Hoi meiden, Vandaag hebben we de uitslag van mijn mans zaadtest gekregen. Deze was op zich helemaal goed. Alleen had mijn man het erover dat ze zeiden dat je positieve en negatieve chromosomen in je zaadcellen hebt en dat de positieve 20% moeten zijn. Die van hem waren maar 4% dus daarom willen ze de test nog een keer doen. Iemand een idee waar hij het over heeft en waar ik hier meer info over kan vinden? De verpleegkundige zei wel dat hij zich ging zorgen hoefte te maken maar ik ben benieuwd... groetjes Debby
De chromosomen kunnen niet onderzocht worden tijdens een zaadonderzoek, zoiets kun je alleen in je DNA zien. Dus ik denk dat hij het verwart met iets anders. Het zou kunnen zijn dat 20% van de zaadcellen goed beweeglijk moeten zijn en dat het bij hem maar 4% was. Of dat er maar 4% morfologisch goed van vorm was. Moeilijk te zeggen zonder dat je de uitslagen op papier hebt, want er wordt zoveel onderzocht en alles wordt in procenten of aantallen weergegeven. Als je het echt wilt weten, moet je het ziekenhuis bellen. Chromosomen zijn het in elk geval niet geweest, dat kan niet. Succes met het tweede onderzoek!
Ik ben het helemaal met Jippie eens. Ik heb zelf in het verleden zaadonderzoek uitgevoerd en heb echt nog nooit van negatieve en positieve chromosomen gehoord...
o ok thnx meiden, mijn man zal het wel weer niet goed begrepen hebben. Ik vraag het maandag wel op de fertiliteitspoli.