Help, verband vast aan wond..

Discussie in 'De lounge' gestart door demaco, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik weet niet of ze de douchekop hebben kan? Niet voluit aanzetten maar een paar stralen op de wond/verband laten komen en dan stukje voor stukje loshalen. Bloeden zal eerst niet te voorkomen zijn. Het heelt langzaam. 2 stappen vooruit en 1 terug bij de verbandwissel. Bij erge wonden doen wij 2x daags verband wissel en anders 1 keer daags. Laangzaam droogd het in en worden het bloeden minder. Goed is ook om het bij een verbandwissel even aan de lucht te laten drogen. Ze moet dan uiteraard even geen dingen gaan doen i.v.m. de vuiligheid die er dan ik kan komen. Na het luchten nieuwe vette gaas erop doen. Vraag aan de ha of hij een recept wil schijven zodat je zushet verband zelf bij de aphoteek kan halen. Dan kan ze thuis zelf verwisselen en kan de huisarst het om de zoveel tijd nakijken.

2. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik zal jullie morgenn op de hoogte houden hoe het gegaan is. Nu slapen.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Getsie, ik krijg er kippenvel van! Succes!

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja ik krijg er ook kippenvel van.
    Ik heb ook ooit zo'n verband gehad en bij mij bleef het helemaal niet plakken.
    Heeft de dokter wel het goeie verband gebruikt? Want die wond van mij was ook behoorlijk toen.

Heel veel succes, wat moet dat pijnlijk zijn zeg.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Volgens mij is dit weer zo'n huisarts die er geen kaasschaaf van gegeten heeft...

Watvoor vetgaas zit erop? Een soort raster? Weet ze hoe het heet? Parraffine of jelonet? Beiden zijn niet in beginsel bedoeld voor bloedende wonden, maar voor open, exsuderende wonden. Slechts helende wonden of donorwonden.

Er zijn andere opties en ik probeer nu al een tijdje op de juiste naam te komen... Maar t lukt niet haha.
    Als het verband er steeds zo afgetrokken wordt, duurt het herstel gewoon langer...
    Succes hoor!

6. mam1985

mam1985 Actief lid

6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt erg pijnlijk! Ik heb het als kind gehad ( stukje vinger eraf en verband wat vastplakte) Na 1 keer arts te hebben gehad die het er dus ook af rukte, deden we het zelf. Weken in de groene badedas (classic) kan ook.

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ze heeft vanmorgen biotex gehaald en na een half uurtje weken is het eraf gevallen. En wonder boven wonder is het niet open. Ze gaat het nu goed laten luchten en verbinden als ze bijv moet werken enzo.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    tataa.. gelukkig zeg.. brrrr

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    wat fijn zeg

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Grassolind of nog beter mepitel (laatste is het beste maar best prijzig en denk niet dat elke huisarts dat heeft liggen)...

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    of mepilex dat kan je ook nog erop doen, misschien ff apotheek vragem?

Deel Deze Pagina