eerste prikjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dorisn, Jun 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft net haar eerste prikjes gehad.
    ze deed het erg goed, alleen even huilen tijdens de prikjes zelf. (ik ook bijna, vond het zo zielig) dat viel dus allemaal heel erg mee. ze ligt nu lekker te slapen, dus ook daar mag ik niet over klagen. ik weet alleen totaal niet wat ik kan verwachten. de ene zegt dat ze een paar dagen hangerig kunnen zijn en de ander zegt dat er niks aan de hand was bij hun kindje. kan iemand mij enig idee geven waar ik rekening mee moet houden? verhalen en tips zijn heel erg welkom.

liefs doris

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Je zult vast en zeker hier ook wisselende verhalen krijgen. Jarissa heeft van haar 1e prikjes nauwelijks last gehad. Andere kinderen worden hangerig en sommigen krijgen wat verhoging. Wat ik wel aan Jarissa merkte was dat ze de dag van de prikjes en de dag erna graag bij ons was. Ze heeft toen anderhalve dag op schoot doorgebracht. Lekker knuffelen.

3. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hoi,

dominique heeft van haar eerste enting eigenlijk geen last gehad, de tweede wel, toen was ze wat hangerig, en sneller huilen dit duurde 2 dagen, afgelopen maandag moest ze eigenlijk haar derde enting, maar omdat ze nogal verkouden was zijn deze eerst opgeschort.

Henriette

4. Denise787

Denise787 Bekend lid

Apr 20, 2008
    630
    0
    0
    Tegen mij is gezegt, dat ze koorts kunnen krijgen, dat ze wat suf kunnen worden idd, dat ze meer dorst krijgen, veel huilen.
    Maar als de koorts 40 graden of meer zou worden, moest ik de ha bellen.
    Maar Kyano heeft nergens last van gehad.

5. odet

odet Niet meer actief

mijn kleine heeft van de 1e en de 2e geen last gehad.
    succes ermee

6. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    Sem moet volgende week, kijk er wel een beetje tegenop...

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft er bijna geen last van gehad... ze heeft wat langer/meer geslapen maar dat was het ook.

8. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hier ook geen last gehad van de prikjes, ook niet langer slapen of hangerig ofzo. We vroegen ons zelfs af óf ze wel wat ingespoten hadden ;)

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ymke heeft bij de eerste 2 keer er geen last van gehad. Eergisteren heeft ze de 3e prikjes gehad en daar was ze even ziek van! Ze had veel pijn, heel hangerig en hoge koorts met diaree. Precies 24 uur na de prikjes ging haar koorts dalen.

10. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Vorige week vrijdag ook 1e prikjes gehad hier. Tijdens de prikjes even kort gehuild, daarna getroost door mama en thuis slapen.

Weinig last gehad: ze heeft 2 dagen geslapen, geslapen, geslapen. Geen koorts, wel einde dag 2 huilen, niet poepen, windjes, beentjes trappelen, slechter drinken. Einde dag 3: 3 poepluiers op 1 dag (waarvan 1 erg slijmerig) en weer normaal drinken. Wel was mijn hele 'drinkschema' (bv) in de war, zijn we nu weer aan het 'opbouwen'.

Het schijnt dat de manier waarop een baby op de 1e prikjes reageert, ze dit voortaan op alle prikjes doen.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier wel degelijk verschil in reactie op de verschillende prikjes. Eigenlijk steeds heftigere reactie op de prikken. Vooral op de BMR was de reactie 'erger' dan op de eerste prikken.

12. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Mijn lieve schat moet morgen voor de eerste prikken, ik zie er best tegenop. Met de hielprik hebben we samen gehuild. Ik hoop dat het meevalt, we zullen zien.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft weinig last gehad van de prikjes. ze heeft even gehuild maar dat was zo weer over. thuis heb ik haar lekker op bed gelegt omdat ze smiddags altijd veel slaapt en ik het ritme niet te veel wilde verstoren. ze heeft heerlijk geslapen tot de fles van 18.00. ze heeft alleen donderdagavond verhoging gehad (37.7) maar ze was gewoon vrolijk. wel is ze wat slechter gaan drinken vanaf vrijdag. nu begint ze weer beter te drinken.

@soraya: hoe zijn de prikjes bij jou gegaan? is het meegevallen?

liefs doris

14. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    héél klein beetje verhoging hier,voor de rest nergens last van.

De prikjes zelf....heb de indruk dat ik het erger vond dat zij zelf :)

15. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Jaslynn heeft vorige week haar eerste prikjes gehad. Nu heeft ze al een hele harde stem en gewoon huilen kan ze niet maar ze doet het liefst aan krijsen (was ook t eerste wat ze zeiden ton ze haar ter wereld brachten :oops: ) maar zoals ze toen gilde had ik nog nooit meegemaakt, dacht dat ze erin zou blijven hangen! De mama na mij durfde zowat niet meer, dacht dat ze in een slachtbank was belandt :)
    Maar verder heeft ze er eignlijk helemaal geen last meer van gehad, ze heeft juist lekker zo'n beetje de hele dag geslapen en de volgende ochtend was t alsof het nooit was gebeurd.

Groetjes Jessy

16. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Jaaa het is heel zielig die prikjes!
    met Louke was er eigenlijk weinig aan de hand... tot het avond werd. Ze heeft gehuild gehuild gehuild tot in de vroege ochtenduurtje. Toen is ze in slaap gevallen en 2 dagen praktisch niet meer wakker geworden hihi..
    Ze zag er 3 dagen bleek en moe uit en heeft een klein beetje verhoging gehad. Al met al is het ons erg meegevallen.

17. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Voor haar viel het wel mee, ze schrok en ze huilde, maar ze heeft er later niet veel last van gehad, lijkt het. Ik heb zitten brullen als een klein kind. Oh, wat vond ik het zielig. En maar tegen haar praten dat het écht nodig was en dat ik het haar anders niet aan zou doen. ZUCHT..... Volgende maand weer....

18. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft gekrijst toen ze de prikjes kreeg. De eerste keer stroomden tot mijn schrik bij mij ook de tranen over mijn wangen, zo schrok ik van haar. Daarna heeft ze heel veel geslapen. Bij de 2e prik ook net het begin van een sprongetje, dus niet zo duidelijk wat wat was. Was slecht gehumeurd, hangerig en uit haar doen.

19. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    sem heeft ze vanmorgen gehad, daarna osteopaat, dus alles gehad, bij de osteopaat was ie heel rustig, gelukkig

daarna wilde hij absoluut niet meer van schoot af, heeft zijn fles om 18:00 gehad en ligt nu lekker te slapen.

ben benieuwd verder

Share This Page