Wat aan in bed, en een dekentje ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkepukkie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft in bed een romper lange mouw aan, een pyama en een dikke slaapzak met lange mouw. En 9 van de 10 keer zijn haar handjes en voetjes nog ijskoud.

Wat hebben jullie kleintjes in bed aan?? En een dekentje ja of nee?

Nu ze sinds enkele weken op haar zij/buik slaapt ligt ze wel heel stil. Maar twijfel nog over een dekentje..

2. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Mijn zoontje is wat ouder met 16 maanden en heeft een rompertje korte mouw met pyama aan. Dan een winterslaapzak lange mouw, daarover een katoenen dekentje met lakentje en nog koude handjes, dus ik laat het maar zo. Verder voelt hij wel warm.

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn zoontje heeft een romper aan (meestal lange, soms korte mouwen), een pyama (alleen bovenstukje, geen broekje), een slaapzakje met lange mouwen en een duodeken tot zijn middel.
    Als ik hem uit bed kom halen, ligt hij zelden onder de deken. Hij ligt dan dwars of achterstevoren in bed :). Als ik hem 's avonds een kus geef liggen zijn benen nog wel onder de deken.

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Toendertijd deed ik: romper korte mouw, pyama, slaapzak en dubbele deken met laken (of dekbedhoesje)

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Een mouwloze romper of romper met korte mouw, pyjama en slaapzak zonder mouwen. Het is hier 's nachts rond de 18 graden in huis...

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Mijn zoontje heeft altijd een romper met korte mouw aan, een pyjama, niet al te dikke slaapzak (in de winter een dikkere) en lakentje met dekentje tot aan de middel. Soms als het wat warmer (dus lente-warm zeg maar) is laat ik het dekentje eerst af en stop ik 'm 's avonds voordat wij gaan slapen nog even in.
    Hier soms juist een bezweet kereltje als ik 'm te goed instop terwijl het op zijn kamer echt niet te warm is. (Overdag 19 à 20 graden, 's nachts een graad of 16, 17).

7. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Tjemig wat kleden jullie ze warm? Of is het koud op het kamertje? Hier zon standaard 18/19 graden. Ze heeft een romper lange mouw aan, plus een slaapzak zonder mouwen, en een katoenen deken op, dat was het.

@ts, koude handjes is normaal en niet erg hoor, het nekje is belangrijk, als dat gewoon lekker warm is, kijk ook uit met TE warm, dat is ook echt niet goed, want ze kunnen zelf niks doen om af te koelen

Xxx

8. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Kleine man draagt in bed, rompertje met lange (heel soms korte) mouw, pyjama met lange mouw en dan n dunne slaapzak zonder mouwen...

Wel altijd koude handjes, maar heb geprobeerd met `meer` kleding of warmere slaapzak... Alleen dan lag hij mega te zweten... Verder is de temp van de kamer rond de 16 graden...

Gewoon n heethoofd hier denk ik... :D

9. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid heeft een rompertje aan met korte of lange mouwen (net hoe het uitkomt) een pyjamapakje met voetjes en ligt in een slaapzak zonder mouwen. Ik leg altijd een lakentje met een dun dekentje over haar heen, maar deze schopt ze vaak 's nachts van zich af door haar gewoel. Haar nekje is heerlijk warm en dat is het belangrijkste. Wel hebben wij altijd haar slaapkamerraam op een kiertje staan voor wat frisse lucht. Heb zelf het idee dat ze hier beter door slaapt :)

10. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier net zo!

11. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Dit heeft hij 's nachts aan... Overdag doe ik zijn broekje en sokken uit en een dun slaapzakje zonder mouwen aan.

12. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Bijna allemaal hetzelfde dus :)

Deel Deze Pagina