Hoi allemaal, misschien kunnen jullie mij helpen. Sinds een week doen we met 5 weken oude dochter inbakeren en de 3 r-en. Dit ging perfect maar nu is baby-lief verkouden en word om het half uur wakker. Ben al gestart met neusspray enz. Hoe dun jullie dat, toch oppakken wAnneer wakker enz. Nu heeft ze ook nog spruw, tips graag. Bedankt alvast!
Wij pakken onze dochter ALTIJD op wanneer ze huilt. Huilen is een roep op aandacht en ik vind dat je als ouder aan die behoefte (huidcontact/aandacht) moet voldoen. Imho kun je babies niet 'verwennen' met aandacht, ze leren zo gewoon dat ze altijd op je kunnen vertrouwen want je komt altijd.
Uiteraard komen wij ALTIJD als ze huilt. Ook haal ik haar haar bedje uit. Alleen is mijn hele RRR dan weer overhoop wat juist zo goed ging. Dus....oppakken en uit de bakerzak halen en bij het eerste gaapje weer het bedje in? Want nu wordt ze wakker en wil dan eigenlijk weer de borst terwijl dat net een half uur geleden is. Vind het erg moeilijk...
hoi het kan zijn dat ze door haar neusverkoudheid wat minder drinkt omdat ze dan minder adem kan halen en sneller moe is. het kan dus dat ze tijdens haar verkoudheid vaker kleine beetjes drinkt! ik zou hier gewoon aan toe geven, ze is nog zo klein en zodra ze weer beter is gewoon weer verder met de rrr. succes! als je daar een keer van afwijkt, hebben ze dat zo gelijk nog niet door hoor op die leeftijd! als we ziek zijn hebben we allemaal meer liefde nodig. Gewoon aan toegeven! succes en beterschap!
Hoi Mamastevie, mijn zoon was met 4 weken oud ook verkouden geworden, ow wat vond ik dit vreselijk zielig zeg voor zo een kleine!!! Wist ook echt niet wat ik moest doen en wat kon, huisarts gebeld en gelukkgi tip gekregen om neusspray te halen of pipetjes (neusdruppels). Onze kleine had ook een erg lelijk hoest erbij! wat wij hebben gedaan: bij elke huil eruit gehaald (al was dit om de half uur) 6 x op een dag neusje behandelen. (mag 6 x op een dag dus wij deden 2x op een dag druppels in de neus en 4x sprayen) Voor de hoest hadden we homeopatische hoestdrank ( 6x op een dag elk uur 5 druppels) Het was een heel gedoe en inderdaad was onze regelmaat er ook uit! Drinken doen ze idd niet veel, omdat ze amper lucht krijgen. Anders haal je je kleine niet steeds uit t inbakerdoekje, is dat een optie? En dan geef je wat te drinken maakt je kindje rustig en dan weer neerleggen, t liefst hoofdje wat hoger leggen voor de ademhaling (is ons aangeraden) Onze kleine is nu weer strontverkouden en drinkt weer minder, ritme weg van t doorslapen etc etc. Maar hier weer neusdruppels, neusspray, voeden zoveel hij wilt, omdat ie toch veel laat staan en oppakken bij t huilen, want kan zijn dat neusje helemaal dichtzit en dat ze moeilijk ademen en daardoor steeds wakker worden. Na t druppels en sprayen hou ik mijn kindje even rechtop en dan loopt t snot er zo uit en dan veeg ik t weg. Als t er niet uitkomt maar echt helemaal aan buitenkant eruit hangt haal ik voorzichtig weg met de wattenstaafjes voor babys. Heel veel succes meid, het duurt even, maar zodra ze niet meer ziek zijn vallen ze vaak vanzelf weer terug in hun goede ritme! Hier was dat wel t geval gelukkig Beterschap voor je kleine en een dikke knuf! Owja, wat ook superlekker en goed ervoor is?? Onder de douche eventjes met je kleine.Door de stoom van het warme water komen de luchtwegen ook lekker vrij en loopt t snot er uit
Hoi Marion en Snoopy, superbedankt voor de tips. Dat geeft de mens weer moed. Inderdaad superzielig zo'n verkouden babytje. Huilen en snotteren tot en met. Hoelang duurt een verkoudheid gemiddeld? Weekje? Nogmaals bedankt en knuf terug!
Hier ook een super snotterig babytje en het zelfde probleem met RRR. Dus ik zat te denken om het bedeind hoger te zetten, maar hoe doen jullie dat? een boek eronder ofzo? En hoe hoog zet je hem dan? Mijn kindje slaapt ook ingebakerd kan dat dan geen kwaad??
Ik heb zelf het bedje omhoog met wat boeken. Ongeveer 30 graden. Inbakeren kan volgens mij geen kwaad maar voorkomt juist dat ze wakker worden als ze niezen want dan schieten die handjes in de lucht. Wel opletten wanneer ze koorts hebben want dan kunnen ze hun warmte niet kwijt.
Nou het inbakeren gaat super goed daar ben ik al 4 weken mee bezig maar ik dacht (miss stom) rolt hij dan niet weg?Het is net een rolladetje haha. Ik las net namenlijk een topic dat je het bed juist niet moet ophogen... Maar ik ga het zo proberen..
De tips m.b.t. de verkoudheid heb je imiddels genoeg zie ik. Wat betreft de spruw.... tja, dat kan erg hardnekkig zijn. Je geeft borstvoeding maakte ik op uit je verhaal. Dan moet je ook je borsten behandelen met een antischimmelcréme omdat je anders steeds elkaar besmet. Mijn dochtertje heeft het ook gehad. Van de huisarts krijg je dan Dactarin (een gel) maar dat is echt heel vervelend geven aan zo'n kleintje. Wat prettiger was is Nystatine (of zoiets). Dit zijn druppels die je kan geven. Na de gel en druppels was het nog niet helemaal over en hebben we het maar gelaten zoals het was. Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan. Ik ben overigens wel halfweg gestopt met borstvoeding geven en heb alles afgekolft om zo steeds wederbesmetting te voorkomen. Succes ermee.