utrogestan vragen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kaboutertje, May 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    1- Ik moet vanaf ei beginnen met 3x daags 2 pilletjes. Maar stel dat mijn ei nu nog niet gesprongen is, vertraag ik dan het springproces?

2- Verlengt het je LF? Ik moet op dag 17 DPO testen. Als hij + is dan doorgaan tot de 16 weken. Zo niet stoppen en ongetseld gaan worden. Maar ik dacht dat je door die pillen ook wel ongesteld werd.

3- De gyn zei: " Baad het niet, schaadt het niet."
    Maar hij zei ook wel, dat het nog in de onderzoeksfase is. Dus er kunnen risico's aan zitten. ( eventueel in de toekomst).

4- wat doet het met je gezondheid? Ik weet dat je bij bepaalde soorten kanker oa baarmoeder, eileider en borst, je als therapie nooit hormomen mag slikken. Hoe zit dat nu? Stel dat een van deze of allemaal in de fam vorkomen is dat dan schadelijk?

Wie weet antwoord op al deze vragen?

2. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    vraag 1: geen idee, maar t lijkt me niet hoor!
    vraag 2: het kan je ongi tegenhouden, maar sommige meiden worden wel gewoon ongi
    vraag 3: het wordt zo veel gebruikt, t is echt niet schadelijk hoor!
    vraag 4: volgens mij ook niet, je kan er alleen een zwanger gevoel van krijgen (pijnlijke borsten enzo)

Succes!

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hoi kaboutertje,

Bijna iedereen die een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaat moet de bolletjes gebruiken. Het vertraagt niet je eisprong, maar kan je lf idd verlengen. Sommige dames worden later ongi. Bij mij hield het niks tegen werd gewoon door de bolletjes heen ongi. Ongi wordt je 99% vd gevallen uiteindelijk door de balletjes heen. Hoewel er ook dames zijn die eerst moesten stoppen voordat de ongi doorbrak.

Onderzoeksfase? Dit is een beproefd medicijn dat al jaren wordt voorgeschreven voor een betere innesteling en blijvend bms. Waarschijnlijk bedoelt hij dat het bij iui nog niet altijd wordt ingezet?

Hormonen hebben altijd invloed op je: in dit geval op je humeur en lichaam in de zin van dat je het gevoel krijgt alsof je zwanger bent ookal is dat niet zo. Progesteron is een hormoon dat van nature in het vrouwenlichaam voorkomt. Risico's ga je misschien lopen als je zeer lang langdurig en met hoge doseringen gaat werken dus maak je vooralsnog maar niet druk: en anders moet je deze angst voorleggen aan de gyn?

Succes!

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dank jullie wel.
    Las net wel in de bijsluiter dat er iets was met borstkanker.

Op het net las ik net ergens dat je het niet mag opsteken voor je ei, omdat dat een bevruchting in de weg kan staan. Dus het moet na je eisprong.

Maria: ik zou het 16 weken achter elkaar opsteken en daar zou nog weinig over bekend zijn. Niet de 2 weken na je ei, maar echt voor langere tijd.

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik had het gelezen van je 16 weken, maar dat gebeurt echt zeer regelmatig hoor. Daar hoef je je niet druk om te maken.

Ik heb het gebruikt bij alle pogingen, en moest beginnen de avond na de punctie/eisprong.

Als je overigens de bijsluiter van de pil leest, lees je helemaal akelige dingen en dat is de meest gebruikte medicatie ter wereld. De bijsluiter is ook een soort 'verzekering' een I told you so en dat je het maar weet, maar als je je echt zorgen maakt zou ik de gyn even bellen.

groetjes

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja veel dingen van de utro lees je ook bij de pil

Share This Page