Wij moeten de bamboe uit de tuin halen ivm een nieuw hek, wat een horror is dat zeg! Heeft iemand de tip om makkelijk(er) de bamboe eruit te krijgen? De wortels zijn allemaal aan elkaar/door elkaar gegroeid.
Ik lees even mee. Wij hebben ook een berg staan gelukkig hebben ze de helft iig met emmer in de grond geplant.
O wat een verschrikking is dat!! Hebben wij acht jaar geleden gedaan. De wortels waren zelfs onder het terras door gegroeid naar de andere kant van de tuin. Vl heeft een bijl gebruikt om de wortels los te krijgen. Tip: zorg dat alles weg is! Anders ben je volgend jaar weer bezig.
Controleer die goed. Die scheuten komen daar echt doorheen. Was vroeger niet voor niks een martelmethode (iemand boven net opkomende scheuten spannen en ze groeien zo door je lijf heen)...
Ojee we hebben nog niet gegraven dus het kan best dat het er helemaal doorheen gegaan is en dat de emmers nu vastgegroeid zijn.
Oh wat een drama! Wij hebben het dit jaar gedaan; uiteindelijk met een elektrische zaag en een bijl in de grond gehakt om maar stukken eruit te kunnen trekken. Het groeit echt overal naartoe en doorheen! Kwamen het aan het andere eind van de tuin ook nog tegen! Hebben goede hoop dat we alles waar we bij konden verwijderd hebben, had anders niet durven tegelen er bovenop. Ben benieuwd of we komend jaar her en der toch nog wat zien verschijnen. Heel veel succes in ieder geval!!
De bomen hebben een bamboe waardoor ik nu ook in de tuin Wat een verschrikkelijk plant. Zij geven altijd aan dat ze hem niet weg kunnen halen want dan moet de hele tuin eruit....dus ze durven t niet aan zeg maar Succes!
Het is gelukkig geen woeker soort. Maar poeh die wortels Haha wat een verschrikking is dat zeg! Wilde ik maar geen ander hekwerk hebben.