Ja.. fatsoenlijk zoeken voor een meidennaam. Als je op internet namen kijkt krijg je er meteen 5000 voor je oren gegooid. Aangezien wij niet op zoek zijn naar een naam met een bepaalde voorletter, betekenis, uitspraak.. Ik ben erg kieskeurig wat namen betreft.. we hebben 2 namen die we opzich wel leuk vinden maar ook dat zijn ze nog niet helemaal. Iemand misschien tips? De enige kleine voorkeuren die we hebben is een wat kortere naam en 1 die niet vaak voorkomt.
kijk eens door een paar topics hier, of ga namen langs van al je familie en vrienden. Schrijf dan op wat voor soort namen je wel aanspreken. Engelse namen, "kaknamen", enz. Dan heb je een rijtje wat wel leuk is, maar niet dé naam (of wel, als je geluk hebt!). Zo kun je gerichter zoeken, of kunnen wij hier met je meedenken.
Dit is wel een leuke site over namen. Ook veel lijstjes met top 10 enzo. Het is overzichtelijk en misschien krijg je inspiratie. Voornamelijk
Zo ongeveer heel het forum hier heb ik al gehad... Erg hé.. De 2 namen die het nu voor ons zijn; Nena Tara En dan vooral Nena.. Ik vind Tara erg 'hard' als jullie snappen wat ik bedoel maar toch leuk. Voor mijn gevoel moet de meid in mijn buik een lieve, zachte naam hebben.
Moeilijk he Nena vind ik wel leuk. (Nine leuker) Tara vind ik persoonlijk geen leuke naam! Ik heb een lijst met korte namen. Misschien dat er nog wat tussen staat! Succes! ANNA - ANNE ANAIS BO BELLA CATO CARA EVA-EVIE-EVE ELLE FIA FLO FAY-FAE-FAYE-FEE FENNE-FEMME-FEMM FIENE-FIENA ISIS IVE IRIS ISE JET JULA JUNO JUNA JORI JUNIA KES LILA - LELA LOES LIV LIZ LISE-LIZE LOTT LORE LINN LOIS LIENE LUNA LENA LIAN LANI LONE LARA LELIA LEIA MINA MARA MAIA MILA MIES MARE MAREN MIA MERLE MAURA MIRA MAYA MOYA MOYRA NILA NYAH - NIAH NOLA NELLA NOVA NINE NELE NIKA PLEUN PIEN RUNE RIXT SANA SUZE SUUS SILVE SILKE TOVE TINE VEERLE VERE VERA VIVE WIES YIN YORA YZZE ZORA ZILLA ZAIRA
Niah vind ik ook leuk.. alleen zou ik dan gewoon Nia schrijven. Maar daar kunnen pestkindjes weer IAAAA van maken.. Linn of liz(zy) vinden we ook leuk maar te gewoontjes. Maar hadden jullie bij 'de' naam echt meteen van, dat is hem!! Of ook een twijfelgevalletje wat steeds leuker werd?
Wat vind je van Nina? Nena betekent meisje in het spaans, en behalve gewoon meisje wordt het ook gebruikt door puberjongens die een meisje naroepen... niet echt een "nette meisjes asociatie" dus. Nina vind ik een heel lieve naam!
Klopt, ook zeker een lieve naam maar weer 'gewoon'.. Nia vind ik toch ook wel wat denk ik.. voor een jongen wisten we het meteen.. maar hier denken we al 18 weken over.
Tsja, gewoon blijven zoeken zou ik zeggen! Hier blijven meelezen, of eens een topic openen zoals nu. Dan krijg je een beetje een beeld van wat voor "soort" namen je leuk vindt! Ik wist eerder ook niet dat ik ouderwetse Engelse namen leuk vond, maar dat is wel zo Wat vind je van: Lola Romee Ziva Leia Nova Zoiets? Is dat de goeie richting?
Nova ga ik over nadenken.. heeft dat ook nog een betekenis? Ik vind Ziva ook erg leuk maar zo heet de hond van m'n neef, vind ik toch n beetje vreemd Ben erachter gekomen dat ik klassieke namen ook wel mooi vind..
Wel een leuke betekenis.. Misschien ook nog ideeën met namen die op Nova lijken...? edit; Joy vind ik ook nog steeds wel erg leuk.. vriend en ik zijn gister heel de avond bezig geweest.. maar we weten het nog niet..!
Wat ik hier nog gedaan heb, is m'n boekenkast doorgekeken... op de namen van de schrijfsters . Heeft uiteindelijk nog een beetje geholpen . En ja, wij moesten ook wel wat wennen aan namen. Paar dagen 'proberen' in gedachten, hardop uitspreken. Zéker als er namen waren die één van beiden mooi vond. En daarna werden ze goedgekeurd of afgekeurd. Ik vond iedere naam eigenlijk wel wat vreemd. Omdat het gewoon ook zó moeilijk voor te stellen was, dat we straks een kindje zouden hebben en dus zouden roepen en aanspreken etc, met een naam, die je niet al bijna je hele leven hoort (zoals de naam van je broers, vrienden etc) . Vaak was het dus ook zo, dat ik een naam wel mooi vond (en vind) maar niet voor óns kindje... -omdat ik me dat gewoon niet voor kon stellen.
Krullenkop; bedankt voor de hele rits opties! Athina; dank je voor de frisse kijk op namen zoeken! ik denk ergens dus ook dat een een kwestie van 'wennen' is..
Ik vind Nova heel mooi, maar Nia(h) helemaal! Het klinkt leuk en het is heel bijzonder. Pestkindjes kunnen bijna overal wel wat van maken, als ze het op je kind voorzien hebben weet ik niet of het in de naam zit meis Ik kan me veel ergere namen voorstellen voor pesters!
We hebben een naam die we erg leuk vinden (eindelijk) maar nu vind ik de schrijfwijze helemaal niet leuk.. Maar ik kan geen andere manier bedenken want dan word de uitspraak weer anders, misschien jullie wel? Dena In het engels schrijf je het als Dana maar hier in NL spreken ze dan toch gewoon die -a uit