Sinds een paar dagen hebben we een pup in huis Nu laten we haar rond half 12 nog ff uit en gaan daarna op bed De pup zit dan in haar bench Om 2 uur en 4 uur begint ze te janken/piepen Ik ga er dan met haar uit en ze doet beide keren ook een plasje Na haar plasje stop ik haar terug in haar bench die in de woonkamer staat en vervolgens piept ze nog een half uur of om 4 uur wel bijna een uur tot 5 uur Mijn man is dan al van bed vanwege zijn werk en laat haar dan om 5 uur weer uit en dan plast ze weer Rond half 6 gaat manlief weg en is ze stil en om half 7 begint ze weer met piepen Is dit normaal voor een pup van 9 weken of vinden jullie dat ik haar te vaak uit laat midden in de nacht?
Het is heel normaal dat een pup 's nachts nog een beetje jankt. zij zit in een nieuwe omgeving die voor haar vreemd is en alle mensen die ze nu een beetje begint te kennen zijn ineens weg en je bent alleen. Je moet de pup eigenlijk zien als een baby. ze snapt het gewoon nog niet. Heb je van de fokker een stukje stof of een speeltje of zo meegekregen wat daar in het nest gelegen heeft? Als je die hebt dan zou ik die erbij leggen. Anders even een shirt wat je zelf een tijdje aan hebt gehad aantrekken bij een knuffel die je kunt missen en die bij haar leggen. Veel succes en het is volkomen normaal!
Is toch best normaal? De pup moet wennen aan zijn nieuwe omgeving, weg bij mama en broertjes en zusjes.. Ze zit nu helemaal alleen, dat is niet niks ☺️ Wordt vanzelf beter! Eventueel het uitlaten snachts uitrekken zodat ze uiteindelijk gewoon de nacht op kan houden? Weet niet wat normaal is maar onze hond was zindelijk tien we hem kregen met 12 weken.
Ja heel normaal, wij hadden een tikkende klok en een kruikje bij onze pup destijds in de bench. En ook steeds eruit de nachten. Beestje mist zijn moeder en broers/zusjes natuurlijk
Onze pup was 8 weken toen we hem kregen. Na even googlen hebben wij het volgende gedaan. 1e nacht in bench naast het bed 2e nacht in bench andere kant van de slaapkamer 3e nacht op de overloop 4e nacht beneden onder aan de trap 5e nacht in z'n bench op de vaste plek Het is even werk, maar zijn er nooit 's nachts uitgegaan. Wel vanaf 7 uur al het eten en drinken weg (op advies van de puppycursus). Op het moment dat hij toch ging piepen even streng geroepen. Verder geen problemen mee gehad en binnen een week dus opgelost.
Een zachte veger borstel in de bench leggen wil ook wel is helpen! Daar gaan ze tegenaan liggen en denken ze dat het een andere hond is. Dit hielp bij ons heel goed en een deken over de bench leggen.
Precies dit! een hond is een roedeldier en in de bench voelt die zich afgesloten van jullie zijn nieuwe roedel, zorg ervoor dat de bench voor hem altijd iets is voor hem om zich terug te trekken krijgt die een kluif? geef hem dat in de bench zodat hij de bench associeert met wat leuks in plaats ''ik ben alleen als ik hierin zit HELLUP LAAT ME ERUIT'' zo voelt hij zich een beetje, het gaat wel over maar in een natuurlijke omgeving van een hond slaapt hij bij zijn roedel, natuurlijk wil niet iedereen dat maar is er een kans dat jullie de bench in de slaapkamer kunnen zetten? tot ze wat gewend is? je moet het zien als een baby die ook in het begin op de kamer slaapt De pup moet wennen aan een nieuwe omgeving is totaal niet vreemd dat ze jankt,en dat jullie haar er vaak uithalen is niet erg juist goed dan wordt ze sneller zindelijk en het vertrouwen in jullie wordt sterker omdat jullie luisteren naar haar geroep,het heeft tijd en geduld nodig,maar dan heb je er een life time plezier aan veel geluk met jullie nieuwe familie lid <3
Hoezo staat ze in de woonkamer?? Het is idd een baby, een pup, beetje sneu. Ze komt net uit een warm nestje. Hier stond ze gewoon naast mn bed in de bench en dat langzaam verschoven naar de gang en toen woonkamer. Ze heeft helemaal nog nooit gejankt.
Wij hadden de bench in het begin naast het bed staan. Ging ze piepen dan drukte ik mijn hand tegen de bench zodat ze wist dat wij er nog waren. Ik had ook een plaid over haar bench heen, niet helemaal maar over de bovenkant en zijkanten, dan was het een beschutter plekje. De eerste week lieten we haar om 12u uit, om 3u en om 6u. En al heel snel veranderde dat.
Precies dit, hebben wij ook gedaan en is ook het meest prettig voor de pup zelf. Wel hebben wij het iedere keer 2 nachten gedaan.
onze hond van 6 jaar slaapt zelfs soms nog bij ons op de kamer. die geeft soms ook aan dat hij er wat moeite mee heeft alleen beneden. Geen probleem en gewoon mee naar boven. De dag erna slaapt hij dan weer gewoon beneden. Soms hebben ze dat. Idd net kinderen ; ) gewoon aan toe geven, het wordt vanzelf beter en hoe meer je het voor de hond fijn maakt hoe sneller hij ontspannen is en het waarschijnlijk ook beter gaat. Maar het idee dat hij binnen een dag snachts alleen moet kunnen zijn moet je soms even loslaten, sommige honden kunnen het. Sommige niet : )
Mijn man heeft de eerste twee weken naast de hond in de woonkamer geslapen. Zelfs toen heeft ze de eerste week een paar keer vreselijk gejankt. Werd al snel minder en daarna nooit meer gejankt. Tja, ze zijn natuurlijk van hun moeder en het nest weg, het is gewoon wennen voor ze, dus begrijpelijk dat ze nog even iemand nodig hebben om zich heen als ze wennen aan de nieuwe situatie.
Ik heb 2 weken beneden op de bank geslapen met popje naast me,daarna was ik het zat en ben ik naar boven gegaan. niets meer gehoord. De pup moet denk ik vertrouwen krijgen dat jij niet weg gaat en na 2 weken voelen ze zich wel thuis en gaat het denk ik vanzelf goed.
Wij hebben een knuffelhond in jaar mand gelegd en een kruik met kruikenzak en een nachtlampje Snachts uitlaten kan (heb ik nooit gedaan) maar wat je ook doet kom niet de kamer waar zij zit in als ze jankt/piept Wacht tot ze stil is (al is het maar een halve minuut) voor je de deur opent Als je elke keer om 2 uur snachts aan komt als ze vol aan het piepen is dan gaat ze na het uitlaten weer verder met piepen tot je weer terug komt
Wij hebben de pup in de bench gedaan. S nachts in een kamer aan de andere kant van t huis gezet en gewoon laten piepen. Wij konden t wel iets horen maar t was niet storend voor ons, konden er gewoon doorheen slapen. Ik vond t vreselijk zielig en moeilijk om er niet heen te gaan maar na twee nachten was t helemaal over en deed ze netjes s morgens haar plasje buiten
Bij ons werkte dit: Knuffels in de bench Deken over bench Snachts licht en tv aan en dat afbouwen. (En naast het uitlaten natuurlijk.. De eerste 3-3 nachten sliep ze naast ons.) Ze is nu 9 mnd en heeft nog steeds een deken over de bench en een knuffel.
Het is een baby hè, die is ineens mama en zijn nestgenoten kwijt. Wij hadden onze hond bij ons op de kamer. Jankte hij legde ik gewoon mijn hand bij hem. En als hij piepte, ging man er even met hem uit.
Een warme kruik in een handdoek wikkelen die bij in de bench leggen werkt ook goed. Het liefst een handdoek met nestgeur of jou luchtje. Ze komt natuurlijk uit een warm nestje. Desnoods ookneen handstoffer erbij in. Wij hebben wel een half jaar lang de kruik met heet water gevuld snachts. Ze vond het heerlijk en in de winter doe ik het nog steeds.