ik merk dat ik dit even van me af moet schrijven. En hoop dat het hier even mag Ik heb een zoontje van 6 weken en hij kan veel kreunen en onrustig zijn. Ik merk dat ik echt van die onzekere periodes heb, zoals nu dus. Doe ik het allemaal wel goed, leg ik hem wel goed aan, herken ik zijn signalen wel goed. Ik heb een lactatiekundige over de vloer gehad en die heeft echt wel goede tips gegeven enzo en zei ook dat we het goed doen. Maar toch blijf ik wel onzeker. Voeg ik haar tips wel goed toe? Zoals nu ligt hij in de box te slapen maar wordt toch regelmatig even wakker, hoort dat wel... Ook had zei het over symptomen van reflux maar hij heeft er eigenlijk geen last van, gelukkig maar toch blijft dit wel in mijn hoofd spelen. We zijn namelijk begonnen met combineren van borstvoeding en flesvoeding, doen we daar wel goed aan ja of nee... Hmmm toch wel wat langer verhaal geworden dan gepland maar ik moest even mijn onzekerheid kwijt... Ik merk dat ik daardoor (en slaapgebrek) minder kan genieten, en daar baal ik zo van!!
Meid, dit is heel normaal hoor wat je voelt. Ik was ook zo onzeker als de pest toen de kleine zo jong was. zeker de vraag 'doe ik het wel goed' is herkenbaar en ik denk dat dit zo is bij heel veel moeders! Dat je kleintje af en toe wakker wordt, is ook normaal. De kleintjes hebben niet het slaapritme zoals oudere kindjes dat hebben. Een slaapcyclus duurt ong 40 a 45 minuten. Later plakken ze dit aan elkaar. Mijn zoontje was ook erg onrustig: veel bewegen en geluidjes maken. We noemden hem wel eens gekscherend een cavia. Nu is hij 13 maanden en nog steeds heel beweeglijk in zijn slaap. Heb het eens op een videofoon zitten bekijken. Allemensen, ik werd gewoon moe als ik naar hem keek haha! De combi fles en borstvoeding weet ik niets van. Heb direct flesvoeding gegeven. Hij was erg onrustig tijdens drinken en kon daarna zijn lucht niet kwijt. Hierbij kwamen de krampjes dus dat was echt niet leuk. Een osteopaat was hier de oplossing. ZL bleek veel spanning in zijn bovenlijf te hebben door de bevalling. Na drie behandelingen was hii veel rustiger en kon weer boeren. Echt meid, het komt goed. Probeer eens rustig naar je gevoel te luisteren als je een moment voor jezelf hebt. Je moedergevoel heeft het altijd goed!
Ik heb totaal geen verstand van borstvoeding dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar; drinkt je zoontje genoeg? Groeit hij goed? En is hij tevreden? Dan doe je het hartstikke prima! Maak je je zorgen? Een keer extra wegen bij het cb. Vraag de ld nog een keer langs te komen en bespreek je onzekerheden, zodat zij je kan helpen/gerust stellen. De eerste weken sliep mijn dochter non stop. En ineens leek het wel of ze niet meer begreep hoe ze moest slapen. Veel en vaak wakker, maar wel heel moe. Duurde een week of 2 en toen ging ze braaf dutjes van 45 min doen. Wel boven in bed op een rustige plek, want beneden lukte niet meer. Pas vanaf 5 maanden ging ze langer slapen overdag.
Dank jullie wel Wat kan ik mezelf gek maken zeg...pfffff Ja mijn zoontje drinkt voldoende, groeit goed en begint met lachen Ik denk dat ik zo onzeker word door zijn mogelijke reflux. En hij kan ook zo onrustig doen. Ook wij zijn al bij de osteopaat geweest en heeft ook wel iets geholpen. Hij had veel spanning in zijn nekje door de snelle bevalling.
Wat de bv betreft, daar heb ik geen verstand van. Van reflex wel, maar als hij tevreden is en niet slikt of krijst van de pijn lijkt me dat ook onder controle. Durf je hem al boven neer te leggen voor een slaapje? Dat zou misschien kunnen helpen zodat hij niet steeds wakker wordt. Maar ook dat is heel normaal voor sommige baby's. De dag duurt ook wat langer als je een baby hebt, ze kunnen nog niet zoveel en dan heb je al gauw het gevoel dat ze er maar een beetje liggen. Maar als hij blij is dan vermaakt hij zich prima en zijn de kortere slaapjes Misschien iets dat bij hem past
@Regina88 Ja hij lijkt er geen last van te hebben. Maar slikt regelmatig en soms klinkt het bijna alsof hij stikt. Opzich durf ik hem al wel op zijn kamertje te leggen maar vandaag is hij uit z'n hum... Huilerig (is hij anders niet), wil alleen maar bij mij zijn en liggen en dus ook slapen. We zitten nu samen in de tuin...
Je kan maar beter een beetje aan dat gevoel wennen want ik heb nog steeds regelmatig het gevoel: ik doe maar wat! Maar ik heb een blij kind en hij groeit goed. Soms eet hij veel en soms niet, dan geef ik hem maar iets wat hij wel wil. Meestal slaapt hij door, soms niet. Dan probeer ik van alles om 'm weer in slaap te krijgen. Het blijft gewoon elke keer maar weer wat proberen waardoor je snel onzeker kan worden of je het wel goed doet. Hoort erbij!