Dochter bijna twee slaapt niet door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tinkerbell81, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Onze dochter die altijd doorsliep , slaapt al een paar maanden niet meer elke nacht door...ongeveer 4 x per week is ze rond 0400 a 0500 wakker...ze is wel moe...niks helpt even uithalen, laten liggen, wel/geen water...het resulteert allemaal in huilen en niet slapen:(. En dus een verdrietige dame tot in de ochtend...

Heeft iemand nog tips? Ik snap gewoon niet wat het kan zijn, aangezien het niet elke dag gebeurd....

Ik dacht zouden het nog haar oren kunnen zijn? Niet echt ervaring mee, de oudste twee hebben er nooit wat aan gehad...Ze heeft geen verhoging of koorts ofzo en is ook niet Meer dan gemiddeld verkouden...

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Slaapt ze net iets te koud? Dat ze bij koudere nachten wakker wordt en bij warmere niet?

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Of slaapt ze smiddags te lang?

4. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Overdag slaapt ze zeker niet te lang; met geluk 1/1/2 uur (voorheen was dit altijd 2x driekwartier)...
    Met kou/warmte dacht ik ook eerst dat dat het misschien was...dus geprobeerd met raam open/raam dicht...warme slaapzak...een wat minder warme...dikke pyama/ zomerpyama...er is wel verschil met de nachten maar niet specifiek , maar kan er dus niet de vinger opleggen waar dat nou doorkomt...misschien maar keer dekbedden proberen...

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gebruiken jullie een nachtlampje?
    Wij hadden eentje maar die gaf voor hem niet genoeg licht. Sinds we een 2e sterkere hebben gaat het slapen weer veel goed.

6. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Sydneys dat had ik nog niet geprobeerd...das wel een goede:)

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Een tip: nachtlampje van Ikea :).

Zit je onderschrift te lezen, kan het zijn dat er iets niet klopt? Of je dochtertje is bijna 1 i.p.v. 2 of ze is in 2012 geboren ;).

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Met bijna 2 snappen ze een slaaptrainer/kinderwekker wel. Bijv. de Kidsleep Globetrotter (Ik zou de Kidsleep Moon niet nemen, die heeft veel functies en dat is verwarrend, of je moet die functies nog niet gebruiken).

Blijven herhalen: als het schaapje slaapt, slapen alle kindjes en alle papa's en mama's. Je mag pas roepen als het schaapje wakker is. Het kan op deze leeftijd wel een paar weken duren voordat je effect merkt, maar elke dag deze boodschap blijven herhalen! Wij hebben dit met 22 maanden gedaan. Met 2,5 jaar sliep ze eindelijk door. Maar in deze periode is het steeds wat beter gegaan. We zagen dus wel steeds vooruitgang.

En wellicht medische oorzaken uitsluiten.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij regelmatig verkouden zou ik de oren even laten checken. Dan weet je iig zeker dat dat het niet is, als daaraan niets te zien is.

10. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Oh haha wat stom zeg! Verkeerde jaartal ingetypt:)

11. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Goede tips dames, fijn! Bedankt! Dat van die slaap trainer ken ik helemaal niet, ga er eens even op googelen...eerst even het lampje proberen, zal idd wel Ikea worden , zoontje heeft idd daar ook zon leuk muurlampje vandaan:) ...evt keer oortjes voor zekerheid checken...

Deel Deze Pagina