melatonine en gedragsverandering

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bernadet26, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    onze dochter krijgt sinds 2 weken melatonine omdat de nachten een drama waren (wat nu dus wel weer goed gaat)
    maar ze is echt veranderd in een draak;) driftbuien, huilen, krijsen om niks en ga zo maar door.
    kan eigenlijk via google niet vinden om het door de melatonine kan komen maar ik denk zelf van wel.
    iemand ervaring hier mee?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    denk dat het eerder gewoon samenvalt met een soort sprongetje en dat ze wellicht overdag wat meer energie heeft om dat soort gedrag te vertonen :D

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    had gehoopt dat ik die stomme sprongetjes al voorbij was;)
    eerder moest ik haar echt om 9;30 wakker maken omdat anders het hele ritme weg was en nu zou ik dromen van deze tijd hoor haha
    heb weken snachts van 1 tot 5 of 6 met haar opgezeten om vervolgens om 8 uur weer wakke te worden, ze heeft dus die melatonine gekregen en slaapt wel weer snachts. dus slaapt dan van ong 19 tot 7 waar ik ook al heel blij mee ben hoor. maar haar gedrag is zo anders als hoe ze was. zo kattig, en gemeen. zo kennen we haar helemaal niet ( ook niet na die andere onuitstaanbare sprongetjes)

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat nu ze beter slaapt ze ook de puf heeft om eens lekker te rellen.... Misschien lekker vaak naar Ballorig gaan of iets..!?

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Is het niet gewoon de ik ben 2 en zeg nee fase?

Mss idd meer energie om boos te zijn...+ de ik ben 2 en zeg nee fase?

6. wat ik met de melatonine merk is alleen dat ze makkelijk inslaapt. verder geen bijwerkingen

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ze kunnen zich overdag niet fit voelen (hoofdpijn, duizeligheid, slaperig of slapeloosheid) door de melatonine. Wij moesten de melatonine afbouwen na twee weken..

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Vandaag heeft ze hem niet gekregen met slapen dus ben benieuwd hoe het gaat. En nog belangrijker wanneer ons draakje weer ons prinsesje word:)

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    2 jaar en 5 maanden is ook wel een leeftijd dat draak zijn in is. Hier net de periode voorbij ... althans voor een paar dagen het zal vast nog wel eens terug komen!

Bel anders de HA even dan weet je het zeker of het van de medicijnen kan komen!

10. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    De jongens van ons waren al wel een paar jaar ouder toen ze voor het eerst de melatonine voorgeschreven kregen. Bij hun heeft dit nooit voor bijwerkingen gezorgd de volgende dag. Ze kunnen alleen wat makkelijker in slaap vallen (anders was de jongste bijvoorbeeld nu nog steeds wakker geweest)

11. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Voor de mama met kindjes die melatonine krijgen. Hoeveel mg krijgen ze en hoe oud zijn ze?

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Geen bijwerkingen.
    Oudste van 12 5 tabletjes. Dochter van 10 4. En zoontje van 3, soms 2.

Maar niet elke avond he.....af en toe.

13. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Sorry, ik weet niet precies hoeveel mg ze krijgen. Dit is door de huisarts bepaald a.d.h.v. de test die toen afgenomen is waarin bepaald werd hoeveel en hoe laat ze zelf melatonine aanmaken.
    (De oudste pas na 21:30 en de jongste pas na 23:30)
    Hun moeder haalt deze tabletjes dan altijd via een recept bij de apotheek. Wij betalen er alleen aan mee en krijgen dan een potje mee. Ze krijgen dan allebei een halfje voor het slapen gaan.
    Ze krijgen dit nou ongeveer al een jaar of 4 en zijn nu 9 en 10 jaar oud.

Deel Deze Pagina