Wij willen ons tweede zoontje vernoemen naar mijn schoonvader, maar die heeft een oerhollandse naam en onze zoon krijgt een Engelse voornaam, net als onze andere zoon. Iemand dus een idee hoe we van Arie (en ja dat is zijn volle naam!) een leuke Engelse naam kunnen maken? We zaten zelf te denken aan Adrian, maar zijn toch niet helemaal tevreden.
Ja maar het klinkt totaal niet in het Engels, dus dat gaat t m ook niet worden. Tot nu toe nog niets gezien waarvan ik zeg ja! dus of het wordt Adrian, of we vernoemen niet.
Adrian is een mooie naam! Als andere optie kan ik alleen Arian bedenken. Weet niet of je dat wat vind...
Arnold Aaron Arthur Arvin Arian Arno Arcon Als je in het menu op 'babynamen' klikt, kun je zoeken op namen die moeten beginnen met de letters die jij kiest!
ik vind dat je het gewoon arie moet laten, je wil deze persoon toch vernoemen, dan moet je er geen andere naam van maken vind ik.
Wij dus niet, wij vinden arie een vreselijk naam, zeker met een Engelse voornaam erbij. Onze ander zoon heeft ook 3 Engelse voornamen en is ook vernoemd, en als we een dochter krijgen in de toekomst zal ze vernoemd worden naar mijn oma, maar die heette Dien, en ook dat zal een Engelse verbastering worden naar Dinah, veel mooier, en moderner. Zoals we er nu over denken gaan we toch niet vernoemen, ik zie echt geen namen die we mooi vinden. Aiden is wel mooi maar heeft naar mijn idee weinig met Arie te maken.
wij hebben het zelfde 'probleem'. Bij mijn vriend is het ook de traditie om je zoon naar je vader te vernoemen. Mijn schoonvader heette Dirk Hendrik, das nou ook niet mijn keuze. Wij zullen wel de voorletters gebruiken maar dan zelf namen kiezen. gr.
Wij hebben Jarissa ook vernoemd. De Ja komt van mijn moeder en de Ri van mn schoonmoeder. En onze volgende dochter wordt ook vernoemd. Qua klank/schrijfwijze onherkenbaar maar wij hebben het via de betekenis van de naam opgelost. We hebben een naam gevonden die we beiden erg mooi vinden en die dezelfde betekenis heeft als de naam van mijn vader.
Dat is inderdaad ook nog een idee om te zoeken. Dat hebben wij ook geprobeerd toen wij met een vernoeming zaten , alleen wij konden ook daarbij niets vinden wat we mooi genoeg vonden, maar ik vind het zeker een goeie tip