Help! Veel alcohol gedronken tijdens week 3 en 4 :((

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blaauwtje, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blaauwtje

blaauwtje Lid

1 feb 2015
    14
    0
    1
    Utrecht
    Dank je Bolkje :) Het moet echt nog even landen...mijn man zit op een roze wolk en ik ben een bonk zorgen nu :) Hopelijk kan ik snel bij hem op zijn roze wolk springen :)

2. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Ik precies zo hoor. Ik was blijkbaar al zwanger toen ik op wintersport ging. Nou en heb daar behoorlijk veel wijn en borrels gehad hoor! Ik was toen ook zon beetje 3 weken zwanger. 1 week na terugkomst had ik een positieve test in mijn handen.

Wij waren er echt wel mee bezig en het is ook zeker heel erg gepland. Als je een positieve test in handen hebt ben je vaak al 4 weken zwanger. Daarvoor kun je het nog niet weten.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken :). Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. blaauwtje

blaauwtje Lid

1 feb 2015
    14
    0
    1
    Utrecht
    Nou ik ben net terug van de huisarts. Blijkt dat er een nieuwe is die nog in opleiding is...dus ik stel hem mijn vragen. En ik verwachtte van hem gewoon een deskundig antwoord...gaat ie alles opzoeken op Google en Wikipedia! En dus idd ook de enge FAS plaatjes laten zien etc etc. Het enige wat ik er aan had was dat ie zei dat de belangrijkste ontwikkelingen vanaf week 6 zijn. En dat ik lief voor mezelf moest zijn omdat ik niet wist dat ik zwanger was. Maar wat een prutser zeg...later kan ik hier vast om lachen, maar nu had ik juist een deskundig antwoord nodig...

4. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Jemig wat een prutser idd!!
    Ik zou gewoon even vk praktijk bellen en vragen of je al een intake gesprek kan krijgen en een evt vroege echo rond de 7/8 weken omdat je je zorgen maakt en stress ook niet goed is. Willen ze meestal wel aan meewerken hoor! ;)

5. blaauwtje

blaauwtje Lid

1 feb 2015
    14
    0
    1
    Utrecht
    #25 blaauwtje, 2 feb 2015
    Laatst bewerkt: 2 feb 2015
    hoi Jess,

Ik loop ook bij een gynaecoloog. Die heb ik al gebeld. Hij is nu een tijdje afwezig, dus die kan mij niet te woord staan nu, maar ik heb over 2 weken een vroege echo. Ik ga dan wel met hem overleggen over alles. Hij zal dan ook adviseren over goede vk praktijken hier in de buurt, ik weet echt niet welke goed zijn en er zijn er hier zo veel! Verder ben ik weer wat gekalmeerd door jullie berichtjes maar opnieuw te lezen :) Overigens kreeg ik serieus een briefje van de prut huisarts mee, met daarop geschreven dat ik op Google moet zoeken op 'zwangerschap'....echt...WTF

6. blaauwtje

blaauwtje Lid

1 feb 2015
    14
    0
    1
    Utrecht
    Kleine update :) ik heb met 7 weken een echo gehad. Het hartje klopte! En het lag goed op schema qua groei. Blij!! Ik ben nog steeds bang dat ik schade heb aangericht, maar probeer daar zo min mogelijk aan te denken :) In ieder geval zag de echo er top uit :)

7. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Er zijn heel veel vrouwen die tijdens het begin van hun zwangerschap nog alcohol genuttigd hebben, dit maakt het natuurlijk geen goede zaak, maar je bent echt niet de enige. Het is natuurlijk absoluut niet goed voor je kindje, maar het is nu eenmaal gebeurd en je kunt het helaas niet meer terug te draaien. Fijn dat de echo goed was, hopelijk heeft dat wat stress en onzekerheid weggenomen. Stress is namelijk ook absoluut niet goed voor jou en de baby, dus probeer, hoe lastig ook, het los te laten en te genieten van je zwangerschap. Er gaan nog duizend en een dingen komen waar je je zorgen om gaat maken, het hoort er allemaal bij. ;) Fijne zwangerschap!

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik ben dronken geweest toen ik 3 weken zwanger was, wist het toen ook nog niet. Heb me er nooit zo druk om gemaakt, want voor de 5 weken kan het geen kwaad (is wat ik begrepen heb). Heb 3 gezonde baby's op de wereld gezet dus het heeft geen kwaad gedaan. Als je nu maar niet meer drinkt.

Maak je er niet druk om en geniet lekker van je zwangerschap!

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik bleek zwanger week na oud en nieuw van onze eerste... In 2012, en geloof me... Gezopen... Flink! Ook t weekend voor de test... Flessen wijn en rosé... En heb een prachtige dochter!

10. blaauwtje

blaauwtje Lid

1 feb 2015
    14
    0
    1
    Utrecht
    Ik hoop ook dat alkes goed gaat. Ik denk dat ik het niet goed in perspectief plaats, te veel focus op de alcohol en schuldgevoel. Ik ben tijdens die 2 weken vakantie echt vrijwel elke dag flink los gegaan en ook een flink aantal keer aangeschoten/ dronken geweest. De laatste keer dat ik zo gefeest heb was 10 jaar geleden als studentje...

Ik kan er helaas weinig meer aan doen...ben wel blij dat het nog in het stadium zonder placenta is en vind het prettig om van jullie toch ook wat positieve verhalen te horen. Soms zou een tijdmachine zo handig zijn...even terug in de tijd en dit overdoen! Na de positieve test uiteraard geen druppel meer aangeraakt!

11. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat fijn dat de echo goed was!! :)
    Nu dan toch echt gaan proberen te genieten van het kleintje in je buik;) het gaat vast helemaal goed komen

Deel Deze Pagina