Op dit moment ben ik 18+6 weken zwanger van ons 3e kindje. Ik voel haar wel af en toe bewegen, maar bij lange na niet zo duidelijk en vaak als de andere 2. Bij mijn andere 2 kindjes zag je ze met 20 weken ook al bewegen aan de buitenkant. Dat zie ik nu niet gebeuren in een week tijd. Vind het zo gek! Je zou toch denken dat je een 3e sneller of net zo snel duidelijk voelt? Placenta zat alle 3 de keren aan de achterkant, dus daar ligt het niet aan. Wie herkent dit?
Hier was het deels door placenta voor tov 2x achter. Maar onze 3e is qua karakter ook echt een heel rustig meisje. Bij allemaal kloppen de buikbewegingen met het karakter.
Hier voelde ik de jongste (5e) ook pas heel laat. Vond het zo gek. Bij de 4e placenta voor dus was logisch dat het langer duurde. Maar bij hem zat de placenta mooi achter. Plots met 19 weken begon ik hem te voelen. En vrij snel toen ook dagelijks en heel duidelijk. Op echos bewoog hij altijd heel erg veel. Maar blijkbaar had hij nog heel veel (opgerekte) ruimte. Hoe is het nu?
Mijn ADHD-er was het rustigste van ze allemaal ... Die voelde ik echt heel weinig tot einde toe, ik heb zo vaak gedacht "Ik wacht nog 10 minuten, als ik haar dan nog niet gevoeld heb, ga ik bellen!" Maar ja, als je dan echt focust, voel je toch weer iets binnen die 10 min. Heb ook vaker gedacht dat 'verminderd leven' voor mij bij haar niet te beoordelen was, omdat het überhaupt al weinig was. (bij haar lag placenta overigens wel voor, wat vooral voor zorgde dat ik haar tussen 13-22 wkn nauwelijks voelde, soms alleen een beetje aan de randen (waar placenta ophield?).
Dit vind ik zo bijzonder om te lezen want dit herken ik echt. Onze dochter was zo ontzettend rustig in de buik en zit nu nooit stil en stopt nooit met kletsen. Mijn vriend heeft ADHD en het komt veel voor in de familie dus toevallig laatst gesprek op school gehad over ons vermoeden bij onze dochter. Ik heb me altijd beetje schuldig gevoeld omdat ik een prenatale depressie had en dus geen connectie met haar voelde in de buik en dat ze daardoor misschien rustig was.