Help. Vergoedingen vgz

Discussion in 'De lounge' started by AnnaCF, May 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb een vraagje om even ervaringen te vragen voor ik boos op de een of de andere partij word.

Ik keek gister bij mijn vergoedingsoverzicht van de VGZ en zag dat mijn tweede termijn echo en het tweede intakegesprek niet vergoed zijn. Heb alleen de natura polis.

Nu is het volgende met 8+3 dagen heb ik een termijn echo gehad (vergoed) en een intake die maar 3 min duurde omdat ik een leeg vruchtzakje bleek te hebben. À 42 euro. En een echo à 80 euro waarvan 44 wordt vergoed.

Nu bleek met 11 weken dat het dus wel een goede zwangerschap is geweest en heb ik een tweede echo gehad. Daarbij is me beloofd dat die zo gerekend zou woeden dat die voor mij niet in rekening gebracht zou worden. Dus als medisch noodzakelijk. Maar ook is er een tweede intake gerekend. Echo van 44 euro en een intake van 42 omdat die de eerste keer volgens hun niet geheel was afgerond want er was immers geen goede zwangerschap.

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat nu te doen als de vk praktijk de rekeningen niet wil aanpassen.

2. Linana

Linana Niet meer actief

Ik zit net op de site van vgz te kijken, maar kan de informatie die jij noemt helemaal niet vinden.
    Zo zie ik dat vanuit een natura pakket van vgz, verloskundige zorg volledig vergoed wordt... Of ik lees er enorm overheen ;)

Mocht het inderdaad zo zijn zoals jij zegt, dan zal de verloskundige de boel declareren bij de verzekering onder bepaalde codes en krijg jij eventueel de rekening.
    Iets wat je dus echt met de verloskundige goed moet bespreken/regelen

3. Miracles16

Miracles16 Nieuw lid

May 2, 2013
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Probeer eens te kijken of jouw verzekering een contract heeft met jouw verloskundige/instelling. Is het gecontracteerde zorg dan krijg je het vergoed. Zo niet, dan vaak maar een deel of niet. Succes!

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Als het goed is wel. Want dit is de enige vk praktijk hier en zit bij het ziekenhuis.

Ja vanuit het basispakket krijg je dus maar 1 termijn echo vergoed. Ik heb altijd de natura polis gehad omdat ik nooit zoveel gebruik maak vd zorg en ook helemaal geen plan had om aan kinders te beginnen.

Afijn ik zal morgen de vk eens bellen.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Enige wat ik kan bedenken is dat de zorgaanbieder geen contract heeft met vgz. Met de natura polis wordt enkel 100% vergoed als zorgaanbieder contract heeft. Anders maar 80%

Ik heb wel tig echo's gehad en zijn allemaal vergoed omdat de echo's wel nodig waren . ( bijv echo 5 wk maar moest al 8 wk zwanger zijn, 3 wk later weer echo en bleek toch goed te zitten en was toen pas 8 wk en alsnog termijn echo met 11 wk) zolang de gyn of verloskundige of de radiologie goed declareerd is er niks aan de hand . Alles hoort vergoed te worden vanuit de basis. Hooguit eigen risico

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik verwacht, dat ze het met de verkeerde code gefactureerd hebben. Als er 'medisch noodzakelijk' bij staat, dan wordt het vergoed. Als ze die tweede intake ook daadwerkelijk als 'intake' hebben vermeldt, dan snap ik dat de verzekeraar moeilijk doet. Ik denk dat je toch contact moet opnemen met de vk, dat die dit recht zetten. Het is immers ook door hun verkeerde inschatting, dat je twee keer op intake moest. Daarnaast vind ik ook dat ze voor een intake van 3 minuten niet het volledige bedrag mogen rekenen.

7. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Hey meis,

Waarschijnlijk een foutje. VGZ is heel behulpzaam dus zou er gewoon even over bellen. Bij hadden ze zo ook een foutje binnen twee minuten gecorrigeerd.

Wel vervelend, maar ja...

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zegt helaas niks. Hier ook een goedkope verzekering gekozen. Betekent wel dat we naar een ziekenhuis in een andere plaats moeten willen we het vergoed krijgen.
    Zal eens vragen welke er vergoed worden.

9. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Ik zou hierover contact met de VK opnemen. In de basisverzekering is opgenomen dat er 1 termijn echo wordt vergoed of er moet noodzakelijk nog een echo plaatsvinden. Dit moet de VK dan op een andere manier declareren. Zoals ik het nu lees, even een aanname, heeft de VK niet juist gedeclareerd.

Share This Page