets ernstigs is.
    Ik ben in september al plotseling een nijntje verloren, toen we in Centerparcs zaten.

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Altijd naar als een huisdier ziek is. Ik kan erover mee praten....

Ik wens je sterkte en hoop dat je zo goed nieuws krijgt!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik hoop voor je dat alles goed is.

4. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Heb mijn cavia vorige week helaas in moeten laten slapen. Ze had problemen met haar gebitje. Ze had haken op de kiezen welke al meerdere malen onder narcose waren weggeslepen. Na iedere narcose was ze weer helemaal de oude en at gelijk weer. Maar ze bleven terug komen. Dit was nog niet eens het probleem, Twee weken geleden na voor de 5e keer onder narcose te zijn geweest kreeg ik te horen dat ook haar gehemelte aan het verzakken was en haar gebit schever ging staan (slechte fok geweest)Gebitsproblemen komen vaak voor bij knaagdieren. Ik heb het even aangekeken. Toen ze ineens moeite met eten had heb ik de knoop doorgehakt, hoe moeilijk ik het ook vond. Was stapelgek op dat beessie en wilde haar niet zien lijden. Haar zusje mist haar ook heel erg :(

Sorry voor het droevige verhaal maar moest het even kwijt. Je kan zo gehecht raken aan een huisdier!

Ik hoop dat er niks aan de hand is met die van jou en dat haar gebit in orde is. Zal voor je duimen... :)
    Laat je ons het even weten?

Liefs Angeltje

5. Jennefer1985

Jennefer1985 Actief lid

hopelijk is het niet het gebit ik ken die problemen ook (heb zelf veel chinchilla's en een paar cavia's dat zijn ook knagers die vaak tandproblemen hebben omdat ze verkeerd of doorgefokt worden) ik heb het gelukkig sinds ik zelf fok niet meer gehad maar toen ik mijn dieren van particulieren kocht en uit dierenwinkels had ik de een na de andere :( die moesten ook allemaal ingeslapen worden het is namelijk niet te genezen het word ook nooit beter ik kon er echt niet meer tegen iedere keer het diertje zo te zien lijden, maar wat ik dus ook wel meegemaakt heb hier is dat ze een ontsteking achterin de mond hadden door een hooi of stro sprietje dat kan ook behoorlijke schade aanrichten maar dat geneest dus wel! hoop dat het dus zoiets is of iets nog minder ergs ;) heel veel sterkte ben benieuwd wat het nu is! zal duimen dat het geen slecht nieuws zal zijn!

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Klinkt lullig.....maar dat gaat een hoop geld kosten.... :(

7. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Dat vind ik nou een beetje een jammere opmerking Cellie! :S Daar zit ze niet echt op te wachten denk ik.

Als je gehecht bent aan je huisdier intereseert dat je niet veel...Ik heb geen seconde nagedacht over het geld wat ik heb uitgegeven aan al die operaties.. Ik vind de gezondheid van mijn huisdier belangrijker!

8. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Precies!
    Als de honden ziek zijn maakt het me ook niks uit wat het gaat kosten.
    Ze moeten dan beter worden,ongeacht de kosten!

9. michaela83

15 okt 2007
    68
    0
    0
    Precies zo denk ik er ook over.
    Op 26 juli 2007 is mijn overleden Muppietje (zij was ook een konijn) aangevallen door een soort pittbull.
    die kwam onaangelijnd ons huis binnen, we konden die hele hond niet.
    Mijn Muppietje kon niet meer lopen, was verlamd. We zijn 4 keer naar de dierenarts geweest, waarvan zij 1 nacht daar moest blijven. De kosten waren ongeveer € 160,=. Daarna heeft zij nog fysiotherapie gehad, want ze ging de goede kant op. Want ze kon over een paar maanden weer lopen, en ook dat kostte geld. Maar dat maakte mij niets uit, ik wilde haar graag weer beter maken. Ook heb ik 2 x € 85,= betaald aan kosten voor een gesprek met Muppietje. Een mevrouw die met dieren kan communiceren had een gesprek met haar. Want ik wilde heel graag weten wat Muppietje zelf wou.
    Het geld van de dierenartskosten heb ik teruggekregen van de eigenaar van de hond, maar al moest ik het zelf betalen, dat maakt mij niets uit, ik heb alles voor mijn konijnen over, alles. Ook al denken sommige mensen van: het is maar "een konijn", maar een konijn heeft ook gevoelens en een hart, en kan net zo lief en tam zijn als een hond.

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik ben niet zo'n dierenvriend denk ik.

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb een keer mijn hamster laten opereren aan een gezwel aan haar oog.
    Kosten:85 euro!
    Daar heb je 8 hamsters voor,maar er is maar 1 Mickey! :)

12. michaela83

15 okt 2007
    68
    0
    0
    ZO en nu terug naar Zwartje.
    Gisteren rond 16.30 uur belde de dierenarts.
    Het gaat beter met Zwartje. Ze hebben haar onder narcose gebracht en naar haar gebit gekeken. Ze bleek kleine haakjes op de kiezen te hebben, die hebben ze verwijderd. Dus waarschijnlijk waren die haken de boosdoener. Ze had na de narcose wel nog niet zelf gegeten, dus de dierenarts raadde ons aan dat Zwartje 1 nacht daar moest blijven. We mochten haar ook wel komen ophalen, maar dat risico wilde ik niet lopen. Daar is ze in goede handen, en mocht er wat gebeuren, dan zijn zij er direct bij. Haar temperatuur is ook wat gestegen.
    Vandaag neemt de dierenarts contact met mij op en als alles goed gaat, mag zij vandaag naar huis.
    want Bruintje, haar vriendinnetje, mist haar heel erg. ZE vind het niet leuk om alleen thuis te zitten, ze loopt echt Zwartje de hele tijd te zoeken, en kijkt mij echt zo aan van: vrouwtje, waar is Zwartje?

En ik ben ook blij als Zwartje weer thuis is.

ik houd jullie op de hoogte.

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik hoop dat alles goed komt met je zwartje hoor!

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Succes meid en geef haar maar een lekkere dikke knuffel van me ;)

15. michaela83

15 okt 2007
    68
    0
    0
    Thanks Maud, dat zal ik zeker doen. Ik zal haar lekker verwennen.
    Hopelijk krijgen Zwartje en Bruintje geen ruzie als Zwartje weer thuis is.

Ik laat jullie wat weten.

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    aaah gelukkig dat het wat beter gaat met zwartje ...er is niks erger dan dat er wat met een van je huisdieren aan de hand is ......ben liever een goede vriendin kwijt dan 1 van mijn dieren ....
    nou hopen dat ze lekker uit zich zelf gaat smikkelen en smullen.

L.sybje

17. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Gelukkig maar dat het beter gaat :D
    Als ik je 1 tip mag meegeven..houd haar goed in de gaten vanaf nu. Meestal groeien de haakjes weer door, dat hou je helaas niet tegen. Geef haar vooral voer waar ze goed op moet knagen voor het afslijten/verminderen van de haken op de kiezen.
    Als ze straks weer lekker thuis is, neem haar dan lekker op de bank met een warme kruik. Ze koelen snel af na een narcose. Lekker verwennen dus....;)

We horen het nog wel hoe het met haar gaat!

18. michaela83

15 okt 2007
    68
    0
    0
    Hallo,

Thanks voor jullie lieve berichtjes. Gelukkig ben ik niet de enige die zo begaan is met haar huisdieren. :)

Ik heb de dierenarts gebeld en het gaat goed met Zwartje.
    Ze eet ook weer goed uit zichzelf, dus straks na ons werk gaan we haar halen. Ik ben zo blij dat alles weer goed is met haar.
    Wat zal Bruintje blij zijn zeg. Ben benieuwd hoe ze op elkaar reageren, hopelijk goed.

Liefs.

19. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Kan zijn dat Bruintje even de baas wil spelen en dominant is als ze terug is omdat Zwartje een andere geur heeft en een tijdje niet in haar kooi is geweest. Dat deed mijn cavia wel bij de ander. Duurt een dag of twee en dan is het weer goed.

Zou ik ook doen als mijn man plotseling een nacht weg is gebleven....:D

20. michaela83

15 okt 2007
    68
    0
    0
    @ Angeltje,

Bruintje is altijd al de dominantste geweest van de 2, dus dat zal nu ook wel zo blijven, maar ik ben bang dat ze ruzie gaan maken vanwege die geur. Maar op het konijnenforum zeiden ze dat ik Bruintje moest aaien en daarna Zwartje moest aaien, dat helpt. En ik neem Bruintje mee, dan ruikt zij die geur daar en gaat het ook makkelijker.

Ik laat jullie wat weten als we straks thuis zijn. Pffffff ben blij als het 17.00 uur is, dan ben ik klaar met werken, en heb ik eindelijk weekend, :)
    En kan ik mijn nijntjes lekker aandacht geven en verwennen.

Deel Deze Pagina