ik heb het precies het zelfde als jou,zelf mijn eigen achternaam nog, en onze kindjes hebben de achternaam van me vriend. wij hebben het zo gedaan bij de eerste man & vrouw. bla bla straat 1 1234 bl blablaland. bij ons tweede man & vrouw kindje 1 bla bla bla en bla zoald bij de eerste en wel tel nr achter gelaten ofcourse
Wij hebben met hetzelfde dilemma gezeten. Uiteindelijk ervoor gekozen om mijn achternaam achterwege te laten, en op de volgende manier gezet: Kees, Mien en Teuntje Pietersen. Nu lijkt het wel net of jullie getrouwd zijn, maar ook wij vonden het belangrijk dan de achternaam van de kleine wel goed bekend zou worden.
Bij de eerste hebben we gezet Jantje Jansen dochter van Mien KLassen & Jan Jansen Nu wordt het zeer waarschijnlijk Janita Jansen dochter van Mien Klassen & Jan Jansen zusje van Jantje in die trant
hier ook 2 namen maar wij kiezen er voor om 1 naam te gebruiken. dus: papa mama en fynn achternaamvriend
Haha, toch wel veel verschillende smaken dus Ik ben er nog steeds niet uit, maar jullie reacties hebben wel nieuwe opties gegeven!
Wij zijn getrouwd maar ik voer mijn eigen naam eerst. Op het geboortekaartje staat echter gewoon: Truus en Piet Visser (fictief) Samen zijn wij ook familie Visser, dat vind ik echt prima zo. We doen wel mijn naam eerst met die reden. De kindjes worden dan zonder achternaam vermeld. Als je niet getrouwd bent is het wellicht anders hoor.
Hey als je er zo mee zit dat je een geboortekaartje naar instansties moet sturen en hun misschien niet weten wie je bent als je je achternaam niet op het kaartje zet, waarom zet je dan gewoon niet op de achterkant van de envelop afz. Mien Janssen en kees pietersen. Dan halen ze er toch wel uit dat het jou achternaam is. Dan staat het op het geboortekaartje zelf gewoon zonder achternaam van jou en wel van je partner je 1e kindje en de naam van de kleine. Maar eiegnlijk vind ik dat zo'n instanties zoiets toch wel moeten weten hoeveel mensen zijn tegenwoordig niet getrouwd en krijgt de kleine automatisch de achternaam van papa.
Hoi allemaal, Bij ons is het nog lastiger wij hebben 3 achternamen. Een kindje uit een vorige relatie met de achternaam van mijn ex. Bij deze baby vermelden we geen achternaam op het kaartje. Vind het vanzelfsprekend dat dit de achternaam van de vader wordt. Als je daarvan afwijkt dan zou ik het wel vermelden. Dus wel jullie achternamen en niet van de kinderen.
Je stuurt het kaartje naar mensen die je kent, dan hoeft er naar mijn idee niet perse een achternaam achter, helemaal niet als het zo 'verwarrend' is. Wij zijn niet getrouwd, we hebben gewoon onze voornamen in het kaartje gezet. En iedereen wist wie we waren
Wij hebben het ongeveer zo gedaan nieuwe spruit: mientje pietersen trotse ouders: truus jansen en wim pietersen broer: keesje Dat komt overeen met optie 3 of 4
hmm zal eens zoeken hoe wij dat gedaan hebben... ik heb nl 2 kinderen uit een andere relatie met mijn achternaam, de jongste twee hebben de achternaam van mijn man. Toen wij trouwden heb ik mijn mans achternaam achter mijn achternaam geplakt zodat ik mijn achternaam met al mijn kinderen deel. oh ja ik zie het al: wij hebben erop gezet: dochter van ... & ... daaronder in kleinere letters zusje van ... vond het ook niet zo belangrijk dat ze de achternaam precies wisten want de mensen voor wie het wel belangrijk is weten het wel